سرپرست اداره کل تربیتی جامعه‌الزهرا(س) مطرح کرد:

بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را سرلوحه امور قرار می‌دهیم/اساتید و طلاب، افسران و سربازان حوزه تربیت هستند

افشاری نژاد

خانم افشاری نژاد با بیان اینکه برنامه‌های خود را در راستای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی برنامه‌ریزی می‌کنیم، به تبیین برنامه‌های اولویت‌دار در اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم بنت الهدی افشاری نژاد رودسری در گفتگو با واحد خبر، اظهار داشت: تربیت یک نوع مهندسی است که با عمل به اصول آن می‌توان برون‌داد و بازده مناسبی از آن دریافت دریافت کرد؛ یکی از مؤلفه‌های اساسی در این زمینه توجه به قوانین بالادستی و به‌خصوص عنایت ویژه به رهنمون‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی است.

تلاش در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی/ تمدن‌سازی اسلامی در سایه تربیت حاصل می‌شود

سرپرست اداره کل تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به بیانیه گام دوم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی اکنون وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده است و وظیفه ما نیز ایجاب می‌کند که در راستای این سه هدف برنامه‌ریزی و تلاش کنیم تا اولا افزایش چشمگیری را در حوزه معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه شاهد باشیم، ثانیا حضور و مشارکت حداکثری طلاب، اساتید و کارکنان حوزه علمیه مقدسه منتسب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را در برنامه‌های تربیتی و اخلاقی ناظر باشیم تا در این راستا به آن هدف غایی که رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است، برسیم.

رشد شناختی و هویت‌یابی نسل جوان

افشاری نژاد تصریح کرد: یکی از گسل‌های نظام جمهوری اسلامی که دشمنان به آن توجه بسیار دارند و وجود رسانه‌های گوناگون و متعدد شاهد این مدعاست، در حوزه شناخت جامعه به ویژه نسل جوان است.

وی یادآور شد: اغتشاشات اخیر نشان داد که جامعه اسلامی، اکنون با هجمه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و جنگ ترکیبی یا به تعبیری، کنش‌وری‌های چندبعدی دشمنان مواجه است که هویت دینی، عیار دینداری، معنویت و اخلاق‌مداری، نسل نوجوان و جوان را نشانه رفته است.

سرپرست اداره کل تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: هر برنامه ای که بتواند در ایجاد و افزایش هویت دینی و اخلاقی و بیدار کردن وجدان‌های نسل پاک جوان تأثیرگذار باشد، باید مورد تأکید و سرلوحه همه امور قرار گیرد، برنامه‌های مربوط به سه حوزه شناخت، بینش و بصیرت، انگیزش و هیجان و عملکرد و رفتار در این باره از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

اساتید و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افسران و سربازان حوزه تربیت هستند

افشاری نژاد بیان داشت: گستره حوزه تربیت مقتضی حرکت همه جانبه افراد جامعه است و اگر افراد آن جامعه نسبت به وظایف اجتماعی خود در این ساحت عظیم بی‌تفاوت باشند، نمی‌توان منتظر رشد تربیتی بود، بنابراین هر یک از اساتید، طلاب و کارکنان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان یک ظرفیت و استعداد و یک افسر و سرباز این ساحت، محسوب می‌شوند که در جایگاه خود می‌توانند نقشی اساسی در این میدان و کارزار تربیتی انجام دهند.

وی اظهار کرد: استاد به عنوان الگو در کنار تدریس و فعالیت‌های آموزشی، هر حرکت و رفتار او یک عمل تربیتی محسوب می‌شود؛ هر طلبه برای همکلاسی، دوست و همراه خود می‌تواند یک الگو و یار تربیتی باشد. همچنین هر فردی می‌تواند به تعلیم نفس خود بپردازد و یک همیار تربیتی برای خودش باشد، چنانچه اما علی علیه السلام فرمودند: «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَعَلَیهِ أَنْ یبْدَأَ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیرِهِ».

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی را به عنوان اندیشمندی بصیر و مدبر سرلوحه امور قرار می‌دهیم/برگزاری برنامه‌های مختلف در اداره کل تربیتی

سرپرست اداره کل تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی را به عنوان اندیشمندی بصیر و مدبر سرلوحه امور قرار داده و برنامه ریزی می‌کنیم، عنوان کرد: با استعانت الهی، برنامه‌های اصلی اداره کل امور تربیتی ادامه پیدا می‌کند و بهبودبخشی برخی فعالیت‌های انجام شده مانند برگزاری مستمر هفتگی جلسات اخلاق ویژه طلاب، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، طرح اساتید همیار تربیتی، طرح اساتید راهبر تربیتی، نمایندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب و غیره در دستور کار است.

افشاری نژاد به برنامه‌های دارای اولویت در این اداره کل اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات، کارگاه‌ها، کرسی‌ها و نشست‌ها و سیر مطالعاتی با موضوعات تربیتی و اخلاقی برای طلاب، اساتید و کارکنان، برگزاری دوره تربیت کارشناس تربیتی جهت تأمین کارشناس تربیتی برای آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، موسسات، ادارات و مراکز علمی و فرهنگی، شناسایی و معرفی الگوهای تربیتی ـ اخلاقی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با کلیپ، کتاب، فیلم و پادکست و غیره و همچنین طرح همیار تربیتی (هر طلبه یک همیار تربیتی) از جمله برنامه‌های اولویت دار در این اداره کل هستند.

وی اضافه کرد: احیای طرح امر به معروف و نهی از منکر، احیای طرح عفاف و حجاب، برگزاری برنامه‌هایی ویژه طلاب بخش بین‌الملل، تولید محتواهای تربیتی اعم از جزوه، بروشور، کتاب، مجموعه مقالات و غیره، برگزاری برنامه‌های جذابی نظیر اردوها، مسابقات، و دیگر برنامه‌ها با موضوعات تربیتی برای طلاب، اساتید و کارکنان، افزایش تعاملات برون سازمانی و برگزاری همایش‌های تربیتی ـ اخلاقی شکل‌دهنده و تقویت‌کننده هویت نسل جدید در مسیر رشد و بالندگی از دیگر برنامه‌های مورد توجه هستند.

سرپرست اداره کل تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار امیدواری کرد که برنامه‌های تربیتی ـ اخلاقی، زمینه‌ساز ظهور صاحب الزمان و در راستای تربیت سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد و در پایان بیان داشت: از همه اساتید، بانوان طلبه، کارکنان و مسئولان دلسوز و خدوم با نیتی صادقانه تقاضای یاری نموده و پذیرای نقطه نظرات و پیشنهادهای راهگشای همه بزرگواران هستیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱