استاد و مبلغ جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

لزوم معرفی بانوان مسلمان موفق در خانواده به نسل جوان/ازدواج باید اولویت اول جوانان ما در زندگی باشد

خانواده و جمعیت3

خانم مؤمنی با اشاره به لزوم معرفی بانوان مسلمان موفق در خانواده به نسل جوان، گفت: اولویت تحصیل و اشتغال بر ازدواج نباید در میان جوانان معیار و الگو شود و ازدواج باید اولویت اول جوانان ما در زندگی باشد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم زهراسادات مؤمنی در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به موضوع «استاد و رسالت خانواده و جمعیت» که به عنوان سومین روز هفته گرامیداشت مقام معلم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نامگذاری شده است، عنوان کرد: نقش اول یک بانوی مسلمان پس از تشکیل خانواده، خانه داری و همسرداری است که خداوند متعال، پذیرش و ورود به این مسئولیت را به عنوان یک سنت بسیار مؤکد از جانب دستورات دین اسلام و پیامبر عظیم الشان صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بر همگان واردکرده است.

اصل برای یک بانوی مسلمان، تشکیل خانواده است

این استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با وجود شغل معلمی و فعالیت در عرصه تبلیغی، صاحب هفت فرزند شده است، تصریح کرد: قطعا در پذیرش این مسئولیت و نقش‌هایی که به عهده یک بانوی مسلمان است، مانند همسری، مادری و غیره در ابتدای امر باید از خداوند متعال کمک گرفت.

استاد مؤمنی با بیش از 27 سال سابقه تدریس در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: یک بانوی مسلمان که به عنوان همسر، مادر و غیره که در خانواده و جامعه حضور فعال دارد، باید با خداوند متعال انس بگیرد و با توکل بر خداوند در عرصه‌های مختلف به فعالیت بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در دین اسلام به فعالیت اجتماعی بانوان اشاره شده است، به ویژه در جامعه اسلامی که وظایفی به عهده همه اقشار جامعه گذاشته شده است، اما نباید فراموش کرد که اصل برای یک بانوی مسلمان، تشکیل خانواده است.

اولویت تحصیل و اشتغال بر ازدواج نباید در میان جوانان معیار و الگو شود

استاد و مبلغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه تشکیل خانواده باید در جامعه فرهنگسازی شود، تصریح کرد: برخی از خانم‌ها در جامعه، فعالیت‌هایی چون تحصیل، شغل و فعالیت‌های اجتماعی را بر ازدواج مقدم می‌دانند که اشتباه است و نباید این مسائل در میان جوانان معیار و الگو شود.

مؤمنی توصیه کرد بانوان پس از تشکیل خانواده به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند و در ادامه تأکید کرد: در مراکز آموزشی متوسطه و در کتب درسی باید به نسل جدید آموزش داده شود و فرهنگسازی شود که مسئولیت مدنی داشتن و فعالیت اجتماعی در جامعه به این معنا نیست که به کانون خانواده خط قرمز بکشیم یا اصلا تشکیل ندهیم.

لزوم معرفی بانوان مسلمان موفق در خانواده به نسل جوان/ازدواج باید اولویت اول جوانان ما در زندگی باشد

وی با بیان اینکه ما باید الگوها را به نسل جوان معرفی کنیم، عنوان کرد:  مرحومه حاجیه خانم مرضیه حدیدچی دباغ مادر مؤمنه ای که صاحب هشت فرزند بود، یکی از بانوان الگویی است که علاوه بر تحصیل در دوران پیش از انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی داشت و این بانو می‌تواند الگویی برای بانوان کشور باشد.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به جمع نقش بانوان در خانواده و اجتماع، عنوان کرد: ما می‌توانیم بین نقش اجتماعی و نقش یک خانم در خانواده تعادل ایجاد کنیم، اما در هر صورت خانواده باید اصل باشد و نقش زن، نقش مادر در خانواده، نقش خانه داری و نقش مادری شاخص‌های اول هستند.

استاد مؤمنی تأکید کرد: هیچ مسئله ای نباید مانع ازدواج و فرزندآوری شود و ازدواج هم نباید به تأخیر بیفتد، بلکه باید اولویت اول جوانان ما در زندگی باشد.

وی یادآور شد: گاهی فعالیت‌هایی به من پیشنهاد می‌شد که بسیار علاقه مند بودم که در آن عرصه‌ها فعالیت کنم، اما اگر یک ساعت فرزندم به خاطر نبود من ممکن بود دچار اضطراب شود، آن درخواست و فعالیت را رد می‌کردم و همواره در عرصه‌هایی خدمت کردم که به وظیفه اصلی من آسیب وارد نکند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱