مراسم بزرگداشت طلبه شهیده فهیمه سیاری برگزار شد

بزرگداشت شهیده سیاری (8)

مراسم بزرگداشت طلبه شهیده فهیمه سیاری صبح امروز در مجموعه ورزشی شهیده سیاری در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین رسول پور از مدافعان حرم صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت طلبه شهیده فهیمه سیاری با بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم گفت: ارتباط معنوی و حرف زدن شهدا با اهل بیت علیهم السلام بسیار درس آموز و دایره المعارفی از معرفت و شعور است.

وی اهل اشک بودن را از ویژگی های شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از شهدا که ارتباط ویژه معنوی با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام داشتند شهادتشان هم مانند آن حضرت و پیکرشان بی سر بود.

حجت الاسلام والمسلمین رسول پور گفت: مادر شهیده سیاری در خاطره ای می گوید یکی از ویژگی های این بانوی طلبه شهیده، شجاعت وی بود. پیش از انقلاب مدیر مدرسه به مناسبت بازدید فرح از دبیرستان به دانش آموزان گفته بود با لباس مرتب در مدرسه حاضر شوند که منظورش از لباس مرتب، حضور در مدرسه بدون حجاب بود، مادر آن شهید می گوید فهیمه به مدیر مدرسه گفته بود من تحت هیچ شرایطی بدون حجاب به مدرسه نمی آیم حتی اگر اخراج یا از نمره انظباطم کسر شود. مادر شهیده می گوید من برایش دعا کردم که خداوند بهترین مقام را به او بدهد. البته منظورم مقام در دنیا بود ولی خداوند بهترین مقام در دنیا و آخرت را به او عطا کرد.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی و نحوه پوشش و حجاب بانوان در جامعه و برنامه ریزی دشمن برای آن بیان داشت: جنگ نرم دشمن بر این اساس است که قبح یک عمل را بر می دارد و روی آن نمایه و برچسب زیبا می زند، بی غیرتی و بی حجابی را بر می دارد و نمایه منظم، مرتب و شیک بودن روی آن می زند. تعبیر «سولت لکم» در قرآن اشاره به همین روش دشمنان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول پور ادامه داد:  دشمن به همین اکتفا نمی کند و به فرموده رهبری یک گام جلو می آید و نمایه و برچسب زشت روی ارزشهایی مانند حجاب و عفاف می زند و مثلا به زنان چادری برچسب امل و متحجر می زند و در گام بعدی می گویند اصلا شما باید چادر از سر بردارید.

وی در پایان بهره گیری از سیره شهدا و توسل به آنان را در فعالیت های فرهنگی بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: شهدا الگوهای دست یافتنی هستند و آشنا کردن نوجوانان و جوانان با آنها می تواند بسیاری از توطئه های فرهنگی دشمنان را نقش بر آب کند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱