آغاز نخستین دوره طرح تثبیت دروس پایه دوره عمومی

بازدید مدیر جامعه الزهرا از آموزشگاه

نخستین دوره طرح تثبیت دروس سطح دو با ارائه دروس پایه به صورت سرفصل‌محور، بدون محوریت متن آموزشی و به شیوه حضوری از ابتدای شهریور ماه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی، نخستین دوره طرح تثبیت دروس سطح دو از اول شهریور ماه آغاز شد. این طرح که در معاونت آموزش و تربیت تصویب شده و مرحله اول آن در دوره عمومی اجرا می‌شود، با هدف تقویت بنیه علمی طلابی است که به سبب آموزش مجازی، دچار ضعف علمی شده اند. در این طرح، دروس پایه به صورت سرفصل‌محور و بدون محوریت متن آموزشی، به شیوه حضوری ارائه می‌شود.

جلسه توجیهی طلاب شرکت کننده در این دوره، روز سه شنبه اول شهریور ماه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مرثیه سرایی اهل بیت علیهم السلام، با حضور سرکار خانم غیور بابایی مدیر تحصیلات عمومی و مدیران مدارس و طلاب شرکت کننده در طرح تثبیت در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدا مدیر تحصیلات عمومی با تسلیت ایام شهادت امام سجاد علیه السلام و گرامیداشت سالروز تاسیس جامعه الزهرا علیهاالسلام توضیحاتی در مورد طرح تثبیت بیان کرد.

مدیر تحصیلات عمومی  اظهار داشت: برای جبران سطح کیفی آموزش در ایام کرونا طرح تثبیت دروس اصلی و پایه برنامه ریزی شد. این دوره درصدد تدریس مجدد دروس نیست؛ در این دوره اهم موضوعات و رئوس مطالب به صورت کاربردی و تمرینی جهت برطرف شدن ضعف درسی طلاب  ارائه می شود.

خانم غیور بابایی افزود: این دوره یک فرصت طلایی برای جبران کاستی ها است، از این رو انتظار می رود طلاب آن را غنیمت شمارند. کمبودها یا ایرادات احتمالی اجرای طرح نیز با بردباری طلاب و تلاش همکاران درآموزش مرتفع خواهد شد.

مدیر تحصیلات عمومی با اشاره به آزمون پایان دوره طرح تثبیت گفت:  نمره این آزمون جایگزین نمره قبلی طلبه در این درس نیست، ولی برای جبران زحمات شرکت کنندگان در این طرح، نمره تشویقی در نظر گرفته شده که طبق ضابطه مشخص شده به نمره قبلی اضافه می شود.

وی در ادامه افزود: دروس این دوره در حد 2 واحد برنامه­ ریزی شده و نمره تشویقی به طلابی تعلق می گیرد که غیبت کلاسی ایشان از حد مجاز بیشتر نباشد.

در پایان جلسه طلاب ضمن قدردانی و تشکر از زحمات مسئولین سؤالات و ابهامات خود را در مورد دوره طرح تثبیت بیان کرده و خانم غیور بابایی به این سوالات پاسخ دادند.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱