نشست توجیهی آنلاین طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه مؤمنات

اطلاعیه

نشست توجیهی آنلاین طلاب ورودی نیمسال اول 1401-1400 مدرسه علمیه مؤمنات جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نشست توجیهی آنلاین طلاب ورودی نیمسال اول 1401-1400 مدرسه علمیه مؤمنات جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

سرکار خانم طاهره رهبرپور مدیر مدرسه علمیه مؤمنات جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن عرض خیرمقدم به طلاب تمام وقت، نیمه وقت و استعداد برتر(کوثر) با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام به جایگاه علم‌آموزی و فهم مسائل دین اشاره کرد و اظهار داشت: رشد در کسوت طلبگی و علم‌آموزی در حوزه دین، فرد را طبیب روح و جان انسان‌ها می‌کند.

مدیر  مدرسه علمیه مؤمنات عنوان کرد: انتخاب مسیر طلبگی، انتخابی ارزشمند، معنوی و اخروی است و باید برای رسیدن به موفقیّت، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته و از تمام ظرفیت‌های خوب مجموعه در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، تربیتی، فرهنگی و رفاهی بهره برده تا به اهداف متعالی دست یابیم.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به طلاب جوان، ورود به کسوت طلبگی را همراه با مسئولیت‌های مهم علمی، اخلاقی، رفتاری وعبادی برشمرد و از طلاب خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق وصحیح، بین تحصیل وسایر امور جمع کرده و با اهتمام به آن‌ها، انتظارات و توقعات خانواده، اطرافیان، مردم و مخاطبان را برآورده و مایه سربلندی دین وحوزه علمیه جامعه الزهرا علیهاالسلام باشند.

رهبر پور، عوامل موفقیت طلاب را در این مسیر جدید، تلاش وکوشش در عرصه‌های علمی، عبادی و اجتماعی، داشتن تقوای الهی، اخلاص در عمل و توسل به اهل بیت علیهم‌السلام و اولیای الهی دانست و طلاب را به داشتن وکسب این عوامل سفارش کرد.

در ادامه، سرکار خانم عباسی ضمن معرفی مدرسه، سایت و کانال آموزش به تشریح برنامه‌های آموزشی پرداخت.

معاون آموزش مدرسه علمیه مؤمنات جامعه الزهرا علیهاالسلام به طلاب توصیه کرد: بانوان طلبه آیین نامه آموزشی و ضوابط آموزشی را به دقت مطالعه کنند، اطلاعات مورد نیاز را از سایت و کانال مدرسه دریافت کرده و با اساتید در مسائل آموزشی از جمله مباحثه، مطالعه مستمر، فعالیّت کلاسی، امتحانات و... همراهی کنند.

عباسی در ادامه بر لزوم مشاوره تحصیلی وتطبیق دروس گذرانده در حوزه‌های علمیه دیگر از طریق ارتباط با مسئولان انتخاب واحد پیش از انتخاب واحد، تأکید کرد و در پایان به تبیین فوق برنامه‌های آموزشی، دروس جبرانی و مهارتی پرداخت.

در ادامه این نشست، خانم اسماعیلی ضمن انگیزه‌سازی با بیان خاطرات و سفرهایی از دوران تحصیل به بیان اهمیّت طلبگی از طریق دشمن‌شناسی پرداخت.

سرکار خانم سبحانی معاون پژوهش مدرسه نیز با بیان روایتی از امام حسن عسگری علیه السلام در مورد اهمیّت تحقیق و پژوهش به ایجاد انگیزه در طلاب پرداخته و برمطالعه صحیح وهدفمندکتاب‌های درسی و غیردرسی نأکید کرد.

وی در ادامه به طلاب توصیه کرد: طلاب از همین ابتدای تحصیل برای فعالیّت و ورود در حوزه‌های مختلف (تحقیق، تبلیغ، تدریس و تألیف) هدفگذاری کنند.

سبحانی در پایان ضمن معرفی کانال پژوهشیار طلاب و درخواست عضویّت طلاب در کانال به تشویق طلاب جهت شرکت در فوق برنامه‌های پژوهشی از جمله نشست‌ها وکارگاه‌های علمی پژوهشی پرداخت.

خانم راشدی همکار تربیتی مدرسه علمیّه مؤمنات نیز با اشاره به آیه 129 سوره بقره در تأکید بر اینکه رسالت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم علاوه بر علم آموزی، تهذیب و تزکیه بود، به بیان اهمیّت وجایگاه  امور تربیتی فرهنگی پرداخت.

ایشان در پایانِ تشریح برنامه‌های تربیتی فرهنگی مدرسه، از طلاب خواست به عضویّت در کانال فرهنگی تربیتی اقدام کنند وطرح ها وایده های خود را در این زمینه به ادمین کانال ارسال کنند.

در پایان نشست، سرکار خانم ناهید طیبی با تلاوت آیه 151سوره انعام، اظهار داشت: با بهره گیری از ابزار فهم قرآن، منطق و عقایدی که اصولی و روش‌مند شکل می‌گیرد، می‌توان به این آیه توجه کرد.

مدیر دانشنامه زن مسلمان و استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: هیچ فردی مستقل و فقط با تکیه بر خواندن دروس نمی‌تواند مجتهد، مورخ، مبلغ موفق و غیره شود بلکه این‌ها ابزار و چراغ راه هستند  و در این مسیر، داشتن انگیزه قوی ضروری است.

طیبی ضمن تأکید بر اهمیت مدیریت منزل و بهره گیری  از لذات حلال الهی و غیره، بیان داشت: امروز با توجه به امکانات پیشرفته ای که در اختیار ما وجود دارد، می‌توانیم وقت بیشتری در کسب فهم ومعرفت داشته باشیم.

وی با ذکر روایتی از اهل بیت علیهم‌السلام، عنوان کرد: طلبگی با مشغول شدن به اموری که سود وبهره‌ای ندارد قابل جمع نیست  لذا از وقت و عمرمان نهایت بهره را بگیریم.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان با تأکید براینکه بستر رشد معنوی طلاب با حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام فراهم است، از طلاب خواست که از این فرصت‌ها در راستای کسب علوم دینی و نزدیک شدن هر چه بیشتر به خداوند متعال بهره گیرند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱