از سوی مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا(س) صورت گرفت؛

تبیین فرآیند اجرای رویداد آموزشی جامعه الزهرا(س)

رویداد آموزشی جامعه

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تبیین این رویداد در حوزه آموزش که ناظر بر آسیب‌شناسی در حیطه نظام آموزشی با محوریت متون درسی، سرفصل‌ها و روش‌های مطالعه با مهارت حل مسئله برای طلاب بخش‌های مختلف و اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نظر گرفته شده است، پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهرا حسینی در گفتگو با واحد خبر، به تبیین رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت و با اشاره به جایگاه تأثیرگذار و هدایتگر حوزه های علمیه، اظهار داشت: آموزش شناخت نظام مسائل و شیوه اولویت بندی و روش حل آن از جمله مهارت های مورد نیاز برای طلاب محسوب می‌شود و می تواند در راستای آموزش مطالبه گری صحیح مؤثر باشد.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: مطالبه‌گری که در بستر شناخت مسائل ایجاد شده باشد و با ایجاد افق دید و نقشه راه مناسب، زمینه نقد عالمانه و منصفانه را فراهم کند، خود مقدمه تبیین مسئله و راهکار حل آن را نیز ایجاد خواهد کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد توجه حوزه های علمیه از زمان تأسیس تا کنون، بحث تحول در متون درسی و تأثیرگذاری محتواهای آموزشی در تربیت طلاب متخلق، متعهد، متخصص و کارآمد بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش «به وقت مطالبه‌گری مسئولانه» از سوی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال گذشته، یادآور شد: این پویش در راستای فرهنگ‌سازی جهت حضور عالمانه، نقد منصفانه و گفتمان علمی راه اندازی شد و برگزاری رویدادهای فصلی ناظر بر مسائل شناسایی شده در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار گرفت.  

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به راه اندازی رویداد آموزشی، بیان داشت: رویداد پیش‌رو در حوزه آموزش ناظر بر آسیب‌شناسی در حیطه نظام آموزشی با محوریت متون درسی، سرفصل‌ها و روش‌های مطالعه با مهارت حل مسئله برای طلاب بخش‌های مختلف و اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نظر گرفته شده است. 

حسینی اظهار داشت: در این رویداد، موضوع «آسیب‌شناسی روش‌های مطالعه» ویژه طلاب سطح دو و موضوع «نقد و بررسی متون درسی» ویژه طلاب سطح سه و چهار برگزار می‌شود، همچنین موضوع «نقد و بررسی سرفصل کتب درسی» به اساتید، طلاب دوره عالی فقه و اصول، نخبگان و دانش آموختگان دوره تدوین متون درسی اختصاص یافته است.

وی به فرآیند اجرای این رویداد در سه سطح «پیش رویداد»، «رویداد آموزشی» و «پسارویداد آموزشی» اشاره کرد و افزود: پیش رویدادهای آموزشی متون درسی ویژه طلاب سطح سه و چهار در تاریخ 20 اردیبهشت، سرفصل نویسی ویژه اساتید  و طلاب دوره عالی فقه روز 21 اردیبهشت و روش‌های مطالعه ویژه  طلاب سطح دو روز 22 اردیبهشت ساعت 7 تا 14 برگزار می‌شوند.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به زمان برگزاری رویداد، گفت: رویداد آموزشی متون درسی ویژه طلاب سطح سه و چهار روز 8 خرداد، سرفصل نویسی ویژه اساتید  و طلاب دوره عالی فقه در تاریخ 9 خرداد و رویداد روش‌های مطالعه ویژه  طلاب سطح دو روز 10 خرداد برگزار خواهد شد.

حسینی، زمان ثبت نام در رویداد آموزشی را تا ۱۳ اردیبهشت اعلام کرد و یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند از طریق پیوند https://survey.porsline.ir/s/XQaE5OOQ برای شرکت در این رویداد ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری رویداد آموزشی، عنوان کرد: تقویت و رشد روحیه مطالبه گری صحیح و گفتمان سازی علمی در مسائل آموزشی، تقویت روحیه پرسشگری عالمانه ناظر بر شناسایی و حل مسائل آموزشی، پویایی، نشاط و فعالیت جمعی طلاب و اساتید در مواجهه با مباحث علمی-آموزشی و سازماندهی و شبکه سازی طلاب و اساتید متعهد و متخصص از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به دستاوردهای بالقوه این رویداد اشاره کرد و گفت: این رویداد دستاوردهای مهمی به همراه خواهد داشت و باعث شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها، تعامل و کار گروهی، شناسایی مسائل، شبکه‌سازی و راهبری فضای گفتمان علمی، تعامل طلاب و اساتید با مسؤلان، حضور فعال و تأثیرگذار ظرفیت های درون سازمانی و معرفی ظرفیت‌ها به مجامع علمی و در نتیجه نقش‌آفرینی بانوان فرهیخته حوزوی درشکل‌گیری تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

حسینی در ادامه به نکاتی درباره حضور در این رویداد اشاره و عنوان کرد: هر موضوع برای هرکدام از مخاطبان در پیش رویداد و رویداد در یک روز برگزار خواهد شد و هر یک از مخاطبان تنها در یک موضوع می‌توانند شرکت کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات سرویس ایاب و ذهاب و مهدکودک ویژه کودکان، اضافه کرد: طلاب شهرستانی در صورتیکه قبلا خوابگاهی بوده و در حال حاضر مجازی هستند، می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند و  برای دیگر طلاب که پذیرش خوابگاه نشده اند این امکان وجود ندارند.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان تصریح کرد: برای برگزاری کلاس‌ها در روزهای پیش‌رویداد و رویداد، همکاری لازم از سوی مسئولان محترم آموزشی صورت خواهد گرفت.

 

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱