استاد و پژوهشگر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

نقش استاد در تحکیم نظام اسلامی و زمینه‌سازی ظهور بی‌بدیل است

خانم فرزانه حکیم زاده استاد جامعه

استاد حوزه علمیه با بیان این که انتظار، مسئله‌ای فراتر از آگاهی صرف است، تأکید کرد: برای رسیدن به مرحله انتظار باید افزون بر آگاهی به وادی عمل صالح و تقوای الهی پای نهاد و کسی می‌تواند وارد این مرحله شود که زیر نظر استاد تربیت شده باشد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم فرزانه حکیم زاده در گفتگو با واحد خبر با اشاره به «نقش و رسالت استاد در تحکیم نظام اسلامی و زمینه سازی ظهور»، گفت: سه مؤلفه در این موضوع وجود دارد که اگر اینها تبیین شود، ابعاد مساله روشن می‌شود.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: اولین مؤلفه، استاد و رسالت او است. یکی از مهم‌ترین ارکان از میان عوامل مهم در تربیت انسان، استاد است که بر اساس نظر اندیشمندان تعلیم و تربیت، پس از خانواده، مربی و استاد نقش مؤثری در تربیت انسان دارد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌گمان زمینه‌ساز ظهور است

حکیم زاده تصریح کرد: با مطالعه تاریخ و بررسی فرایند تاریخی اسلام می‌توان به این یقین رسید که نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌گمان زمینه ساز ظهور است.

وی اظهار داشت: در ورای این زمینه سازی باید جامعه متحولی داشته باشیم که در آن افرادی تربیت شده باشند که نسبت به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و جایگاه آن حضرت، معرفت و شناخت داشته باشند و با این آمادگی معرفتی، در انتظار ظهور و گسترده شدن حکومت ولایی حضرت در زمین باشند.

انتظار، مسئله‌ای فراتر از آگاهی صرف است

استاد حوزه علمیه با بیان این که انتظار، مسئله‌ای فراتر از آگاهی صرف است، تأکید کرد: برای رسیدن به مرحله انتظار باید افزون بر آگاهی به وادی عمل صالح و تقوای الهی پای نهاد و انسانی که علاوه بر آگاهی و شناخت، دارای انگیزه ورود به این حیطه را داشته باشد، باید تربیت شده این مکتب و سبک فکری و زندگی باشد و بی‌گمان، اساتید در این زمینه نقش مؤثر و بی‌بدیلی دارند تا جایی که از قدیم می‌گفتند طلبه، سرباز امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است و اساتید حوزوی همواره در تربیت این سربازان گام برمی‌داشتند.

استاد حکیم زاده در ادامه، شکل‌گیری حکومت دینی را علاوه بر قوانین دینی، نیازمند نیروهای تربیت شده بر اساس آموزه‌های اسلامی دانست که بتوانند جامعه دینی را محقق کنند و در این باره، اظهار داشت: در جامعه دینی مثل همه جوامع به تخصص‌های مختلف نیاز داریم، ولی فرقش با جوامع دیگر این است که همه این متخصص‌ها باید تربیت دینی شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: فساد موجود در جوامع دیگر و مشکلات موجود در جامعه ما نتیجه فقدان یا کمرنگ بودن این عنصر در برخی افراد یا مراکز است.

اساتید با تربیت نیروهای کارآمد در راستای رشد و تعالی نظام گام بردارند

استاد و پژوهشگر حوزه عنوان کرد: تربیت نیرو در نظام دینی به عهده استاد است و این رسالت آن قدر مهم است که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند معلمی شغل انبیا است و این بدین معنا است که تربیت و هدایت انسان‌ها و آماده کردن مهره‌هایی برای حکومت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف وظیفه معلمان و اساتید است.

حکیم زاده اذعان داشت: اگر واقعا اعتقاد داشته باشیم که نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور است، با همه مشکلات باید آن را تقویت کنیم و حق تضعیف آن را نداریم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر استاد بخواهد نظام اسلامی را تحکیم کند، باید این استراتژی و هدف را مد نظر داشته باشد و سعی کند با تربیت نیروهای کارآمد در راستای رشد و تعالی نظام گام بردارد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱