بازدید جمعی از بانوان طلبه خمین از جامعه‌الزهرا(س)

بازدید از جامعه

جمعی از بانوان طلبه مدرسه علمیه هاجر خمین از بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بازدید و با بانو مجتهده گل گیری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی، گروهی 21 نفر از بانوان طلبه مدرسه علمیه هاجر خمین با حضور در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی، کتابخانه، مجتمع فرهنگی ورزشی شهیده سیاری، سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها و بخش آموزشی این مجموعه بازدید کردند.

بانوان طلبه خمینی با حضور در مقبره الشهداء و زیارت سه شهید گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و شهدا تجدید پیمان کردند.

این بانوان طلبه در ادامه با بانو مجتهده گل گیری استاد درس اخلاق و استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران دیدار داشتند.

حجاب یکی از معیارهای عفاف است و عفت و حجاب از هم انفکاک‌ناپذیرند

بانو مجتهده گل گیری در این دیدار ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، به مناظرات حضرت با علما و اندیشمندان ادیان و مذاهب اسلامی و لقب حضرت به «عالم آل محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» اشاره کرد و گفت: حضرت امام رضا علیه‌السلام، لقب «عالم آل محمد» دارند، زیرا مظاهر علم حضرت به خاطر مناظراتی که انجام دادند، آشکار شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران در ادامه به اهمیت علم آموزی و مقام علما و علم آموزان بر اساس روایات اسلامی اشاره کرد و افزود: علما و علم نقش تمدن سازی دارند و نقش علمای دین در این امر بسیار مهم است، زیرا راه را به دیگران نشان می‌دهند، بنابراین علم دین می‌تواند تمدن نوین اسلامی ایجاد کند.

وی همچنین به موضوع حجاب و عفاف که مبتلا به جامعه است اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مستندات تاریخی و قرآنی، حجاب حکم تأسیسی اسلام نیست، بلکه امضایی و تصحیحی است، یعنی حجاب از ابتدا بوده اما اسلام آن را تصحیح کرده است.

استاد اخلاق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم درباره عفاف و حجاب، یادآور شد: حجاب یکی از معیارهای عفاف است و اگر ما حجاب نداشته باشیم، معیارهای دیگر عفاف رعایت نمی‌شود. بنابراین عفت و حجاب از هم انفکاک ناپذیر هستند.

بانو مجتهده گل گیری در ادامه، به سؤالات بانوان طلبه درباره حجاب، اشتغال و تحصیل زنان در کنار وظیفه همسری و مادری و غیره پاسخ گفت.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱