مجموعه کتاب‌های شکوفه‌ها ویژه سنین کودکی منتشر شد

کتاب شکوفه ها

مجموعه کتاب‌های شکوفه‌ها ویژه سنین 2 تا 6 سال با رویکرد آموزش مفاهیم دینی به قلم خانم‌ها ازناوی و بیطرفان از سوی انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومی، نخستین جلد از مجموعه کتاب شکوفه‌ها ویژه سنین 2 تا 3 سال است. در نگارش این کتاب با استفاده از شیوه‌ای نوین، جذاب و متنوع، ضمن آموزش مفاهیم دینی به ارائه موضوعات مربوطه پرداخته شده است.

تصویرگری ایرانی اسلامی در تمام آموزش‌ها حتی در مفاهیم پایه علوم و ریاضی، استفاده از روش‌های آموزشی متشکل از فعالیت‌های بدنی، ذهنی، اجتماعی و عاطفی از دیگر ویژگی‌های این اثر است که می‌تواند آن را تبدیل به مهدهای سراسر کشور کند.

استفاده از روش بازی‌های هدفمند در یاددادن مفاهیم پایه‌ای ساده علوم و ریاضی و مفاهیم فردی و اجتماعی، آشناسازی کودک با توانایی‌های جسمی، عاطفی و اجتماعی خود در قالب بازی و سرگرمی، تقویت ماهیچه‌های ریز و درشت با انجام فعالیت‌های جسمی، حرکتی و دست ورزی، رشد حواس پنجگانه، افزایش دامنه لغات و قدرت بیان کودک و تشویق به فعالیت‌های گروهی از اهدافی است که در فرایند آموزشی این کتاب محقق می‌شود.

 کتاب شکوفه ها (1)

جلد دوم کتاب شکوفه‌ها ویژه گروه سنی 3 تا 4 سال است.در این اثر در صفحات آغازین هر واحد فعالیت تلاش شده تا کودک در زمینه مهارت کلامی به شکوفایی برسد و دایره لغاتش افزایش یابد. همچنین در هر بخش برای رشد منطقی و علمی کودک مفاهیم ریاضی از ساده به مشکل گنجانده شده است. انتخاب این مفاهیم با توجه به شرایط سنی و درک شناختی کودک است.

آموزش مفاهیم علوم اکتشافی با هدف بکارگیری حواس پنجگانه و پرورش مهارت‌های لازم مانند مهارت آزمایش کردن، تمرکز روی جزییات، استفاده از ابزار برای آزمایش و بحث گروهی راجع به آن از ویژگی‌های دیگر این کتاب است.

موضوعاتی همچون سلام کردن، حقوق همسایه، انفاق، شکرگزاری، دعا کردن، مهربانی و زیارت در این جلد با زبانی کودکانه در قالب شعر و نقاشی و بازی به کودکان آموزش داده می‌شود.

 کتاب شکوفه ها (3)

جلد سوم کتاب شکوفه‌ها ویژه گروه سنی 4 تا 5 سال است.کودکان از نظر رشد ذهنی، هوش و برخورداری از مهارت‌های حسی و حرکتی با هم متفاوت هستند، از این رو باید با توجه به تفاوت‌های فردی، زمینه‌های یادگیری کودکان را شناسایی و آن‌ها را راهنمایی و هدایت کرد. در این کتاب در هر واحد فعالیت، کاربرگ هایی با عناوین هوش طراحی و به موضوعات آموزشی مورد نیاز کودکان برای ورود به مقطع پیش‌دبستانی اشاره شده است. هدف از این بخش افزایش قدرت تشخیص در تفاوت‌ها و شباهت‌ها، قدرت تجسم و خلاقیت افزایش دید عمیق کودکان است.

نظافت، احترام، خانواده، بخشندگی، نماز، دعا، پرهیز از تمسخر، صداقت و راست‌گویی، فروبردن خشم، صرفه‌جویی، انفاق و نیکوکاری، امامت و رهبری، شکرگزاری، مهربانی و دیدار اقوام و دوستان از موضوعات دینی است که در این کتاب با روشی هنرمندانه به کودکان آموزش داده می‌شود.

گفتنی است، مجموعه سه جلدی کتاب شکوفه‌ها ویژه کودکان 2 تا 6 سال به همت مهد کودک شکوفه های بهار در ابتدای سال 1402 از سوی انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام راهی بازار نشر شده است. علاقه مندان و مهدهای کودک سراسر کشور می توانند برای تهیه این مجموعه سفارش خود را به شناسه کاربری https://eitaa.com/mahd_bahar  در پیام رسان ایتا ارسال و ثبت سفارش کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32112307 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.

کتاب شکوفه ها (2)

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱