سالروز آغاز امامت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مبارک

امام زمان

نهم ربیع‌الاول مصادف است با آغاز امامت حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف امام بزرگ و امید مستضعفان جهان، او خواهد آمد و جهان را از عدل و داد پر خواهد کرد همان‏گونه که از ظلم و جور، پر شده است.

به گزارش روابط عمومی، انتظار فرج در روایات ائمه معصوم علیهم السلام به کرات سفارش شده و این توصیه و سفارش حتی قالب وجوب به خود گرفته است.

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام روایت می‌کند که بر سرور خود امام جواد علیه‌السلام وارد شدم، قبل از آنکه سوالم را درباره حضرت قائم عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بگویم، حضرت پاسخ سوال مرا دادند و فرمودند: «ای ابوالقاسم؛ قائم ما همان مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است او کسی است که در زمان غیبنش انتظار او واجب است و هنگامی که ظهور کرد، اطاعتش واجب است. او سومین نفر از فرزندان من است، قسم به آن خدایی که محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را مبعوث کرد و ما را به امامت برگزید، اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی مانده باشد هر آینه خداوندمتعال آن را چنان طولانی کند تا آنکه قائم عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف درآن روز خارج شود و ظهور نماید.» (کمال الدین، ج2، ص 377).

از جمله وظایف مهم منتظران در زمان غیبت، چنگ زدن به ریسمان ولایت اهل بیت علیهم السلام است . امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «طوبی لشیعتنا المتمسکین بحبلنا فی غیبة قائمنا؛ خوشا به حال شیعیان ما! آنان که در زمان غیبت قائم ما به ریسمان [ولایت] ما تمسک می جویند» (کمال الدین،ج 2، باب 34، ح 5).

همچنین امام سجاد علیه‌السلام فرمودند: «من ثبت علی موالاتنا «ولایتنا» فی غیبة قائمنا اعطاه الله عزوجل اجرالف شهید من شهداء بدر و احد؛ هر کس در غیبت قائم ما بر دوستی [و عقیده به امامت ما] ثابت قدم باشد، خدای متعال اجر هزارشهید از شهدای بدر و احد به او عطا می‌کند» (کمال الدین،ج 1، ص 439).

و نیز امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «یاتی علی الناس زمان یغیب عنهم امامهم؛ زمانی بر مردم فرا رسد که پیشوایشان از آنان غایب گردد»؛ زراره پرسید: در آن زمان مردم چه کنند؟ امام علیه السلام فرمودند: «یتمسکون بالامر الذی هم علیه حتی یتبین لهم؛ به همان امر [ولایتی] که برآنند چنگ زنند، تا برایشان آشکار شود» (کمال الدین،ج 2، باب 33، ح 44).

نهم ربیع‌الاول مصادف است با آغاز امامت حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف امام بزرگ و امید مستضعفان جهان، او خواهد آمد و جهان را از عدل و داد پر خواهد کرد همان‏گونه که از ظلم و جور، پر شده است.

بزرگترين وظيفه منتظران در کلام رهبر معظم انقلاب مدظله العالی

بزرگترين وظيفه منتظران امام زمان اين است كه از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پيوندهاى دينى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنين و همچنين براى پنجه درافكندن با زورگويان، خود را آماده كنند. كسانى كه در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شركت مى‌كردند، منتظران حقيقى بودند. كسى كه وقتى كشور اسلامى مورد تهديد دشمن است، آماده‌ى دفاع از ارزش‌ها و ميهن اسلامى و پرچم برافراشته اسلام است، مى‌تواند ادعا كند كه اگر امام زمان بيايد، پشت سر آن حضرت در ميدان‌هاى خطر قدم خواهد گذاشت. اما كسانى كه در مقابل خطر، انحراف و چرب و شيرين دنيا خود را مى‌بازند و زانوانشان سست مى‌شود؛ كسانى كه براى مطامع شخصى خود حاضر نيستند حركتى كه مطامع آنها را به خطر مى‌اندازد، انجام دهند؛ اينها چطور مى‌توانند منتظر امام زمان به حساب آيند؟ كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه‌هاى صلاح را آماده سازد و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد (ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381).

 خواهد رسید

دورانى خواهد رسيد كه قدرت قاهره حق، همه‌ى قله‌هاى فساد و ظلم را از بين خواهد برد و چشم‌انداز زندگى بشر را با نور عدالت منور خواهد كرد؛ معناى انتظار دوران امام زمان اين است (دیدار با مردم قم 30/11/1370).

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱