حضور چشمگیر پژوهشگران جامعه الزهرا در همایش «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»

حجت الاسلام یوسفی مقدم

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم با بیان اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام که حسنه جاریه الهی است، گفت: از میان 140 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، 30 مقاله از سوی طلاب و پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام به دبیرخانه همایش ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی مقدم، دبیر علمی همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» در آیین رونمایی از کتاب «ره‌آورد پژوهش(۱): یادداشت نویسی علمی» و مراسم تجلیل از پژوهشگران شرکت کننده در همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که روز پنجشنبه 18 دی در سالن جلسات معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: در حوزه پژوهش‌های قرآنی، کارهای خوب و مفیدی انجام می‌شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: ما نسبت به موضوع مقاومت که به عنوان جریان در کشور وجود داشت، ورود نکرده بودیم؛ به همین خاطر در این زمینه اقدام کردیم.

ارسال 30 مقاله از سوی پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام به دبیرخانه همایش

وی با بیان اینکه 140 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، گفت: برخی از مقالات که قرآنی بودند، کنار گذاشته شدند، برخی از مقالات هم حد نصاب را به دست نیاوردند، در این میان، جامعه الزهرا علیهاالسلام که حسنه جاریه الهی است، مقالات خوب و ارزشمندی توسط طلاب و پژوهشگران خود ارائه کرد و در بین نهادهای مختلف بیشترین مقاله از جامعه الزهرا علیهاالسلام بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم با اشاره به اینکه 30 مقاله از سوی طلاب و پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام به دبیرخانه همایش ارسال شد، یادآور شد: در اختتامیه مجازی که به صورت مجازی برگزار شد از جامعه الزهرا علیهاالسلام قدردانی و تجلیل شد و ما از همه دست اندرکاران این همایش در جامعه الزهرا علیهاالسلام قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه به محتوای مقالات این همایش اشاره کرد و افزود: برخی از مقالات دریافت شده درباره چیستی همایش بود که نگاه ارزنده ای به این موضوع داشت و افزون بر بحث واژگان مثل ثبات، استقامت و صبر و مقاومت در آیات قرآن کریم، در حوزه چیستی و مفهوم شناسی مقاومت کارهای ارزشمندی صورت گرفت.

دبیر علمی همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» ادامه داد: در هسته چرایی و اهداف مقاومت نیز مقالات ارزنده ای دریافت شد که پیشنهاد می‌کنم معاونت پژوهش این مقالات را در دستور کار قرار دهند و در حوزه‌های چیستی، چرایی، چگونگی، موانع، چالش‌ها و اهداف مقاومت خروجی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم تصریح کرد: ما توانستیم یک پشتوانه نرم افزاری و تئوریکی برای جبهه مقاومت فراهم کنیم که پژوهشگران می‌توانند از این مقالات به روش‌های مختلف، برداشت‌های گوناگون داشته باشند، کارهای انجام یافته را تقویت کنند و در جهت پاسخگویی به نیازهایی که جبهه مقاومت دارد، اقدامات لازم را داشته باشند.

فعالیت‌های شهید سلیمانی و اهداف مقاومت دقیقا منطبق بر آیات شریفه قرآن کریم بود

وی یادآور شد: در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی هستیم؛ شهیدی که با اخلاص و با خون پاک و مجاهدت‌های مخلصانه خود توانست اثر بزرگی در جامعه اسلامی داشته باشد و سردار سلیمانی به مکتب سلیمانی تبدیل شد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: ما در حوزه روش‌های مقاومت بررسی داشتیم، این بررسی‌ها نشان داد که فعالیت‌های شهید سلیمانی و اهداف مقاومت دقیقا منطبق بر آیات شریفه قرآن کریم بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم در پایان تأکید کرد: یکی از اهداف مقاومت، اقامه دین بر محور ولیّ و حاکم است و ایشان همه اهداف دیگر را متفرع بر این هدف می‌دانست همواره به اطاعت از امام و مقام معظم رهبری مدظله العالی سفارش می‌کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱