استاد جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

حضرت خدیجه(س) الگوی رفتاری و کاربردی برای انسان‌های صالح است

حضرت خدیجه علیهاالسلام

استاد ماهروزاده گفت: زنان با ظهور اسلام جانی تازه یافتند و با رهبری پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله و الگوی زنان صالح همچون حضرت خدیجه علیهاالسلام در صحنه‌های مختلف مسابقه رسیدن به کمال حضور یافتند و گاه گوی سبقت را از بسیاری از مردان نیز ربودند.

به گزارش روابط عمومی، خانم طاهره ماهروزاده در سالروز وفات حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها نخستین زنی بود که به پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم ایمان آورد، نماز خواند و حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها زنی است که پیامبر اکرم در حق او می‌گوید: «ای خدیجه! خداوند متعال هر روز به وجود تو چندین بار به ملائکه اش مباهات می‌کند».

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها گونه‌های فراوانی از سرعت در خیرات از جمله اولین زن مسلمان، اولین زن مدافع پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، اولین بیعت کننده با علی علیه‌السلام در امر خلافت و جانشینی پیامبر اکرم را در زندگی سرار پربرکت خویش به نمایش گذاشته است.

وی بیان کرد: در حقیقت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها الگوی رفتاری و کاربردی یک انسان صالح است که آیات قرآن کریم در جای جای زندگی اش جاری شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: از جمله کسانی که گویای صالحان در عصر رسالت نبی مکرم اسلام و الگو و اسوه ای برای تمام عصرها و نسل‌ها می‌باشد حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها است؛ به راستی که ایشان اولین حامی و مدافع پیامبر اسلام در شرایطی بود که حضرت رسول یکه و تنها و بدون یار و یاوری در مسیر ترویج اسلام قدم بر می‌داشتند.

ماهروزاده با اشاره به ولایت مداری حضرت خدیجه طاهره گفت: حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها که خود از پشگامان ایمان به خدا و رسول اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله بودند، ولایت امیرمؤمنان علی علیه‌السلام را با جان و دل پذیرفتند و این از روحیه ولایت مداری و تواضع این بانوی بزرگوار است.

وی اضافه کرد: صفات رفتاری و کرداری این بانوی باکرامت در اجتماع انسانی و اخلاقی جمعی و فردی زبانزد عام و خاص بوده است؛ این ثبات و دوام رفتاری که ایشان به وسیله آن راه صحیح و درست را پیموده از نظرها دور نیافتاده و حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها را در دسته بزرگترین صالحان قرار داده است.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها از شایستگان در پیشگاه خداوند بوده و چنان عظمتی دارد که به ایشان بهشت بشارت داده می‌شود و جبرئیل سلام رسان او از طرف خداوند می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان با ظهور اسلام جانی تازه یافتند و با رهبری رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم الگوی زنان صالح همچون حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در صحنه‌های مختلف مسابقه رسیدن به کمال حضور یافتند و گاه گوی سبقت را از بسیاری از مردان نیز ربودند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱