با حضور بیش از 140 طلبه جامعه‌الزهرا(س)؛

دومین گردهمایی دانش‌آموختگان استان تهران و البرز برگزار شد

گردهمایی تهران و البرز

دومین گردهمایی دانش‌آموختگان استان تهران و البرز با عنوان خانواده پایدار2 از سلسله‌همایش‌های با موضوع خانواده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: گردهمایی دانش‌آموختگان وطلاب غیرحضوری کلان تهران و استان البرز  از سوی اداره دانش‌آموختگان و با همکاری اداره کل امور فرهنگی و مرکز آموزش غیرحضوری و مجازی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حوزه خواهران شاه عبدالعظیم علیه‌السلام واقع در شهر ری برگزار شد.

وی بیان داشت: بیش از 900 طلبه از استان تهران و البرز و همچنین بیش از هزار و 200 طلبه غیرحضوری ساکن این دو استان جهت شرکت در این گردهمایی فراخوان شدند که  بعداز ثبت نام اولیه، بیش از 140 نفر در همایش شرکت کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی تصریح کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع، در زمینه «تحکیم و تعالی خانواده و تشکیل و ترویج ازدواج»، رسالت عظیمی بر عهده دارد و هم اکنون با توجه به این که تعداد زیادی از دانش‌آموختگان و طلاب در حال تحصیل این مرکز در استان‌های تهران و البرز سکونت دارند، زمینه مناسبی جهت فعالیت و خدمت به نسل جوان مهیا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی بر لزوم توجه به نیازهای منطقه‌ای و استانی دانش‌آموختگان در امور علمی، آموزشی و پژوهشی تأکید کرد و افزود: ما برای تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی دانش‌آموختگان باید زمینه ارتباط هدفمند و مستمر آنان را با واحد تبلیغ و ارتباطات فراهم کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: این گردهمایی در واقع دومین کارگاه علمی مهارتی اداره دانش‌آموختگان و طلاب در حال تحصیل جامعه‌الزهرا علیها‌السلام در استان تهران بود کهنخستین دوره آن، اردیبهشت 97 برگزارشد.

معاون فرهنگی تبلیغ افزود: این همایش به منظور استمرار ارتباط با فارغ التحصیلان و طلاب در حال تحصیل و نیز برگزاری همایش‌های سلسله ای با رویکرد خانواده و سبک زندگی برنامه‌ریزی شده و این دوره با محوریت «مهارتهای فرزندپروری» تشکیل شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی ادامه داد: در این گردهمایی، شرکت‌کنندگان از حضور اساتید مجرب از جمله دکتر مهکام در موضوع تربیت جنسی کودکان، دکتر عشقی با موضوع راه‌های ارتباط موثر بافرزندان و دکتر عباسی با موضوع مهارت‌های فرزندپروری بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی مدیر کل تبلیغ و ارتباطات به تبیین طرح شمیم و شبکه‌سازی فارغ التحصیلان پرداخت و در حاشیه همایش منطقه‌بندی و گروه‌بندی طلاب در عرصه تبلیغی براساس مناطق تهران و البرز انجام شد.

معاون فرهنگی تبلیغی تصریح کرد: در این برنامه به جهت سهولت کار طلاب، با حضور دو تیم دونفره از اساتید مصاحبه‌گر از بیش از 40 نفر از خواهران فارغ‌التحصیل و طلبه استان تهران و البرز جهت تشکیل پرونده تبلیغی ارزیابی تبلیغی گرفته شد.

وی یادآور شد: دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها پس از اتمام دوره‌های تحصیلی و بازگشت به شهرستان، فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی به عهده دارند که برای تعمیق و تأثیر بیشتر این فعالیت‌ها لازم است کارگاه‌های ویژه‌ای برای آنان طراحی و اجرا شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱