مدیر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

طلاب مباحثه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند/ طلبه بدون مباحثه، طلبه نیست

غیوربابایی 2

غیوربابایی با تصریح بر اینکه مباحثه را جدی بگیرید، گفت: طلاب باید مباحثه را سرلوحه کار خود قرار دهند، طلبه بدون مباحثه، طلبه نیست؛ حضرت آیت‌الله قدوسی همیشه می‌گفتند بدون مباحثه شرعا جایز نیست در کلاس درس من حاضر شوید.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ریحانه غیوربابایی در مراسم افتتاحیه دوره کوتاه مدت آموزشی مهارتی طلاب جدیدالورود جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با عنوان «راه روشن» در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ماه شعبان المعظم، عنوان کرد: شرافت و فضیلت علم آموزی در دین اسلام بر هیج فردی پوشیده نیست و روایات و آیات متعددی درباره فضیلت علم آموزی داریم.

فضیلت علم آموزی در اسلام

مدیر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: خداوند متعال در آیه شریفه 9 سوره زمر می‌فرماید: «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ؛ آیا کسانی که عالمند با غیرعالمان با هم مساوی هستند؟»، استفهام این آیه استفهام انکاری است، یعنی قطعا مساوی نیستند.

غیوربابایی افزود: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم خطاب به ابوذر فرمودند: «یا اباذر یک ساعت نشستن در مجلس علمی بهتر و محبوب تر از هزار جهاد در راه خدا و محبوب تر از نزد خدا بیداری هزار شب است»؛ شما مصداق بارز این حدیث هستید.

وی تصریح کرد: شما از امروز در مسیر تحصیل علوم دینی قرار گرفتید و بهشت و رأفت خدا را بر خود واجب کردید، اما به شرط اینکه این علم آموزی به دلیل فخرفروشی و به نیت کسب مال و مقام نباشد و هدف غایی ما نباید این مسائل باشد.

هدف نهایی از علم آموزی، عبادت و بندگی است

مدیر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: شاید یکی از اهداف ما از تحصیل، اشتغال باشد، اما مراقب باشیم که در این هدف‌های جزئی نمانیم؛ علم آموزی بالذات هدف نیست؛ بلکه هدف نهایی باید عبادت و بندگی باشد.

غیوربابایی تأکید کرد: ما در مسیری که می‌خواهیم به هدف نهایی برسیم، باید به دنبال رشد خود در ابعاد مختلف باشیم.

طلاب باید عالمانه و عابدانه رفتار کنند/ هریک از طلاب سفیر اسلام هستند

وی با بیان اینکه طلاب در سه وادی علم، اخلاق و رفتار وارد می‌شوند، گفت: شما از بین هزاران هزار بانوی مسلمان انتخاب شدید تا در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام درس بخوانید و امروز حجت بر شما تمام شده است؛ مردم نسبت به شما انتظاراتی دارند که بهترین درسی، بهترین اخلاقی و بهترین رفتاری در وادی علم، اخلاق و رفتار باشید، پس حواس خود را جمع کنید.

مدیر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تا تأکید بر اینکه عالمانه و عابدانه رفتار کنیم، عنوان کرد: هر یک از شما یک سفیر اسلام هستید که در عرصه‌های مختلف، دین اسلام را تبلیغ کنید.

راهکارهای تحصیل موفق

غیوربابایی در ادامه به راهکارهای تحصیل موفق اشاره کرد و گفت: همه شما شاید مشکلاتی در زندگی داشته باشید و نسبت به اطرافیان خود وظایفی دارید که شما را محدود می‌کند، اما قطعا آمدید که موفق باشید.

وی افزود: اولویت همه خانم‌ها زندگی آنها است و مراقب باشیم خللی در وظایف زندگی و خانه داری ما وارد نشود، اما در صحنه اجتماع که وارد می‌شوید، اولویت شما باید تحصیل باشد و برنامه‌های دیگر را در کنار آن داشته باشید.

مدیر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: سعی کنید نظم را در زندگی رعایت کنید و ناظر بر اعمال و رفتار کارهای خود باشید؛ همچنین در زندگی برنامه ریزی داشته باشید؛ از تجربه دیگران استفاده کنید، گاهی برای به دست آوردن یک موفقیت باید سالها تلاش کنیم تا آن تجربه را به دست بیاوریم، اما با استفاده از تجربه دیگران می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

طلاب مباحثه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند/ طلبه بدون مباحثه، طلبه نیست

غیوربابایی با بیان اینکه قوانین آموزشی را به شدت جدی بگیرید، توصیه کرد: هر چه بیشتر به قوانین آموزشی بها دهید کارهای شما بهتر انجام می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه مباحثه را جدی بگیرید، تأکید کرد: طلاب باید مباحثه را سرلوحه کار خود قرار دهند، طلبه بدون مباحثه، طلبه نیست؛ حضرت آیت‌الله قدوسی همیشه می‌گفتند بدون مباحثه شرعا جایز نیست در کلاس درس من حاضر شوید.

اجرای برنامه کوثر در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ویژه طلاب استعداد برتر

مدیر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که بیش از 25 سال در مسیر طلبگی فعالیت می‌کند، توصیه کرد: لحظه لحظه عمر خود را قدر دانسته و مغتنم بشمارید، عمر شما باید مفید و اثربخش باشد.

غیوربابایی همچنین به امکانات و تسهیلاتی که در مجموعه فراهم شده، اشاره کرد و گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع این امکانات را برای شما در نظر گرفته تا برای ارتقای معنوی و علمی خود به کار ببرید.

وی همچنین به وجود اساتید اخلاق و مجرب این مجموعه و برگزاری دوره‌های متعدد علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی در مجموعه اشاره و تصریح کرد: امروز بستری برای رشد و تعالی شما و جامعه فراهم شد که باید قدر بدانید.

مدیر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به اجرای برنامه کوثر در این مؤسسه علمی حوزوی اشاره کرد و بیان داشت:  برنامه کوثر برای طلاب استعدادهای برتر در نظر گرفته شده است، طلابی که فرصت کافی دارند که با این برنامه همراه شوند.

غیوربابایی خاطرنشان کرد: ما طلبه‌های بنام و زیادی داریم که در برنامه‌های نیمه وقت و تمام وقت مشغول به تحصیل هستند، اما به دلیل شرایط زندگی و شخصی، امکان حضور در برنامه کور را ندارند؛ بنابراین طلابی که فرصت کافی دارند، می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

وی بیان کرد: در برنامه کوثر، درس‌ها به صورت عمیق خوانی مطالعه می‌شود و طلاب می‌توانند ظرفیت‌های وجودی خود را بروز داده و کلاس‌ها از استادمحوری به شاگردمحوری پیش می‌رود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱