مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی و حلقات میانی در حکمرانی کشور

خانم برقعی همایش اندیشه ادفاعی امام خامنه ای

برقعی گفت: همانطور که در پیروزی انقلاب اسلامی، مردم نقش اساسی داشتند، در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های آن در برابر دشمنان نیز نقش اساسی دارند؛ این نوع دفاع مردم‌پایه در دفاع مقدس با شکل گیری بسیج مستضعفان متبلور شد و امروز هم می‌بایست با افزایش نقش گروه‌های جهادی و حلقات میانی در حکمرانی کشور بیش از پیش نقش آفرین باشد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در همایش استانی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی» که در سالن اجتماعات طبقه اول ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه رجب و ایام الله دهه مبارک فجر، عنوان کرد: تقارن این دو ایام مبارک می‌تواند باعث افزون شدن معرفت و بصیرت انقلابی ما باشد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه یکی از فرصت‌های مناسب برای افزایش معرفت، مطالعه، پژوهش و نگارش مقالات و کتب علمی است، اظهار داشت: همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی» فرصتی را فراهم کرد تا اساتید و پژوهشگران در راستای دغدغه‌های پژوهشی خود قلم بزنند.

برقعی ضمن قدردانی از دبیرخانه همایش و نماینده ویژه وزارت دفاع، یادآور شد: برای همکاری و مشارکت با دبیرخانه همایش، شبکه ای از مدیران با همکاری هم، امور مربوط به همایش را در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها راهبری کردند که از همه دست اندرکاران این کارگروه و مسئولان پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در برگزاری این همایش قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هدف از حضور در این جلسه، تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران و مشارکت کنندگان به ویژه برگزیدگان این همایش بود، چراکه پژوهش و پژوهشگران برای ما ارزشمند هستند.

لزوم دفاع از هویت دینی، ملی و انقلابی

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به موضوع همایش، بیان داشت: اسلام دفاع از جان، مال، ناموس و آبرو را به عنوان حقی لازم برای انسان قرار داده تا از هر گونه تعرض نسبت به آنها جلوگیری کند. اگر امت و یا ملت را به مثابه یک جامعه دینی و یا مدنی متشکل از افراد بدانیم و علاوه بر آن، برای خود جامعه و وجوه هویتی مستقلی را وضع کنیم، باید به سه سوال مهم پاسخ دهیم، از جمله اینکه جامعه از چه چیزی و یا در برابر چه هجمه ای باید از خود دفاع کند؟ دوم اینکه این دفاع در مقابل چه مهاجمانی است و مهاجمان ما در این دفاع چه کسانی هستند؟ سوم اینکه ابزار دفاعی و یا منابع قدرت جامعه در این دفاع چیست؟

برقعی در پاسخ به این سؤال که ما باید از چه چیزی دفاع کنیم؟، گفت: انقلاب اسلامی با خواست و اراده مردم مبتنی بر اندیشه‌های الهی امام امت برای تحقق یک جامعه اسلامی، صدور ارزش‌های اسلامی در جهان، حمایت از مستضعفان، زمینه سازی ظهور و تشکیل حکومت مهدوی به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دفاع از جان، مال و ناموس می‌بایست از هویت دینی، ملی و انقلابی خود دفاع کنیم و بر این اساس می‌توان برای دفاع، ابعادی همچون دفاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی را برشمرد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیاناتی فرمودند: «یک فایده‌ی دیگر[جنگ و دفاع هشت‌ساله] این بود که ما این فکر و اندیشه‌ی دفاعِ از هویّت ملّی و هویّت دینی و انقلابی را - که بارها گفته‌ایم و شنیده‌ایم و نقل کرده‌ایم که خدای متعال کمک میکند و انسانها را در [برابر] عوائق و موانعی که در راه حق وجود دارد، پیروز میکند ــ یک بار دیگر خودمان تجربه کردیم؛ این خیلی مهم است.»

برقعی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی در سخنانی دیگر می‌فرمایند: «این انقلاب با شعارهای خود زنده است. اصلی‌ترین شعارهائی که در این انقلاب بر روی پرچم انقلاب نوشته شده است، شعار اسلامی بودن است؛ پایبند بودن به مبانی دین و اصول و قواعد دینی است؛ سلطه‌ستیزی است؛ ستیزه‌ی با استکبار است؛ دفاع از مظلومان عالم است، آن هم دفاع صریح و صادقانه‌ی از همه‌ی مظلومان».

جبهه جهانی مقاومت را در برابر مستکبران و زورگویان جهان تشکیل دهیم

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دوم که دفاع در مقابل کدام مهاجم باید صورت بگیرد؟، گفت: علی القاعده، این دفاع در مقابل متعدیان و متجاوزان به مال، جان و ناموس و مهاجمان به هویت دینی، ملی و انقلابی رخ می‌دهد و در ادبیات اسلامی و انقلابی ما، از مهاجمان به عنوان مستکبران، طواغیت، ایادی شیطان، جنود جهل و غیره یاد شده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: ما باید در مقابل زورگیران عالم مقاومت کنیم و جبهه جهانی مقاومت را در برابر مستکبران و زورگویان جهان تشکیل داده و تقویت کنیم، همانطورکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند: «انقلاب ملت ایران، جهان دوقطبی آن روز را به جهان سه‌قطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط و حذف شوروی و اقمارش و پدید آمدن قطب‌های جدید قدرت، تقابل دوگانه‌ی جدید "اسلام و استکبار" پدیده‌ی برجسته‌ی جهان معاصر و کانون توجه جهانیان شد. از سویی نگاه امیدوارانه‌ی ملّتهای زیر ستم و جریانهای آزادی‌خواه جهان و برخی دولتهای مایل به استقلال، و از سویی نگاه کینه‌ورزانه و بدخواهانه‌ی رژیم‌های زورگو و قلدرهای باج‌طلب عالم، بدان دوخته شد.»

برقعی افزود: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای مدظله العالی در بیان برکات انقلاب اسلامی تصریح می‌کنند: «نماد پُرابّهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهانخوار و جنایتکار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشته‌ی آن در مقابل دولتهای متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شده‌ی ایران و ایرانی بویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار می‌رفته است.»

وی اضافه کرد: حضرت آقا در بیاناتی می‌فرمایند: «قدرتهای انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آنها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده‌ی آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از ‌آن هم تا امروز از سلطه‌ی دوباره‌ی قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند».

منابع قدرت دفاعی ما شامل ایمان، علم، فناوری و تکیه بر قدرت مردمی هستند/ نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی و حلقات میانی در حکمرانی کشور

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به ابزار دفاعی و منابع قدرت در این دفاع، عنوان کرد: منابع قدرت در این دفاع شامل ایمان، علم، فناوری و تکیه بر قدرت مردمی هستند؛ رهبر معظم انقلاب مدظله العلی در زمینه نقش علم و ایمان در ایجاد قدرت ملی می‌فرمایند: «آنچه كه در درجه‌ی اول در ایجاد قدرت ملی مهم است، به نظر من دو چیز است: یكی علم است، یكی ایمان. علم مایه‌ی قدرت است؛ هم امروز و هم در طول تاریخ؛ در آینده هم همین جور خواهد بود. این علم یک وقت منتهی به یک فناوری خواهد شد، یک وقت هم نخواهد شد. خود دانش مایه‌ی اقتدار است؛ ثروت‌آفرین است؛ قدرت نظامی‌آفرین است؛ قدرت سیاسی‌آفرین است. یک روایتی هست که میفرماید: «العلم سلطان» - علم، قدرت است - «من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه».

برقعی در ادامه تصریح کرد: همانطور که در پیروزی انقلاب اسلامی، مردم نقش اساسی داشتند، در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های آن در برابر دشمنان نیز نقش اساسی دارند؛ این نوع دفاع مردم‌پایه در دفاع مقدس با شکل گیری بسیج مستضعفان متبلور شد و امروز هم می‌بایست با افزایش نقش گروه‌های جهادی و حلقات میانی در حکمرانی کشور بیش از پیش نقش آفرین باشد.

وی در پایان از دبیرخانه همایش در وزارت دفاع و همه مسئولان، دست اندرکاران و نویسندگان و برگزیدگان این همایش قدردانی کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱