گزارش فعالیت‌های کمیته جمعیت جامعة‌الزهرا(س) در هفته جمعیت؛

«فرزندان، سرمایه‌های زندگی»؛ شعار کمیته جمعیت جامعة‌الزهرا(س)

جمعیت خانواده

خانم بهرامی به تشریح فعالیت‌های کمیته جمعیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با شعار «فرزندان، سرمایه‌های زندگی» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، خانم معصومه بهرامی در گفت‌وگو با واحد خبر، عنوان کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و با توجه به اهمیت بحث جمعیت، کمیته جمعیت جامعة الزهرا علیهاالسلام با دستور معاونت تبلیغ و امور فرهنگی تشکیل شد.

مدیرکل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: این کمیته با دعوت از همه ادارات، جلساتی را برگزار و با همفکری اعضا، مجموعه فعالیت‌های هفته جمعیت را با شعار «فرزندان، سرمایه‌های زندگی» آغاز کرد.

بهرامی به فعالیت‌های کمیته جمعیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در این مدت اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های این کمیته، تجمیع قوانین جمعیتی در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که به مدیریت تقدیم شد و این گزارش به همراه گزارش مراکز حوزوی توسط دبیر ستاد راهبری جمعیت در مجلس شورای اسلامی تبیین گردید و مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین به بررسی تسهیلات رفاهی جامعة الزهرا علیهاالسلام در راستای افزایش جمعیت و لزوم توجه به این مسئله اشاره کرد و در ادامه افزود: در راستای ایجاد انگیزه فرزندآوری در خانواده‌ها توسط کودکان، پویش ملی «همیار جمعیت» راه اندازی شد.

راه اندازی پویش «سهم من از زندگی، خواهر و برادر»

مدیر کل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: این پویش با عنوان «سهم من از زندگی، خواهر و برادر» در سطح کشور اطلاع رسانی و در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور ۴۰۰ نفر از دانش آموزان پیش دبستانی و دبستان دوره اول هدی در حسینیه امام خمینی جامعة الزهرا علیهاالسلام برگزار شد که مورد توجه رسانه‌ها و خانواده‌ها قرار گرفت.

بهرامی، مستندسازی از خانواده‌های پر جمعیت و موفق جامعة الزهرا علیهاالسلام را از دیگر برنامه‌های این کمیته عنوان کرد و اظهار داشت: با هماهنگی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی و تأیید مدیریت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، ۷ نفر از طلاب موفق دارای خانواده‌های پر جمعیت جامعة الزهرا علیهاالسلام به صدا و سیمای مرکز قم معرفی شدند و بستر حضور این عزیزان در برنامه پلاک ۱۶ و برنامه خانواده فراهم شده است.

برگزاری نشست‌های علمی با موضوع جمعیت و فرزندآوری

وی همچنین به برگزاری نشست‌های علمی به صورت مجازی در هر یک از روزهای هفته جمعیت اشاره کرد و افزود: این نشست‌ها با موضوعات مختلف «در آرزوی فرزند»، «فرزند تنهای من»، «خانواده دوستدار فرزند»، «پدر، مادر و حس خوب زندگی»، «زندگی سالمندی من» و «می‌خواهم زنده بمانم» از طریق حسینیه مجازی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها پخش شدند که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

مدیر کل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: پویش «لبیک فرمانده» جهت تأمین و تولید محتوای تبلیغی با موضوع جمعیت و شاخصه‌های هفته جمعیت برای مبلغان سراسر کشور برگزار شد و تا کنون بالغ بر ۳۰ اثر تولید شده است.

فعالیت ۴۹۰ گروه و کانال تبلیغی جمعیت در فضای مجازی

بهرامی با اشاره به اجرای طرح ملی «بفرمایید بهشت» توسط مبلغان در راستای تبیین جایگاه مادری و ایجاد و تقویت انگیزه فرزندآوری به صورت چهره به چهره، مجازی، گروهی و محله محور، گفت: ارائه محتوا و سخنرانی کوتاه، حضور مبلغان به صورت ۱۵ گروه ۱۰ نفره در سطح پارک‌ها و بوستان ها، بیش از ۷۰ مورد سخنرانی در جلسات خانگی، تبلیغ در قالب جلسات آموزش اولیای دانش آموزان ۸۶ مدرسه قم، مشارکت در اجرای طرح همیار جمعیت در سطح ۵۰ مدرسه ابتدایی، تبلیغ توسط مبلغان فضای مجازی در ۴۹۰ گروه و کانال و اجرای پویش‌ها و ترند کردن هشتک‌های مخصوص نام هر روز هفته جمعیت در ۴۹۰ کانال و گروه تبلیغی از جمله برنامه‌های این طرح بود.

برگزاری جشنواره مادرانه در بوستان نرگس

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «مادرانه» در بوستان نرگس با موضوع جمعیت، ابراز داشت: این جشنواره با همکاری کمیته جمعیت و اداره کل امور فرهنگی جامعة الزهرا علیهاالسلام، کمیته بانوان شورای شهر، کمیته بانوان شهرداری، امور بانوان استانداری، سازمان فرهنگی شهرداری و سازمان پارکهای شهرداری جهت رفع مشکلات بانوان در رابطه با جمعیت با برپایی غرفه‌های متنوع ذیل، از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت در پارک بانوان «بوستان نرگس» در خدمت بانوان شهر مقدس قم بود.

مدیر کل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: در این جشنواره، غرفه‌های مختلف از جمله کلینیک مادرانه جهت پاسخ به سوالات اعتقادی، فقهی و پزشکی با حضور ۳ پاسخگو و یک پزشک و بالغ بر ۵۰ نفر مراجعه در هر روز، غرفه مشاوره خانواده و جمعیت با حضور ۲ مشاور و بالغ بر ۳۰ نفر مراجعه در هر روز، غرفه کودک با حضور ۵ مبلغ کودک و نوجوان و بالغ بر ۱۰۰ نفر مراجعه در هر روز، غرفه مسابقه و معرفی کتاب با حضور بیش از ۳۰ شرکت کننده در هر مسابقه و غرفه معرفی بانوان موفق پرجمعیت با حضور ۲ بانوی موفق و بالغ بر ۲۰ نفر مراجعه در هر روز فعال بودند.

بهرامی اضافه کرد: در این جشنواره علاوه بر برگزاری دو روز جشن به همراه برنامه‌های شاد، نشست جمعیت و تبیین جذابیت‌های زندگی پرجمعیت، تبلیغ چهره به چهره نیز توسط مبلغان صورت گرفت. همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عکس نیز برپا شد. این جشنواره در روز جمعیت ۳۰ اردیبهشت ساعت ۲۰ به کار خود در بوستان نرگس پایان داد.

وی با اشاره به برگزاری همایش«ایران جوان» از سوی امور بانوان استانداری استان قم، جامعة الزهرا علیهاالسلام و تشکل‌های مردمی، گفت: در این همایش فعالان عرصه جمعیت حضور داشتند و ظرفیت‌های مجموعه‌ها و افراد فعال، محتواهای آموزشی درباره جمعیت و فرزندآوری، محصولات مرتبط با عرصه جمعیت و غیره معرفی و ارائه شد.

مدیر کل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان یادآور شد: فعالیت‌های کمیته جمعیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با همکاری صمیمانه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی (اداره کل فرهنگی، اداره پاسخ به سوالات و اداره کل تبلیغ)، معاونت پژوهش، مرکز مشاوره، مهد کودک، مجتمع هدی، روابط عمومی، واحد نقلیه و اداره پشتیبانی انجام شده است که قابل قدردانی است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱