از 7 تا 24 شهریور؛

فعالیت موکب الحسین در جامعه الزهرا

موکب

موکب الحسین علیه‌السلام شامل غرفه‌های کتاب و مسابقه کتاب‌خوانی، محصولات صوتی و تصویری، محصولات فرهنگی و ملزومات سفر اربعین، عفاف و حجاب و کودک عاشورایی از 7 تا 24 شهریور در جامعه الزهرا علیه‌السلام برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی، داودالموسوی مدیرکل امور فرهنگی از برپایی موکب الحسین علیه السلام در جامعه الزهرا علیها السلام همراه با ارائه محتواهای ویژه اربعین حسینی خبر داد.

وی گفت: جامعه الزهرا سلام الله علیها از سنوات گذشته در آستانه اربعین حسینی، اقدام به برپایی موکب الحسین سلام الله علیه کرده است تا با ایجاد فضایی معنوی، آمادگی حضور در همایش بزرگ اربعین را برای زائران این سفر فراهم کرده و محفلی ویژه برای دلدادگانی که توفیق شرکت در این سفر را پیدا نکرده اند، مهیا کند.

مدیرکل امور فرهنگی ضمن بیان امکان بهره مندی بانوان استان از محتوای موکب جامعه الزهرا سلام الله علیها گفت: افتتاحیه این موکب روز دوشنبه مورخ 7 شهریور 1401 ساعت 8 صبح در جامعه الزهرا سلام الله علیها محوطه پایانه برگزار می گردد و تا اربعین حسینی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی غرفه های موکب را به شرح ذیل معرفی کرد:

  • ایستگاه پذیرایی صلواتی: بازدید کنندگان موکب الحسین علیه السلام در این غرفه با چای متبرک به تربت حضرت اباعبدالله علیه السلام و شربت و .... پذیرایی می شوند.
  • عرضه کتاب: این غرفه به معرفی و عرضه کتب ویژه ایام محرم و صفر و نیز آثاری در زمینه راهکارهای تبلیغی در این ایام از قبیل ارائه مراثی مناسب و نوحه های اصیل ویژه ایام عزاداری می پردازد.
  • صوت و تصویر: در این غرفه کلیپ های مناسبتی و محتوای مناسب این ایام ارائه می گردد. بازدیدکنندگان می توانند با دریافت این محتواها، در طول سفر بهره مند گردند. همچنین کلیپ هایی از اعزام کاروان پیاده روی جامعه الزهرا سلام الله علیها در سالهای گذشته در این غرفه، پخش می گردد.
  • محصولات فرهنگی: غرفه محصولات فرهنگی با عرضه ملزومات مورد احتیاج زائران اعم از کوله، کفش و چرخ مخصوص کوله و... جهت سهولت در تهیه و خرید تجهیزات پیاده روی اربعین را فراهم می نماید.
  • کودک عاشورایی: این غرفه در موکب الحسین علیه السلام با ارائه برنامه های متنوع در قالب نقاشی، بازی های خلاق، و... پذیرای فرزندان خردسال بازدیدکنندگان محترم است.
  • بهداشت و سلامت اربعین: جهت سهولت در پیاده روی اربعین حسینی، توصیه های بهداشتی و ملزومات بهداشتی از جمله کرم های گیاهی (ضد درد و ترمیم آسیبهای پوستی) و داروهای گیاهی مورد نیاز بر پایه طب سنتی در این غرفه ارائه می گردد.
  • مسابقه کتابخوانی: هر روز یک کتاب به همراه مسابقه و ارائه جایزه در غرفه معرفی می شود. کتابهای رحمت واسعه، یاران شیدای حسین بن علی، ازدحام تن ها، اجتماع دلها و... از جمله کتابهای این غرفه است.
  • عفاف و حجاب: شامل ارائه محصولات عفاف و حجاب مانند: چادر، روسری، مقنعه، مانتو و جوراب و ... است.
  • رزق معنوی: با ارائه محتواهای مناسب اعم از ختم صلوات، ختم قرآن و برگه های زیارت نیابتی بازدیدکنندگان را تامین می نماید. در این غرفه با حضور هنرمندان خوشنویس، عبارات معنوی و تاثیرگذار حسینی، به درخواست بازدیدکنندگان نوشته شده و تقدیم می گردد.

 مدیرکل امور فرهنگی گفت: ویژه برنامه موکب، قرائت زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت علیهم السلام هر روز صبح از ساعت 7:50 تا 8:05 است.

داودالموسوی خاطر نشان کرد: کلیه غرفه های این موکب به همت و مساعدت خدام افتخاری امام حسین علیه السلام که از طلاب فعال فرهنگی هستند برپا می شود، از این رو مشتاقان خدمت در موکب می توانند با شماره تماس 32112434 تماس بگیرند.

مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها در پایان گفت: موکب الحسین علیه السلام محفلی جهت تعامل و همدلی زائرین اربعین حسینی با مشارکت قوی طلاب است، همفکری و به اشتراک گذاری تجربیات پیاده روی اربعین، تمرین و مشق کار تشکیلاتی و نظام مند، فرهنگ سازی در خصوص حضور فعال بانوان از آثار این موکب در طول سالیان گذشته بوده است و از برکات منحصر به فرد آن می توان ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و تقویت روحیه انس با اهل بیت علیهم السلام را بر شمرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱