حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

اربعین نماد ظهور است/ بزرگترین جهاد در دوران حاضر پاسخگویی به شبهات اعتقادی است

سعیدی11

معاون منابع انسانی و پشتیبانی با اشاره به اینکه زیارت اربعین به بلندای تاریخ بشریت پیام دارد، بیان داشت: اربعین به عنوان نماد و مظهر تجلی ظهور جلوه گری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، معاون منابع انسانی و پشتیبانی در جمع زوار اربعینی کاروان همپای قافله 6 با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با ترویج شبهات، ارزش‌های دینی را زیر سوال می‌برند گفت: باید برای این شبهات، جواب علمی و دقیق داشته باشیم و این خود بزرگترین جهاد در حال حاضر است.

وی ادامه داد: امام عسکری علیه السلام فرمود: "علامت مؤمن پنج چیز است؛ اول خواندن پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شب و روز، انگشتر بر دست راست کردن، پیشانی را در سجده بر خاک گذاشتن، بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ را بلند گفتن و قرائت زیارت اربعین".

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله سجده بر خاک می کرد، اظهار داشت: مهر برای ما کد ارتباط با اهل بیت علیهم السلام است.

وی خاطرنشان کرد: ما هنگام اقامه نماز "بسم الله الرحمن الرحیم" را حتی در نماز ظهر و عصر بلند قرائت می‌کنیم.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی ادامه داد: در ماجرای سقیفه و حکمیت که ولایت را نشانه گرفتند، انگشتر را از دست راست به دست چپ انداختند، انگشتر کد، نشانه و ملاک مومن است و اگر در دست مسلمانی باشد، یعنی با امیرمؤمنان علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین به بلندای تاریخ بشریت پیام دارد، بیان داشت: اربعین به عنوان نماد و مظهر تجلی ظهور جلوه گری می‌کند. بیش از ۲۰ میلیون انسان در این مسیر گام بر می دارند وما نیز با دل و جان برای طی این مسیر مقدس قدم برداشتیم.

وی با بیان اینکه ما تجلی قیام را حضور در این مسیر می‌دانیم، تصریح کرد: اربعین حسینی جلوه‌هایی دارد و ما باید آن را قدر بدانیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱