همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا(س) و دهه فجر صورت گرفت؛

مراسم اهدای ۱۴ جهیزیه به نوعروسان جامعه الزهرا (س)

اهدای جهیزیه (3)

مراسم اهدای ۱۴ جهیزیه به 14 طلبه نوعروس شامل هشت کالای اساسی و تعدادی اقلام مورد نیاز منزل با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی و مدیران و معاونان جامعه الزهرا(س) برگزار و این جهیزیه‌ها به پنج استان کشور ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم اهدای ۱۴ جهیزیه به نوعروسان جامعه الزهرا علیهاالسلام همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت زهرا علیهاالسلام و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی و مدیران و معاونان مجموعه برگزار شد.

ورود جدی جامعه‌الزهرا(س) به مساله فرهنگ سازی ازدواج و فرزندآوری

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در این مراسم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در بیانات خویش توجه ویژه ای به مساله فرهنگ سازی ازدواج و فرزندآوری داشته و جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز در این راستا اقدامات عملی متعددی را برنامه ریزی و اجرا کرده  است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: ارائه خدمات مشاوره پیش، حین و پس ازدواج، برگزاری دوره های آموزشی خانواده، فرزندپروری، همسرداری و ارائه راهکارهای تسهیل ازدواج و رسیدگی مالی به خانواده های با تمکن مالی پایین از جمله فعالیت های انجام شده در راستای توجه به فرهنگسازی ازدواج و فرزندآوری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به فراهم آوردن شرایط تسهیل ازدواج برای بانوان طلبه، تصریح کرد: یکی از فعالیت های جامعه الزهرا علیهاالسلام، کمک به خانواده ها برای تهیه جهیزیه نوعروسان است که این کار به کمک خیرین جامعه الزهرا علیهاالسلام در داخل و خارج از کشور صورت می گیرد.

وی یادآور شد: از سال گذشته تا کنون، اهدای جهیزیه در سه مرحله و هر مرحله حدود 14 جهیزیه کامل به طلاب نوعروس اهدا شده است، همچنین تعداد زیادی اقلام مورد نیاز خانه به صورت مجزا در طول سال در اختیار نوعروسان قرار می گیرد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به راه‌اندازی اداره امور طلاب و اداره امور خانواده در این مؤسسه علمی حوزوی، گفت: فرهنگ سازی تسهیل ازدواج و فرزندآوری در سال جاری موجب رشد ازدواج در میان طلاب جامعه الزهرا علیهالسلام شده است.

اهدای جهیزیه به نوعروسان در شهرهای مختلف کشور

در این مراسم، خانم سمیه معلمی، رئیس اداره رفاه و سلامت جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اهدای 14 جهیزیه به 14 طلبه نوعروس در سومین مرحله، عنوان کرد: در این مرحله 8 قلم کالای اصلی به علاوه تعداد زیادی وسایل خانه به نوعروسان اهدا شده است.

رئیس اداره رفاه و سلامت جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: اهدای جهیزیه تنها به نوعروسان استان قم نیست، بلکه برای طلاب نوعروس در شهرهای مختلف کشور ارسال می‌شود، چنانچه در این مرحله جهیزیه ها به پنج شهر خراسان جنوبی، کرمان، اراک، قم و خوزستان ارسال می‌شوند.

وی با بیان اینکه از کمک های خیرین جامعه الزهرا علیهاالسلام برای تهیه جهیزیه استفاده می‌شود، یادآور شد: شهروندان و تمام افراد نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۸۲۸۱۶ به نام «خیرین جامعه الزهرا(س)» نزد بانک ملی واریز کنند.

معلمی بیان داشت: در سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام سامانه خیرین به نشانی http://kh.jz.ac.ir راه اندازی شده است که نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را در بخش‌های مختلف از جمله معیشت طلاب ایرانی و غیرایرانی، کمک هزینه ازدواج، درمان بیماری، عقیقه و قربانی، خمس (سهم امام با اجازه مصرف از مرجع تقلید توسط خمس دهنده)، ایجاد منابع پایدار و غیره اهدا کنند و در این سنت حسنه مشارکت داشته باشند.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱