عالمی که نتواند با جامعه ارتباط برقرار کند رشد نیافته است/ تقدیر از طلاب پژوهشگر و مبلغان فعال و نمونه

شورای جامعه

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: اگر ما عالمی را تربیت کنیم که وقتی وارد بازار اجتماع شد با شبهه و سوالات مختلف و با مخاطبان گوناگون از دانش‌آموز و دانشجو و زن و مرد بیگانه باشد و نتواند با آنان ارتباط برقرار کند، این شخص رشد نیافته است.

به گزارش روابط عمومی، جلسه شورای اداری با تقدیر از پژوهشگران و مبلغان نمونه جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی با تسلیت ایام شهادت امام جواد علیه‌السلام گفت: آن امام همام و فرزند بزرگوارشان امام هادی علیه‌السلام ضمن اینکه همه فضائل و مناقب ائمه علیهم‌السلام را دارند از این ویژگی شاخص نیز برخوردارند که این فضائل در سن کودکی به آنها اعطا شده و همانطور که حضرت عیسی و حضرت یحیی علیهم‌السلام در میان انبیاء  این برتری را دارند و آیت ویژه الهی هستند، این دو امام گرانقدر هم حجت ویژه الهی هستند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: نقل است که امام جواد علیه‌السلام در ایام حج در مکه حاضر می‌شدند و به پرسش‌های مسلمانان پاسخ می‌دادند تا جایی که در یک جلسه 11 هزار سوال را جواب دادند و خلیفه ملعون در مورد ایشان گفت اگر علوم الهی نزد کسی باشد و از زمین کسی با عالم الوهیت در ارتباط باشد او کسی نیست جز محمد بن علی.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای مامور شدن حضرت موسی برای فراگیری برخی حکمت‌ها از حضرت خضر به آیه 66 سوره کهف « قالَ لَهُ مُوسى‌ هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى‌ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً ، موسى به او (خضر) گفت: آيا (اجازه مى‌دهى) در پى تو بيايم، تا از آنچه براى رشد وكمال به تو آموخته‌اند، به من بياموزى؟» اشاره کرد و گفت: رشد مفهومی است که هم در فقه و هم در حقوق کاربرد دارد. در فقه می گویند اگر می خواهید بفهمید کسی رشد دارد یا نه او را به بازار بفرستید تا متوجه شوید آیا او مفهوم قیمت، سود و زیان را درک می کند یا نه.

استاد اخلاق حوزه های علمیه اظهار داشت: اگر ما عالمی را تربیت کنیم که وقتی وارد بازار اجتماع شد با شبهه و سوالات مختلف و با مخاطبان گوناگون از دانش‌آموز و دانشجو و زن و مرد بیگانه باشد و نتواند با آنان ارتباط برقرار کند، این شخص رشد نیافته است.

وی با توصیه به همه مدیران، مسئولان و اساتید جامعه تاکید کرد: در همه برنامه ها و فعالیت‌ها این شاخص را در نظر بگیرید که در برنامه‌ریزی‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی می‌خواهیم افراد را رشد دهیم. تاکید ما از روز اول بر پژوهشی شدن جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز بر همین اساس بود تا طلبه فارغ‌التحصیل این موسسه بتواند با قلم و زبانش وارد بازار اجتماع شود و مسائل فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی مردم و جامعه را حل کند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های خوبی در همین راستا در جامعه الزهرا علیهاالسلام شکل گرفته است گفت: راه‌اندازی حدود 15 نشریه علمی داخلی، برگزاری مسابقه علمی کوثر و حضور چشمگیر طلاب در همایش‌ها، نشست‌ها و جشنواره های علمی و فرهنگی زمینه خوبی برای رسیدن به این هدف است.

وی ادامه داد: ما روزی می‌توانیم ادعای موفقیت کنیم که هیچ طلبه‌ای در جامعه الزهرا علیهاالسلام نباشد مگر اینکه در یکی از عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی به رشد رسیده باشد. امروز متاسفیم که پس از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز نمی‌توانیم یکی از کتاب‌های شهید مطهری را از گردونه خارج و اثر دیگری را جای آن معرفی کنیم در حالی که باید تاکنون ده‌ها کتاب مرجع درباره نظام حقوق زن در اسلام نوشته می‌شد.

وی از همه طلابی که در زمینه‌های مختلف به موفقیت‌هایی رسیده اند خواست تا سلاحشان را که فکر و اندیشه و قلم و بیانشان است بر زمین نگذارند و طلاب دیگر را هم برای حضور در این جبهه ترغیب و تشویق کنند تا سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی شوند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ارتقای علمی اساتید را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: از معاونت آموزشی تربیتی خواسته‌ایم تا همه اساتید پرونده پژوهشی داشته باشند و اساتیدی که مقاله علمی پژوهشی، کتاب و آثار علمی تولید می‌کنند برایشان امتیاز درنظر گرفته شود و این امتیاز برای آنها در مراحل مختلف موثر باشد.

وی از معاونت پژوهش نیز خواست تا پرونده پژوهشی طلاب نیز تشکیل و تکمیل و امتیازات مختلف پژوهشی برای طلاب در نظر گرفته شود تا آنها در مرحله نگارش پایان‌نامه و انجام تحقیقات به معاونت پژوهش مراجعه کنند و از حمایت‌ها و امتیازات درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند. این مساله کمک می‌کند تا طلاب حداقل توانایی‌های پژوهشی را در طول دوره تحصیل کسب کنند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان کرد با توجه به اینکه در آستانه محرم هستیم معاونت فرهنگی تبلیغی برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی محرم را با جدیت پیگیری کند، چرا که معتقدیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مراسم‌های عزاداری را با طرح‌ها و ایده‌های جدید و متناسب با شرایط بهداشتی برگزار کرد.

وی در پایان با قدردانی از دفتر فناوری اطلاعات به خاطر برگزاری موفقیت آمیز آزمون ورودی با حضور بیش از 5 هزار داوطلب و برگزاری حدود 10 هزار آزمون پایان ترم در تیرماه اظهار داشت: همه بخش‌ها و واحد ها برای سال جدید تحصیلی در دو طرح حضوری و غیرحضوری برنامه‌ریزی کنند و آمادگی اجرای هر دو طرح را برای ترم اول سال تحصیلی داشته باشند چرا که شرایط بهداشتی قابل پیش‌بینی نیست.

در پایان این جلسه از خانم‌ها فاطمه رسولی، زکیه فلاح، سمیه قاسمی، سیده زینب رضایی، رؤیا کاظمی، فاطمه اصفهانی، مریم زارع، خدیجه عیسی‌وند، مرضیه قنبری، سیده فریبا شیخ الاسلامی، راحله سقاپور، فاطمه صابری طیبه حیدری هدیه دهنوی منصوره کریمی زهرا طبازی فاطمه اسماعیلی منیره بهروز به خاطر کسب رتبه در ششمین جشنواره پژوهشی علامه حلی استان قم تقدیر شد.

 همچنین از خانم‌ها رقیه درویشی، فاطمه مجاهدی، اعظم رضایت، آفرین قائمی، فاطمه پاك‌نيت، نرجس مجتبی‌زاده، زهرا فیروزبخش، مطهره سادات حسینیان و ملیحه رضایی از مبلغان برتر ماه مبارک رمضان که با وجود شرایط کرونایی از طریق فضای مجازی با ابتکار عمل، در عرصه تبلیغ نوین خوش درخشیده بودند قدردانی شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱