استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد:

تبیین هشت محور اصلی کتاب «حقیقت عظیم» / انقلاب اسلامی الگوگیری از مکتب حضرت زهرا(س) است

میرهاشم حسینی 2

حجت الاسلام و المسلمین سیدمیرهاشم حسینی با اشاره به هشت محور کتاب «حقیقت عظیم»، گفت: انقلاب اسلامی ایران به نوعی الگوگیری از مکتب حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بوده است.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی در آیین رونمایی از کتاب «حقیقت عظیم» که با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه و همچنین اساتید، کارمندان و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: کتاب «حقیقت عظیم» کتاب جامعی است که ابعاد وجودی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را به تصویر کشیده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی قبل از جایگاه رهبری انقلاب اسلامی، عظمت علمی داشتند و بعد از این جایگاه نیز سخنان حکیمانه ایشان بیشتر و پربارتر می‌شود.

هشت محور اصلی کتاب «حقیقت عظیم»/ ضرورت و فوریت شناخت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیاز امروز جامعه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی به محورهای اصلی کتاب «حقیقت عظیم» اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب شامل سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از سال 1351 به بعد است که در مقدمه این کتاب به محورهای اصلی اشاره شده است.

وی ادامه داد: اولین محور این کتاب درباره شخصیت وجود مبارک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها شامل ادوار زندگی حضرت است که در این فصل به بحث ضرورت و فوریت شناخت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره شده که امروز در جهان معاصر، این شناخت بسیار ضروری است و شاه بیت این فصل، این سخن رهبر معظم انقلاب مدظله العالی است که فرمودند: «اوج این شناخت بدون طهارت باطن حاصل نمی‌شود».

مهم‌ترین جنبه شخصیت زن در نگاه رهبر انقلاب، حیثیت مادری اوست

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه، عنوان کرد: فصل دوم این کتاب به ابعاد زندگی ظاهری حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پرداخته است؛ وجود مبارک حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها نسبت به پدر به جایی می‌رسد که «امّ ابیها» و «فداها ابوها» می‌شود؛ نسبت به همسرشان امام علی علیه‌السلام به جایی می‌رسد که «نعم العون» می‌شود و نسبت به تربیت فرزندان نیز شاه بیت و اوج کلام رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی وجود دارد که تربیت انسان یعنی تولید و ارتقای والاترین و بالاترین محصول هستی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی توضیح داد: گاهی در پرورش و آموزش افراد جامعه به ویژه بانوان بسیار غفلت می‌شود و اصل قضیه فراموش می‌شود؛ رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در این باره تعبیری دارند که مهم‌ترین جنبه شخصیت زن، حیثیت مادری اوست؛ چون بالاترین و والاترین محصول هستی به برکت بانوان گرانقدر صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در این فصل، ابعاد زندگی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و بحث خانه داری، ازدواج، دوری از تجمل گرایی، ساده زیستی، بحث مجاهدت، عبادت و ایثار، حق شناسی و حق طلبی مطرح شده است.

زندگی مجاهدانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها / انقلاب اسلامی ما به نوعی الگوگیری از مکتب حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بوده است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در همه وظایفی که دارد، جهاد را فراموش نمی‌کند و زندگی مجاهدانه دارد.

وی تأکید کرد: شروع انقلاب شیعیان به برکت خطبه فدکیه بوده و انقلاب اسلامی ما به نوعی الگوگیری از مکتب حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی در ادامه بیان داشت: فصل سوم شامل مقامات معنوی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها است که اوج قدرت کمال بشر است. رهبر معظم انقلاب در این فصل، تعبیر «امام الائمه» را برای حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها دارند، حضرت به جایی می‌رسند که سیده نساءاهل الجنه هستند که بالاتر از سیده نساء العالمین است.

وی عنوان کرد: فصل چهارم برکات وجودی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است که مایه افتخار بشر و کوثر و خیر کثیر هستند و برکت وجود ایشان برای زنان فاطمی است.

بازگشت به خانواده برای سعادت بشر بدون تقیدات و برخی محدودیت‌های دینی امکان ندارد

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اذعان داشت: امروز با شعار «زن، زندگی، آزادی» خیانت‌ها و ظلم‌های زیادی به بانوان عالم صورت گرفته و می‌گیرد و به اسم این شعار، به حقوق بانوان تجاوز شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی افزود: امروز دانشمندان و اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیدند که تنها راه حل بازگشت به خانواده است؛ اما بازگشت به خانواده برای سعادت بشر، بدون تقیّدات و برخی محدودیت‌هایی که دین بیان می‌کند، امکان ندارد.

وی تصریح کرد: شما محدودیت‌هایی به اسم حجاب را نمی‌پذیرید، آن‌گاه فاجعه خودنمایی بانوان را بیان می‌کنید، اگر شما این محدودیت‌های دینی و عبودیت خدا را که به نفع جامعه بشریت است، بپذیرید، آنگاه می‌بینید که آزادی و آزادگی واقعی نصیب‌تان می‌شود.

اصل انقلاب اسلامی از انقلاب بزرگ شیعی در قضیه فدک الگوگیری شده است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه گفت: فصل پنجم این کتاب الگو بودن حضرت است که بیش از 18 درس از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بیان شده و فصل ششم نیز وظیفه ما نسبت به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را تبیین کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی افزود: فصل هفتم این کتاب شامل توجه به ابعاد سازنده وجودی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که خود منشأ برکات هستند و اصل انقلاب اسلامی از انقلاب بزرگ شیعی در قضیه فدک الگوگیری شده است.

وی اظهار داشت: فصل هشتم این کتاب شامل شخصیت زن از نگاه اسلام و نگاه غرب که بهترین راه برای تبیین این موضوع، ترسیم خصوصیات وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱