استاد جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

رویکرد اساسی اساتید حوزه در تدریس باید تمدن‌سازی و زمینه‌سازی برای ظهور باشد

زمینه سازی ظهور

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم با بیان اینکه اساتید حوزه‌های علمیه باید حضوری فعال در خط مقدّم جهاد تبیین داشته باشند، گفت: اساتید حوزه باید جایگاه و نقش مباحث خود را در ایجاد تمدّن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور بدانند و رویکرد اساسی خود را در عرصه تدریس، تمدن سازی و زمینه سازی برای ظهور قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن عالم استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیة الله الأعظم  عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچمداری حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دانستند، بنابراین هر عاملی که باعث تقویت انقلاب اسلامی شود، در زمینه سازی برای ظهور مؤثر خواهد بود.

دبیر گروه علمی پژوهشی فلسفه اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اساتید حوزه‌های علمیه، افزون بر ضرورت برخوردار بودن از علم و تقوا، باید به معنای حقیقی کلمه انقلابی باشند و در خط مقدّم جهاد تبیین، حضور فعالانه و جهادی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم که 15 سال در عرصه تدریس در حوزه های علمیه فعالیت دارد، گفت: اساتید حوزه باید جایگاه و نقش مباحث خود را در ایجاد تمدّن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور بدانند و رویکرد اساسی خود را در عرصه تدریس، تمدن سازی و زمینه سازی برای ظهور قرار دهند.

وی تأکید کرد: اگر استاد حوزه، «استاد فکر» باشد، در عرصه معرفت به جای عرضه اندیشه ها، چگونه اندیشیدن  را به مخاطبان خود آموزش می‌دهد و پیوسته با قول و فعل خود، وظیفه خطیر آنان را به ایشان گوشزد می‌کند.

گفتنی است، امسال از سوی اداره کل امور اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها روز جمعه ۱۶ اردیبهشت به عنوان «استاد و زمینه‌سازی ظهور» و روز شنبه 17 اردیبهشت به عنوان «استاد و تمدن‌سازی نوین اسلامی» نامگذاری شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱