رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

نشاط، تکاپو و تلاش طلاب در کارگاه «نقش آفرینی بانوان مسلمان در جهان شبکه ای»

حکمت نیا

خانم حکمت نیا از نشاط، تکاپو و تلاش طلاب در کارگاه سه روز «نقش آفرینی بانوان مسلمان در جهان شبکه ای» خبر داد و گفت: در این کارگاه، 10 محصول ویژه رسانه‌های نوین تولید می‌شود که سه اثر برگزیده تجلیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ندا حکمت نیا رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در آخرین روز کارگاه «نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین»، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که جهاد تبیین را بر هر فرد فریضه دانسته اند، عنوان کرد: در جنگ رسانه ای، خرمشهری که باید آزاد شود، ذهن و قلب انسان‌ها است که توسط استعمارگران فرانو به تسخیر در آمده است.

مدیر کارگاه «نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین» با اشاره به برگزاری این کارگاه ویژه بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، بیان کرد :در این کارگاه سه روزه سعی شد تا با ایجاد چالش‌های مختلف، ذهن طلاب  درگیر مسائل پیرامونی شود و با ایجاد این حرکت و درگیری ذهنی، فرایند فکری و در نهایت تأثیر آن، بر قلب و عمل انسان کاملا محسوس شود. و فهم این مسئله به اقدامات رسانه ای طلاب کمک خواهد کرد.

حکمت نیا ادامه داد: امروز طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بنا بر رسالت طلبگی خود می‌توانند با مهارت افزایی، آموختن زبان روز دنیا و استفاده از ابزارهای رسانه ای، قلب‌های تسخیر شده توسط استعمارگران را دوباره پس گرفته  و نام خود را در تاریخ مکتب تشیع، فتح الفتوح قلب‌های انسان‌ها که نشئه ملک و ملکوت به تعبیر حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه است، از شر دشمنان انسی و جنی نجات دهند.

 وی در ادامه اشاره کرد: در جنگ رسانه ای، دشمنان قلوب انسان‌ها با ارائه محتواها و قالب‌های فکری مسموم به استهزای باورهای حیات‌بخش دینی می‌پردازند و با تقدس‌زدایی از الگوها و شخصیت‌های برجسته دینی، القای ناامیدی و ترسیم آینده‌ای تاریک و نامطمئن، گسل‌های عمیق اجتماعی را پیش پای مسیر رشد و تعالی ملت‌ها ایجاد می‌کنند و هویت فردی و اجتماعی جامعه هدف را مورد استحاله قرار می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: نقش طلاب در چنین فضایی بسیار مهم و تأثیر گذار خواهد بود. فقط آنچه در این میدان بسیار حائز اهمیت است، شناخت دقیق هدف و نقطه زنی دقیق آن است که طلاب در این زمینه نیاز به تمرکز بیشتر دارند.

حکمت نیا با اشاره به اهمیت دروس پایه حوزه جهت تقویت تمرکز، دقت و تحلیل مسائل مختلف، عنوان کرد: خواندن دقیق دروس پایه حوزه و ارتباط آن در جایگاه حل مسائل مختلف جهان امروز، یکی از راهکارهای تجهیز طلاب در مسیر نقش آفرینی است

وی با اشاره به درس منطق به عنوان یکی از دروس کمک کننده در تحلیل مسائل و فهم دقیق میدان کنشگری و نقش آفرینی، گفت: درس منطق دقیقا حیطه ذهن و فکر را به بهترین نحو روشن می‌کند و چارچوب دقیق ذهنی و فکری، و چگونه اندیشیدن را به طلبه انتقال می‌دهد.

مدیر کارگاه «نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین» توصیه کرد: طلابی که می‌خواهند در عرصه‌های رسانه فعالیت کنند، جهت درک درست از صحنه فعالیت‌های رسانه ای، حتما درس منطق را خوب بخوانند.

حکمت نیا در ادامه انگیزه برگزاری این کارگاه را چنین بیان کردند: نیاز جامعه امروز ما و الگویی که جای خالی آن در جامعه احساس می‌شود، هم‌افزایی، هم‌فکری، هم‌سویی و استفاده از تجارب مختلف نهادهای حوزوی با حفظ مأموریت محوله، در حل مسائل روز جامعه است که در این راستا می‌توان با طراحی مدل دقیق و درست نقش آفرینی به این الگوی مورد نیاز دست یافت.

 وی با بیان اینکه این کارگاه از سوی اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری اداره کل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: در این همکاری دوسویه سعی شد با ادبیات مشترک شبکه جهانی و اهمیت حاکم شدن آن در مراودات برون سازمانی از بالاترین سطح  تعاملات دوسویه بین دو نهاد حوزوی استفاده شود.

مدیر کارگاه «نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین» بیان داشت: در این کارگاه سه روزه شاهد نشاط، تکاپو و تلاش طلاب در جهت نقش آفرینی طبق بوم هدفگذاری بودیم و این تلاش منجر به خلق آثاری از سوی نقش آفرینان جهان شبکه ای طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شد که این آثار در کانال تبلیغ نوین در ایتا به آدرس jz_resane@ یا https://eitaa.com/jz_resane بارگذاری خواهد شد.

حکمت نیا در پایان یادآور شد: در این کارگاه 40 بانوی طلبه حضور دارند که به 10 گروه چهارنفره تقسیم شدند، هر یک از این گروه‌ها یک محصول خروجی ویژه رسانه‌های نوین تولید می‌کند که سه اثر برگزیده تجلیل خواهد شد.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱