سند راهبردی طلاب فارغ التحصیل دانشگاه ها تدوین می شود

دیدار مدیر معصومیه با خانم برقعی (6)

در دیدار مدیران جامعه الزهرا و مدرسه علمیه معصومیه بر تدوین سند راهبردی طلاب فارغ التحصیل دانشگاه ها با رویکرد تحصیل، سبک زندگی و ازدواج طلبگی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم برقعی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قنواتی مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم و شماری از معاونان و مدیران این مدرسه علمیه با اشاره به اینکه برنامه آموزشی فعلی در حوزه های علمیه در برخی ابعاد پاسخگوی نیاز طلاب و جامعه نیست بر تحول در نظام آموزشی حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: آموزش باید متناسب با سطح علمی و فرهنگی ورودی های حوزه تعریف شود تا فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز بتوانند براساس سطح علمی خود به فراگیری علوم حوزوی بپردازند و دچار تکرار و بی انگیزگی نشوند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه ازدواج و سبک زندگی طلبگی از مواردی است که باید برای آن برنامه ریزی و آموزش مناسب برای طلاب قرار داد اظهار داشت: با توجه به تغییرات روز اجتماعی و گسترش ارتباطات اجتماعی و فضای مجازی، مهارت های این عرصه باید آموزش داده شود.

وی با اشاره به اهتمام جامعه الزهرا علیهاالسلام به مساله تشکیل خانواده، آموزش مهارت های لازم برای زندگی مشترک، فرزندآوری و تربیت فرزند و ارائه مشاوره های لازم به طلاب گفت: با توجه به سنت های اصیل ایرانی و مذهبی، آقایان دامنه انتخابشان برای گزینش همسر، گسترده تر از بانوان است و این مساله مهمی است که باید در برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد، ضمن اینکه مراکز باید نقش مشورت و هدایتگری در مساله ازدواج داشته باشند و نقش و وظیفه اصلی در انتخاب همسر و تشکیل خانواده با خانواده های طلاب است و ما بر سنتی بودن فرایند ازدواج تاکید داریم.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین قنواتی با اشاره به اینکه مدرسه معصومیه به عنوان بزرگترین مدرسه علمیه برادران کشور پذیرای طلاب فارغ التحصیل دانشگاه هاست و علاوه بر مسائل آموزشی و اخلاقی، اهمیت به مساله ازدواج و سبک زندگی طلاب و جامعه سازی دینی نیز از دغدغه های ما در این مدرسه علمیه است، بیان داشت: برای رشد هویت طلبگی در این مدرسه برنامه هایی تدوین و سند راهبردی طلاب فارغ التحصیل دانشگاه را نیز تدوین کرده ایم که با توجه به اینکه در جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز از فارغ التحصیلان دانشگاه ها پذیرش می شوند این سند قابل بهره برداری است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بر ترویج فرهنگ ازدواج بین طلاب تاکید و نقش اصلی در این مساله را با خانواده ها دانست و گفت: در بعد آموزش های اجتماعی باید گام های اساسی برداریم.

در پایان این جلسه مقرر شد کارگروه مشترک بین این دو مرکز بزرگ حوزوی راه اندازی و مسائل مطرح شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱