دیدار طلاب جامعه‌الزهرا(س) با خانواده شهید مکیان

شهید_احمد_مکیان

طلاب سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها با خانواده معظم شهید مکیان از شهدای مدافع حرم دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی، طلاب سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در چهارمین دیدار خود با خانواده شهدا، در منزل خانواده معظم شهید احمد مکیان از شهدای مدافع حرم حضور یافتند و از سخنان مادر محترم این شهید والامقام کسب فیض کردند.

در این دیدار که از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری واحد فرهنگی سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها صورت گرفت، خانم رحیمه هاشمی مادر شهید مکیان، به بیان ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی این شهید جلیل القدر پرداخت.

خانم هاشمی با بیان اینکه شهید احمد مکیان متولد 15 آذر سال 1373 در ماهشهر آبادان است، از جمله خصوصیات فرزند شهیدش را اهمیت به نماز و شرکت در جلسات قرآن از دوران کودکی، داشتن بصیرت، ولایت‌مداری، اخلاق، توجه به آیات قرآن و فعالیت در مساجد و پایگاه‌های بسیج بیان کرد.

وی از هوش سرشار شهید مکیان به گونه ای یادکرد که ایشان از سن سه سالگی نوشتن را آموخت و در سن چهارسالگی کل قرآن را روخوانی می‌کرد، تا سوم راهنمایی 22 جزء از قرآن کریم را حفظ کرد و در همین دوره بود که به تحصیل در حوزه علمیه علاقه‌مند شد. 

این مادر شهید اضافه کرد: شهید احمد مکیان همواره توصیه داشت قرآن را حتما با معانی بخوانید تا آیات را بهتر بفهمید.

مادر شهید مکیان، احترام به والدین را از ویژگی‌های خاص فرزندش برشمرد و گفت: شهید مکیان به حق الناس بسیار توجه می‌کرد و برادرهایش را هم به این مهم سفارش می‌کرد، وی فردی بسیار آرام، مهربان، دلسوز و ورزشکار بود، همیشه به دنبال حقیقت بود و درباره هر موضوعی تا اصل واقعیت را پیدا نمی‌کرد، نظری نمی‌داد.

وی با تصریح بر اینکه شهید مکیان، بسیار ولایتمدار بود، بیان داشت: فرزندم احمد همواره تاکید می‌کرد راه پیشرفت ما این است که پشت سر رهبرمان باشیم.

سرکار خانم هاشمی ضمن اشاره به رعایت آداب اسلامی و اخلاق شهید، گفت: احمد به واسطه فعالیت در پایگاه بسیج و رفاقت و دوستی با مدافعان حرم، سفر به سوریه را مطرح کرد و با وجود مخالفت‌های اقوام در لشکر فاطمیون ثبت نام کرد، هفت مرتبه به سوریه اعزام شد و شهادت خودش را با توسل به ایشان از خداوند درخواست می‌کرد.

وی در آخرگفت: شهید احمد مکیان هشت ماه پس از ازدواج، در آخرین اعزام به سوریه توسط نیروهای تکفیری داعش در 26 مرداد 1395 به شهادت رسید و پیکر پاکش بنابر وصیت شهید در بهشت معصومه سلام‌الله‌علیها قم در جوار همرزمان افغانی اش به خاک سپرده شد.

تصویر خبر

مکیان

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱