نشست هم‌اندیشی مسئولان پژوهشی دو نهاد بزرگ علمی حوزوی

دیدار آقای مقیمی با خانم برقعی و آقای ابوالقاسم زاده (2)

نشست هم‌اندیشی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران کشور با مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی و معاون پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی نشست هم‌اندیشی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران کشور با سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم زاده رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی و سرکار خانم حقانی معاون پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی ظهر امروز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

استفاده از ظرفیت بانوان تحصیل کرده سطوح عالی در جامعه الزهرا

در ابتدای این نشست سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ظرفیت‌های علمی پژوهشی جامعه الزهرا، بانوان تحصیل‌کرده در سطوح عالی این مؤسسه را سرمایه‌های ارزشمند آن دانست و گفت: باید از توانایی این بانوان در زمینه‌های مختلف علمی پژوهشی در داخل مجموعه استفاده شود.

وی تأسیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی و تلاش برای ارتقای آن را در راستای بهره‌گیری از ظرفیت بانوان پژوهشگر و اندیشمند این مؤسسه علمی عنوان کرد و بیان داشت: امید است با حمایت همه نهادهای تصمیم گیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بتواند در تولید علم، رشد علمی و ارائه پژوهش‌های بنیادین و کاربردی پیشرو و پرشتاب عمل کند.

ضرورت حرکت به سمت طراحی کلان پروژه‌های پژوهشی

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران کشور با اشاره به رشد فزاینده درخواست‌ها برای معرفی اسلام در سطح جهان، گفت: مراکز علمی حوزوی باید بر این اساس افق نهایی‌شان را در راستای پاسخگویی به نیازهای داخلی، امت اسلامی و جامعه جهانی تنظیم کنند و در آموزش و پژوهش به سمت این کلان نگری حرکت کنند.

وی پرداختن به خرده پروژه‌ها و درگیر کردن پژوهشگران به آن را از مشکلات نهادهای علمی پژوهشی حوزه دانست و اظهار داشت: باید به سمت طراحی کلان پروژه‌های پژوهشی حرکت کنیم تا بتوانیم برای ارائه راه‌حل مشکلات جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

احیای ظرفیت مغفول بانوان در ارائه پژوهش‌های مؤثر و کارآمد

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم زاده رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به فراهم آمدن همه زیرساخت‌ها و شرایط راه‌اندازی و فعالیت یک پژوهشگاه در این مرکز علمی گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام مصمم است تا از ظرفیت فارغ‌التحصیلان سطوح عالی در فعالیت‌های پژوهشی به‌عنوان یکی از خروجی‌های این موسسه بهره ببرد و در این راستا تاکنون گام‌های مؤثری برداشته است که این مسئله نویددهنده افق روشن پیش روی این مرکز علمی است.

وی از آمادگی پژوهشگاه مطالعات اسلامی برای تعامل و ارتباط علمی پژوهشی با همه مراکز علمی تحقیقاتی در حوزه و دانشگاه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم ظرفیت مغفول بانوان در ارائه تحقیقات و پژوهش‌های مؤثر و کارآمد احیا شود.

پژوهش؛ بستر تاثیرگذاری تبلیغی بر اندیشمندان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعیمی دبیر هیات امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز در این نشست با بیان این که سرمایه اصلی ما در نظام اسلامی فکر و اندیشه است، گفت: اگر این سرمایه به‌ویژه در حوزه‌های علمیه حفظ و به‌کارگیری نشود، جذب مراکز دیگر می‌شود.

وی گفت: تأثیرگذاری تبلیغی ما بر اندیشمندان در بستر پژوهش و محصولات پژوهشی صورت می‌گیرد و جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند با توجه به نیروی انسانی کارآمد و قوی که دارد در ارائه پژوهش‌های نو پیشتازی مؤثری داشته باشد که البته رسیدن به این مرحله نیازمند حمایت از آن است.    

در ادامه سرکار خانم حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام راه‌اندازی پژوهشگاه مطالعات اسلامی با کادر علمی بانوان را کاری نو و بی‌سابقه عنوان کرد و گفت: توجه به تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف علمی از نگاه بانوان می‌تواند تأثیرات نوینی در ارائه دیدگاه‌های علمی داشته باشد.

  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱