بازدید مدیر جامعه الزهرا(س) از بخش مشاوره

بازدید مدیر از بخش مشاوره (3)

مدیر جامعه الزهرا در بازدید از بخش مشاوره این موسسه علمی آموزشی از آمادگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای راه اندازی مرکز مشاوره دینی ویژه بانوان برای استفاده عموم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم برقعی در بازدید از مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام، نگاه دینی به بحث مشاوره را بسیار ارزشمند دانست و ضمن اعلام آمادگی این موسسه علمی برای راه‌اندازی مرکز مشاوره دینی ویژه بانوان برای استفاده عموم گفت: با توجه به این‌که راه‌اندازی مرکز مشاوره برای ارائه خدمات به مردم نیازمند تأمین الزامات قانونی و شرایط خاصی است، درصورتی‌که پیگیری‌های همکاران گرامی برای اخذ مجوزهای لازم به نتیجه برسد، مشکلی در راه‌اندازی چنین مرکزی نداریم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به پرهیز از موازی کاری اظهار داشت: همه واحدها باید طرح‌ها و برنامه‌هایی که جزو وظایف ذاتی معاونت‌ها و بخش‌های دیگر است باید باکار مشترک به‌صورت تعاملی به سرانجام برسانند، بخش مشاوره نیز می‌تواند از ظرفیت پژوهشگاه برای انجام پژوهش‌های تخصصی در حوزه تعلیم و تربیت و مشاوره استفاده کند، همچنین از توان مرکز آموزش‌های آزاد برای برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی می‌توان بهره برد.

وی ارائه آمار دقیق از سوی واحدها به‌ویژه مرکز مشاوره را در برنامه‌ریزی تحصیلی و آموزشی طلاب مؤثر دانست و بیان داشت: درصورتی‌که این آمار به‌صورت دقیق تهیه و ارائه شود، با تحلیل آن می‌توان برنامه‌های مناسب در جهت رشد و ارتقای علمی و اخلاقی طلاب تدوین و عملیاتی کرد.

در ابتدای این بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی، مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام وجود مرکز مشاوره با نگاه دینی را از ضرورت‌های حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: اعتقادمان این است که اسلام بهترین راه‌کارها را در زمینه مشاوره و روانشناسی ارائه داده است.

وی مرکز مشاوره را پناهگاهی برای طلاب دانست که بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با مشاوران بیان و راهکارهای مناسب دریافت کنند و این خود موجب ایجاد احساس آرامش در فضای جامعه الزهرا علیهاالسلام شده است.

وی برگزاری کارگاه‌های مهارت و دانش‌افزایی برای طلاب، اساتید، کارکنان و خانواده‌های آنان، تدوین طرح‌های پژوهشی در مسائل نوین و برگزاری دوره‌های تربیت مشاور را از برنامه‌ها و فعالیت‌های دیگر مرکز مشاوره عنوان کرد و گفت: در سال 1400 باوجود ادامه شرایط کرونایی پاسخگوی حدود 2 هزار مراجعه‌کننده و انجام مشاوره برای آن‌ها در زمینه‌های مختلف خانوادگی، تحصیلی و اعتقادی بودیم.  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱