راه اندازی و فعالیت میز معارف نماز مستقر در جامعه‌الزهرا(س‌)

میز معارف نماز

رئیس دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از راه اندازی و فعالیت میز معارف نماز در اداره دانش آموختگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم خدیجه محمدقاسمی در گفتگو با واحد خبر، با بیان اینکه تبلیغ و ترویج نماز در شعائر ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: نماز در بیش از صد آیه قرآن به صورت مستقیم بیان شده است و هزاران روایت از ائمه اطهار علیهم السلام پیرامون نماز به ما رسیده است.

رئیس اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: رابطه نماز و سایر اعمال به حدی دقیق و عمیق است که حضرت امام محمدباقر علیه السلام می‌فرمایند: «إنّ أوَّلَ ما يُحاسَبُ بهِ العَبدُ الصَّلاةُ فإن قُبِلَت قُبِلَ ما سِواها؛ نخستین چیزی که از بنده حساب می‌شود نماز است پس اگر قبول شد، سایر اعمال قبول می‌شوند»؛ طبق فرمایش شهید مطهری (ره) در توضیح این روایت، اگر انسانی کارهای خیری انجام دهد و به نماز توجه نداشته باشد، سایر کارهای خیر او هم رد می‌شود.

محمدقاسمی افزود: توسعه فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف جامعه می‌تواند اصلاح‌کننده بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی باشد از این رو دعوت و تشویق به نماز باید شیوه ای هنرمندانه و مناسب داشته باشد تا مخاطب را جذب کند.

وی تصریح کرد: از این رو اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر آن شد با استفاده از ظرفیت دانش آموختگان آموزش دیده، توانمند و علاقه‌مند به فعالیت در حوزه ترویج تخصصی معارف نماز با همکاری مرکز تخصصی نماز از مردادماه1401، میز نماز را در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها راه اندازی کند.

رئیس اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: بحمدلله در مدت کوتاه راه اندازی میز نماز، فعالیت‌های ارزشمندی انجام پذیرفته است از جمله، دوره تکمیلی مربی تخصصی نماز با همکاری مرکز تخصصی نماز برای 76نفر از دانش آموختگان برگزار شد.

محمدقاسمی افزود: توانمندسازی مروجان معارف نماز که با ارائه فایل‌های پاسخ به شبهات اساتید نماز و نهایتا پیاده‌سازی و تدوین این فایل‌ها که در قالب کتابچه‌هایی در اختیار معلمان مدارس در جهت پاسخگویی به شبهات قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: دانش آموختگانی که دوره‌های تخصصی معارف نماز را گذراندند و در حیطه پژوهش توانمند هستند، به مرکز تخصصی نماز جهت همکاری پژوهشی معرفی می‌شوند که هم اکنون تعدادی از دانش آموختگان در این بخش فعال هستند.

رئیس اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: پیشنهاد فعالیت میز معارف نماز خواهران در مسجد مقدس جمکران ارائه شد که پس از استقبال مسئولان مسجد مقدس جمکران، هم اکنون تعدادی از دانش آموختگان مروج معارف نماز به صورت فعال حضور دارند.

محمدقاسمی، اهدای بسته‌های فرهنگی نماز در قالب کتاب و CD و تشکیل گروهای تجارب تبلیغی با حضور 95 نفر از دانش آموختگان مروج معارف نماز را از دیگر فعالیت‌های این میز دانست و در پایان اظهار داشت: میز معارف نماز آمادگی خود را در همکاری با بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از جمله خوابگاه، مجتمع هدی، مدارس و مراکز و حوزه منابع انسانی در عرصه‌های مشاوره، برگزاری دوره‌های تخصصی ترویجی معارف نماز، ارائه تجارب و اعزام مروج معارف نماز اعلام می‌دارد.

وی یادآور شد: علاقه مندان جهت بهره‌مندی از میز معارف نماز می‌توانند روزهای شنبه تا دوشنبه ساعت 8 تا 14 به ساختمان اداری خواهران، طبقه فوقانی مهدکودک، اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مراجعه کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱