دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا (س) عنوان کرد:

برگزاری نخستین دوره «بنیان»/تألیف دو کتاب دستاورد این دوره

نخستین دوره بنیان13

خانم صالحی از برگزاری نخستین دوره «بنیان» و تألیف دو کتاب با عناوین «زمزمه قلب من» «دل‌گویه‌ها» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار نجمه صالحی در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین دوره برهان و تجلیل از نویسندگان این دوره، عنوان کرد: انجمن علمی پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سال ۱۳۹۷آغاز به فعالیت کرد و با هدف انگیزه‌بخشی، ارتقای پژوهش، توان علمی و مهارت افزایی طلاب و اعضای انجمن تاریخ، نشست‌ها و کارگاه‌هایی برگزار کرده است.

دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: در راستای رسیدن به هدف مهارت افزایی بانوان طلبه، در آبان ماه ۱۳۹۹ پس از اعلان فراخوان عمومی در میان طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مراکز مختلف حوزوی، کارگاه مهارت افزایی پژوهشی با هزینه شخصی خود طلاب برگزار شد.

صالحی گفت: در این کارگاه، طلاب انجمن‌های مختلف معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و برخی اساتید و طلاب مراکز حوزوی شرکت کردند و گروه نویسندگان یاوران انقلاب اسلامی تشکیل و دوره «بنیان» با شرکت 97 بانوی طلبه راه اندازی شد.  

وی اضافه کرد: در این دوره، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی منش در مجموع ۶۴ساعت به صورت حضوری و مجازی به بیان نکات پژوهشی و یادداشت‌نویسی و مقاله‌نویسی مقدماتی و پیشرفته پرداخت.

دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه آخرین دوره مهارت افزایی پژوهشی با همکاری انجمن تاریخ در فروردین ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در نخستین دوره «بنیان»، 24 نفر از بانوان طلبه موفق به پایان رساندن دوره شدند.

وی افزود:  با توجه به آموزش‌های انجام شده در کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی و پیشرفته، دو کتاب پژوهشی با عنوان «رهاورد پژوهش ۱» شامل مجموعه یادداشت‌های علمی طلاب ویژه شهید سلیمانی و «رهاورد پژوهش ۲» شامل مجموعه مقالات با همکاری و تایید استاد هادی منش و نویسندگی شرکت‌کنندگان و همکاری اعضای شورای انجمن تاریخ، به چاپ رسید.

صالحی یادآور شد: همچنین پس از ارسال  کتاب «رهاورد پژوهش ۱» از سوی انجمن تاریخ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در کنگره  جبهه مقاومت دانشگاه فردوسی مشهد، این کتاب، به عنوان برترین رویداد برگزیده شد و لوح و تندیسی برای معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و انجمن تاریخ ارسال شد.

وی بیان داشت: در دوره «بنیان» نیز دو نفر از طلاب این کارگاه با اقدام و هزینه شخصی یادداشت‌هایی که به مرور  و در طول یک‌سال فعالیت در کارگاه ارائه داده بودند، در قالب کتاب «زمزمه قلب من» نوشته خانم نجمه صالحی و کتاب «دل‌گویه‌ها» تألیف خانم فاطمه میری طایفه فر به چاپ رسانیدند و دیگر اعضای دوره هم در حال تألیف کتاب هستند.

دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: در طول این مدت، یادداشت‌های علمی برخی از شرکت‌کنندگان در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف حوزوی و سراسری منتشر و برخی از آن یادداشت‌ها، حائز رتبه و دریافت جایزه شدند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱