به همت اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا(س)؛

کارگاه آنلاین «گسترش عقلانیت انقلابی در نهج البلاغه» برگزار می‌شود

کارگاه نهج البلاغه عقلانیت انقلابی

کارگاه «گسترش عقلانیت انقلابی در نهج البلاغه» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از برگزاری کارگاه «گسترش عقلانیت انقلابی در نهج البلاغه» خبر داد و گفت: نظام و جامعه اسلامی ما طبق رهنمودهای امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، به سه عنصر عدالت، عقلانیت و معنویت نیازمند است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: اگر این ارزش‌ها به صورت گفتمان عمومی بر همه لایه های اجتماعی حاکم نشود، برکاتش ظاهر نمی‌گردد و پیامدهای ناشی از فقدان آن، روز به روز وخیم تر خواهد شد و همین موضوع، ما را نیازمند مراجعه به منبع غنی چون  نهج البلاغه می‌کند تا مسئله از سرچشمه متصل به وحی تبیین شود.

حسینی با بیان اینکه عقلانیت از دو جهت پیشگیری و مقابله با افراط و پیشگیری و مبارزه با تفریط اهمیت وضرورت دارد، گفت: بررسی مقوله عقلانیت انقلابی  یکی از مهمترین نیازهای نظام مقدس است تا مانع افراط و تفریط در جامعه شود و تمام آنچه در بحث منشور عقلانیت، مدنظر ما است در عالی‌ترین حدش در نهج البلاغه وجود دارد.

وی یادآور شد: رهبر معظم معظم انقلاب مدظله‌العالی می‌فرمایند: «نهج البلاغه، کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است و باید آیین نامه انقلابش محسوب کرد»؛ در همین راستا اداره قرآن و حدیث در نظر دارد همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بحث ضرورت گفتمان سازی «عقلانیت انقلابی در نهج البلاغه» را در قالب کارگاه برای بانوان طلبه برگزار کند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: یقینا با گسترش و تعمیق مسئله عقلانیت انقلابی در نهج البلاغه، گفتمان انقلاب اسلامی احیا، تثبت و جهانی خواهد شد.

وی بیان داشت: این کارگاه روز سه شنبه 21 بهمن، ساعت 9 تا 11 به صورت آنلاین برگزار می‌شود و طلاب در این کارگاه از محضر حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی بهره‌مند خواهند شد.

حسینی عنوان کرد: علاقه مندان از طریق پیوند http://online.jz.ac.ir/osolekafi می‌توانند در این کارگاه حضور داشته باشند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱