ارزش واقعی خودمان را ندانیم دچار روزمرگی می شویم

لقمانی

استاد اخلاق حوزه علمیه انفصال از الوهیت را موجب گرفتاری در روزمرگی دانست و گفت: اتصال به خدای بی نهایت، ظرفیت وجودی انسان را بی نهایت می کند.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمانیان صبح امروز در درس اخلاق کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه اگر انسان از خود مراقبت نکند همه عمرش به بطالت و خسران سپری می شود، گفت: ارتباط با بی نهایت به معنای اضافه شدن ظرفیت وجودی انسان به بی نهایت است و تا انسان با خدا ارتباط نگیرد و به آسمان وصل نشود، قد نمی کشد و به حقایق زندگی دست پیدا نمی کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: اگر از آسمان منفصل شویم، گرفتار زمین خواهیم شد و در خور و خواب و خشم و شهوت زندگی مان سپری خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر انسان اصیل شویم، رقابتمان در زندگی تنها با خودمان خواهد بود نه با دیگران. در این صورت می کوشیم تا ضعف هایمان را بر طرف کنیم و خودمان را به تعالی و رشد برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین لقمانیان افزود: گاهی 80 سال در زندگی می دویم تا بخوریم و می خوریم تا بدویم و حال آنکه هدف زندگی را گم کرده ایم. این همان ماندن و گرفتار شدن در زمین است و«ان الانسان لفی خسر».

وی اظهار داشت: انسان در دوحالت سقوط می کند؛ نخست آنکه از حد و مرز خود بالاتر رود که در این صورت دچار غرور و تکبر می شود. دوم آنکه خودش را صفر بداند و ارزش واقعی خود را نشناسد، در این صورت دچار روزمرگی و همان خور و خواب و خشم و شهوت می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: باید بدانیم که خدای ما و خدای حضرت یوسف یکی است، وقتی یوسف می خواست از دست زلیخا فرار کند می دانست که همه درها بسته است ولی به سوی همین درهای بسته فرار کرد و درها به اذن خدا یکی پس از دیگری باز شد و او نجات پیدا کرد. خدایی که درها را برای یوسف باز کرد خدای ما هم هست و درهای زندگی ما را نیز باز می کند، فقط باید به او ایمان داشته باشیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱