بازدید مدیر جامعه‌الزهرا(س) از جامعه معصومه پاکستان

بازدید مدیر جامعه‌الزهرا(س) از «جامعةمعصومه» 3

سرکار خانم برقعی و هیئت همراه از جامعه معصومیه پاکستان بازدید و با طلاب و مسئولان این مدرسه گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در سفر خود به پاکستان از جامعه معصومیه با مدیریت سرکار خانم سیده عنصر نقوی از فارغ التحصیلان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بازدید کرد و با طلاب و مسئولان این مدرسه علمیه گفتگو کرد.

خانم سیده عنصر نقوی در این دیدار با بیان اینکه این مدرسه حدود 80طلبه ثابت شبانه روزی دارد، عنوان کرد: نظام آموزشی این مدرسه بیشتر با مدیریت خودشان و زبان فارسی تحت نظارت المصطفی برگزار میشود.

وی به فعالیت‌های این مدرسه از جمله برگزاری دوره‌های تربیت مبلغ، تربیت استاد و دوره‌هایی ویژه کودکان و خانواده‌ها  اشاره کرد.

در این دیدار، سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام و قدردانی از استقبال مسئولان و طلاب این مدرسه، اظهار داشت: مدرسه شما به نام حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نامگذاری شده است، ان شاءالله پیرو و محب این بانوی باکرامت و پدر بزرگوارشان باشید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به زندگی و عمر کوتاه اما پرفضیلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، تصریح کرد: عده ای منزل حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام رفتند، اما حضرت خانه نبودند، حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به سوالات ایشان پاسخ مکتوب دادند، هنگام برگشت امام موسی کاظم علیه‌السلام را دیدند و پاسخ‌های دخترشان را به حضرت نشان دادند، حضرت آنجا فرمودند: «فداها أبوها».

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها یکی از بانوانی است که در دامان اسلام و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام پرورش یافته است، گفت: اگر مدرسه ای به نام حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نام می‌گیرد، باید اخلاق، رفتار و تمام شخصیت ما در جامعه الگو باشد تا معرّف اهل بیت علیهم‌السلام باشد.

برقعی توصیه کرد: خوب درس بخوانید و در جامعه بدرخشید تا همه بدانند اسلام چنین بانوانی تربیت کرده است.

وی یادآور شد: در این مسیر با افرادی روبرو میشوید که خلاف این مسیر هستند، شما با منطق، صبر و اخلاق نیکو، حق را بگویید، چون فطرت انسان پاک است و به مرور تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به روش کسب معرفت، عنوان کرد: در روایت داریم روز قیامت، عده ای بی حساب و کتاب وارد بهشت میشوند و ملائک تعجب می‌کنند، ندا میآید این‌ها افرادی هستند که محبت مرا بین مردم تکثیر میکنند.

برقعی با بیان اینکه اولیای الهی قطب عالم امکان و انوار الهی هستند، تصریح کرد: وظیفه طلاب و مبلغان دین این است که آموزه‌های اسلام و معارف اهل بیت علیهم‌السلام را برای مردم تبیین کنند.

در پایان این دیدار، هدیه ای به رسم یادبود تقدیم مدیر مدرسه شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱