از سوی اداره کل امورتربیتی جامعه‌الزهرا(س)؛

نشست «معیارهای انتخاب اصلح بر مبنای نامه 53 نهج البلاغه» برگزار می‌شود

نشست مجازی انتخابات

نشست «معیارهای انتخاب اصلح بر مبنای نامه 53 نهج البلاغه» با سخنرانی استاد حیدری مجد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی درگفتگو با واحد خبر، اظهار داشت: با هماهنگی معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و به همت اداره قرآن و حدیث، نشست «معیارهای انتخاب اصلح بر مبنای نامه 53 نهج البلاغه» برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: براساس اندیشه سیاسی اجتماعی حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام، امور مردم و جامعه اصلاح نمی‌شود، مگر اینکه کارگزاران جامعه، صالح باشند؛ بنابراین، یکی از راهکارهای اصلاح جامعه، انتخاب کارگزاران اصلح است.

حسینی ادامه داد: حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام دلیل این مطلب را اینگونه بیان فرموده اند: «مردم به دولتمردان خود شبیه‌ترند تا به پدرانشان»؛ لذا در هر زمان باید بهترین و صالح‌ترین افراد برای خدمت به دین خدا و مردم انتخاب شوند.

 وی تصریح کرد: در مدیریت اسلامی، بهترین مرجع ارزشمند برای یافتن معیارها و مؤلفه‌های انتخاب اصلح قطعاً قرآن کریم و سخن ائمه معصومین علیهم‌السلام به ویژه سخنان امام علی علیه‌السلام است، زیرا سخن آن حضرت به دلیل جایگاه امامت و مقام عصمت ایشان خالی از خطا و لغزش است. همچنین با درنظر داشت خلافت مسلمین و رهبری و فرماندهی حضرت علی علیه السلام  در حکومت اسلامی،  مفاهیم، موضوعات و مطالب راهگشایی در حکومت‌داری و امور سیاسی از جانب آن حضرت ارائه شده است.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری،  نشستی با عنوان «معیارهای انتخاب اصلح بر مبنای نامه 53 نهج البلاغه» برگزار می‌کند.

حسینی افزود: در این نشست که روز دوشنبه 17  خرداد ساعت 10 تا 11 به صورت مجازی برگزار می‌شود، سرکار خانم طاهره حیدری مجد، استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام به تبیین این موضوع می‌پردازد.

وی یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند از طریق درگاه https://heyatonline.ir/heyat/۱۷۳۹ در این برنامه شرکت کنند و از بیانات استاد حیدری مجد بهره مند شوند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱