سرپرست جامعه‌الزهرا(س) در همایش گرامیداشت مقام معلم:

اساتید خط مقدم جامعه الزهرا(س) هستند

حجت الاسلام دیانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی با بیان اینکه اساتید خط مقدم جامعه الزهرا علیهاالسلام هستند، گفت: مأموریت حوزه ادامه رسالت پیامبران است و مأموریت اصلی جامعه الزهرا توسط اساتید انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد دیانی  در مراسم گرامیداشت مقام معلم که همزمان با روز معلم در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم و قدردانی از زحمات معلمان، با بیان اینکه اساتید خط مقدم جامعه الزهرا علیهاالسلام هستند، عنوان کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برای تربیت طلبه تشکیل شده و هدف اصلی جامعه الزهرا علیهاالسلام همین است.

مأموریت اصلی جامعه الزهرا توسط اساتید انجام می‌شود/ مأموریت حوزه ادامه رسالت پیامبران است

سرپرست جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه تربیت طلبه به دست اساتید انجام می‌شود، تصریح کرد: اساتید از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند؛ مأموریت اصلی جامعه الزهرا علیهاالسلام توسط اساتید انجام می‌شود و ما در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مقدمات را آماده می کنیم تا اساتید به درستی این رسالت الهی و نبوی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی بیان داشت: کار معلمان کار پیامبران است، به ویژه اگر معلم حوزه باشد؛ مأموریت حوزه ادامه رسالت پیامبران است و معلمی، باارزش ترین کار است.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده پس از انتشار بیماری کرونا در جهان، گفت: در ایام کرونا آموزش ها سخت تر شده است؛ ارتباط معلمان و اساتید با طلبه ها سخت تر شده، به همین خاطر کار معلمان و اساتید هم سخت تر شده است.

اساتید اهداف مراکز آموزشی را تأمین می‌کنند

سرپرست جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، اساتید در سطوح مختلف از جمله آموزش زبان فارسی، تمهیدیه، سطح یک تا چهار و دوره عالی فقه تدریس می‌کنند، همچنین در گروه های علمی، معاونت پژوهش و معاونت فرهنگی تبلیغی اساتیدی هستند که فعالیت می‌کنند که امید است مورد رضای حضرت زهرا علیهاالسلام باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی ضمن گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید، عنوان کرد: اساتید خط مقدم هر مجموعه علمی آموزشی هستند و تقاضای من از اساتید خواهر و برادر این است که با همدلی و حمایت این مجموعه فاخر را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه همه مراکز آموزشی به ویژه حوزه های علمیه باید برای اساتید اهمیت ویژه ای قائل باشند، تصریح کرد: از آنجا که اساتید اهداف مراکز آموزشی را تأمین می کنند، باید جایگاه ویژه ای در آن مجموعه داشته باشند، اما متأسفانه در حمایت های مالی از اساتید ضعف داریم.

اساتید باید از نظر علمی توانمند، ورزیده و به روز باشند

سرپرست جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ابراز داشت: اساتید معمولا به دنبال مادیات نیستند، اما وظیفه ما حمایت مالی اساتید هم هست و باید برای جذب اساتید برنامه ریزی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی با اشاره به اینکه محصولات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از لحاظ علمی و تربیتی باید افزایش پیدا کند، افزود: اساتید جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باید از نظر علمی همواره توانمند، ورزیده و به روز باشند، مهارت ارتباط با طلبه و مهارت های دیگر مانند مهارت بیانی و آموزش های ضمن خدمت کاربردی داشته باشند.

اساتید راه انبیای الهی را ادامه می دهند/ وظیفه اساتید، ادامه رسالت انبیای الهی است

وی با بیان اینکه اساتید راه انبیای الهی را ادامه می دهند، ادامه داد: وظیفه اساتید، ادامه رسالت انبیای الهی است و اساتید به ویژه اساتید حوزه باید تا حدودی ویژگی های انبیا را داشته باشند.

سرپرست جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با تصریح بر اینکه دغدغه اصلی اساتید باید «طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ» باشد، تأکید  کرد: هر یک از اساتید مسئول طلبه ها هستند و باید مسئولانه و متعهدانه و از جهت علمی، تربیتی و اخلاقی به تربیت طلاب بپرازند و بهترین راه تربیت این است که اول خودمان درست باشیم.

کار اساتید حوزه، آموزش علم و ایمان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی با بیان اینکه آیه شریفه «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» را سرلوحه خود قرار دهیم، اظهار داشت: امروز در فضای آلوده جامعه، بانوانی متدین و مشتاق دین در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل می شوند، بنابراین ما باید ابتدا به تزکیه، تربیت و اخلاق طلبه ها بپردازیم و بعد صرف، نحو، فقه و اصول را آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه کار اساتید حوزه، آموزش علم و ایمان است به جملاتی از معلم شهید استاد مطهری در کتاب «انسان و ایمان» اشاره کرد و گفت: شهید مطهری(ره) در این کتاب می فرماید: «علم به ما روشنایی و توانایی می‌بخشد و ایمان عشق و امید و گرمی، علم ابزار می‌سازد و ایمان مقصد، علم سرعت می‌دهد و ایمان جهت، علم توانستن است و ایمان خوب خواستن، علم انقلاب برون است و ایمان انقلاب درون، علم طبیعت ساز است و ایمان انسان‌ساز، علم زیبایی است و ایمان هم زیبایی است. علم زیبایی عقل است و ایمان زیبایی روح. علم زیبایی اندیشه است و ایمان زیبایی احساس. علم جهان را با انسان سازگار می‌کند و ایمان انسان را با خودش».

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱