مدیر جامعه‌الزهرا(س) در بازدید از روابط عمومی:

روابط عمومی در تزریق امید و نشاط به مجموعه نقش تاثیرگذاری دارد

بازدید مدیر از روابط عمومی

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه روابط عمومی، زبان مجموعه است، گفت: ما باید یک مجموعه با نشاط داشته باشیم؛ روابط عمومی در این زمینه نقش دارد و سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند امید را به مجموعه تزریق کند.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در بازدید از اداره کل روابط عمومی جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن قدردانی از فعالیت‌های این اداره کل اظهار داشت: فعالیت‌های یک مجموعه بدون امکانات مشکل است، اما واقعیت آن است که فعالیت بر اساس امکانات نیست، بلکه بر اساس انگیزه است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: با وجود مشکلات بودجه ای که در این دو سه سال اخیر اتفاق افتاد و 54 درصد بودجه مصوب مجموعه کم شد، اما امیدها کم نشد و فعالیت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه پیدا کرد بگونه ای که هیچ برنامه ای به خاطر مشکلات بودجه ای متوقف نشده است.

برگزاری دوره‌های مختلف بلندمدت و کوتاه‌مدت ویژه طلاب و بانوان علاقه‌مند به معارف اسلامی

 حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: در طول این مدت، دوره‌های بلندمدت تربیت مدرس، تربیت مبلغ، تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم و دوره‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شده است و طلاب در حال مهارت آموزی هستند.

وی اضافه کرد: دوره‌های کوتاه مدت معارف اسلامی نیز ویژه بانوان علاقه مند برگزار می‌شود و هر سال پذیرای بانوان غیرطلبه از سراسر ایران و کشورهای مختلف جهان است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این همایش در این مجموعه کلید خورد که از بزرگترین رویدادها در حوزه بانوان است.

وی افزود: نظام حق الزحمه‌های اساتید تدوین شد، تجلیل از اساتید ممتاز هر سال در دستور کار قرار گرفته است؛ جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور 22 هزار طلبه، هنوز هیئت علمی ندارد و باید در این زمینه برنامه ریزی جامع داشته باشیم، همچنین گروه‌های علمی در هر رشته ای راه اندازی شده است.

ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی از گزارش فعالیت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی بیان داشت: در ابتدای ورود بنده موضوع عفاف و حجاب مطرح شد که در این راستا نظامنامه جامع عفاف حجاب تدوین و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: گزارشی از فعالیت‌های مجموعه به دفتر رهبر معظم انقلاب ارائه شده که معظم له از مشاهده این گزارش اظهار خرسندی کردند.

باید یک مجموعه امیدوار و بانشاط داشته باشیم

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: این مجموعه روز به روز در حال رشد و تعالی است، هر سال پذیرش داوطلبان افزایش پیدا می‌کند، در حالیکه بودجه مجموعه رو به کاهش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه روابط عمومی، زبان مجموعه است، عنوان کرد: روحیه مخاطبان ما باید امیدوار باشد، باید یک مجموعه با نشاط داشته باشیم؛ روابط عمومی در این زمینه نقش دارد و سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند با ارائه اخبار و گزارش از فعالیت های گسترده و موفقیت های کسب شده، امید را به مجموعه تزریق کند.

وی افزود: در ایام کرونا، وام‌های متعددی به مخاطبان ارائه شد، وام طلاب، وام کارکنان، وام لپ تاپ به اساتید و غیره در دستور کار قرار گرفت؛ چون معتقد بودیم در این فشار اقتصادی این اقدام می‌تواند روحیه مخاطبان ما را عوض کند؛ هم اکنون هیچ متقاضی نیست که وام خود را دریافت نکرده باشد.

فعالیت 14 شورای تخصصی در جامعه الزهرا علیهاالسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه در سال‌های اخیر چشم انداز و اساسنامه جامعه الزهرا علیهاالسلام تدوین و تصویب شد، اظهار داشت: در جامعه الزهرا علیهاالسلام 14 شورای تخصصی راه‌اندازی شد، ساختار جامعه الزهرا علیهاالسلام طی جلسات متعدد با شورا در حال نهایی شدن است و شرح وظایف‌ نیروها نیز در حال بازبینی است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تعامل و برنامه ریزی جهت ارتباط با بیرون از مجموعه، ابراز کرد: طرح راه اندازی تلویزیون اینترنتی در مجموعه نوشته و برآورد هزینه شده و به خواست خدا انجام خواهد شد؛ همچنین انجمن رسانه با حضور طلاب آشنا به فعالیت های رسانه ای فعال شده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اهمیت بهره مندی از فضای مجازی، تصریح کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت فضای مجازی در فعالیت‌های مختلف از جمله تبلیغات پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام و به ویژه جذب طلاب بین الملل بیش از پیش استفاده کنیم.

در این ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو، مدیر کل روابط عمومی جامعه الزهرا علیهاالسلام به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره پرداخت و اظهار داشت: به منظور پیشبرد فعالیت ها، شورای روابط عمومی با حضور کارکنان این اداره راه اندازی شده و برنامه ریزی‌ها و آسیب شناسی فعالیت‌ها در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گزارشی از فعالیت های روابط عمومی و ارتباطات بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام

در ابتدای این جلسه، هر یک از کارکنان روابط عمومی، گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند و به ارائه پیشنهادات و نظرات در بهبود فعالیت‌های مجموعه پرداختند.

آقای روح الله عباس پور  که از آذرماه سال گذشته، سرپرستی اداره کل روابط عمومی را به عهده داشت، به ارائه گزارش فعالیت های این اداره در طول یک سال گذشته پرداخت و گفت: فراخوان پذیرش سال 99 جامعه الزهرا علیهاالسلام از دی ماه سال گذشته کلید خورد که با توجه به کمبود بودجه تلاش شد از شیوه های مختلف به ویژه بهره مندی از فضای مجازی با کمترین هزینه توانستیم به تبلیغات پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام بپردازیم.

وی به برخی آسیب های موجود در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت های ما، شناسایی مراکز، نهادها و سازمان های همسو برای گسترش ارتباطات میان سازمانی  بود که در همین راستا با حدود 70 مؤسسه و نهاد ارتباط گرفتیم و این ارتباطات تا حدودی ادامه دارد.

وی همچنین به ساماندهی تعامل با رسانه‌ها، لزوم تدوین نظام جامع ارتباطات در جامعه الزهرا علیهاالسلام، لزوم تعامل بخش های مختلف با روابط عمومی و ارائه یشنهاداتی در حوزه تبلیغات و فضاسازی مجموعه اشاره کرد.

آقای یاری کارشناس استودیو نیز به ارائه گزارشی از استودیو پرداخت و عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، میزان ضبط کلاس های آنلاین و آفلاین افزایش یافت و ما هر روز به طور میانگین ضبط دروس سه استاد را در برنامه خود داریم، همچنین تدوین برنامه ها باید بلافاصله انجام و فایل های تولید شده تحویل بخش درخواست کننده شود.

یاری تصریح کرد: امروز تصویر به عنوان یک زبان بین المللی مطرح است و با توجه به پتانسیل بالای استان قم و نیز جامعه الزهرا علیهاالسلام تغذیه شبکه های ملی و بین المللی از طریق ساخت برنامه های جذاب دور از دسترس نیست و می توان در این راستا سرمایه گذاری کرد.

وی به لزوم ساخت استودیوی مجهز در مجموعه اشاره کرد و در ادامه افزود: برخی طلاب و کارکنان مشتاق یادگیری فنون مختلف رسانه هستند که ما می توانیم از این ظرفیت استفاده و استعدادیابی کنیم. همچنین ظرفیت بانوان در زمینه نوشتاری بسیار قوی است که می توان برای تولید محتوا از این ظرفیت استفاده کرد.

کارشناس استودیو یادآور شد: ما متأسفانه تصویر، سند و فیلم از اساتید و علمای بزرگواری که بنیانگذار جامعه الزهرا علیهاالسلام بودند و یا در رشد و تعالی این مجموعه سهیم بودند، نداریم و جا دارید که فیلم هایی از آنان تهیه و به صورت مستند آماده شود.

آقای حامدی، کارشناس سمعی بصری نیز به فعالیت های این بخش اشاره کرد و بیان داشت: ضبط و تدوین جلسات مختلف از جمله اندیشه مطهر، پخش زنده برنامه های حسینیه مجازی، جلسات وبینار، همایش کتاب سال بانوان، همایش روز دانشجو، دروس اخلاق به صورت آفلاین و آنلاین از جمله فعالیت های بخش سمعی بصری است.

در ادامه آقای اسماعیل مطهری، رییس اداره ارتباطات بین الملل با اشاره به فعالیت های این بخش، عنوان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا، هر هفته حد اقل دو بازدید با حضور مهمانان داخلی و بین المللی صورت می گرفت و با مهمانان ارتباط و تعامل داشتیم؛ همچنین نشست هایی با حضور بازدیدکنندگان و مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می شد.

مطهری افزود: ما در طول سال با سازمان های مختلف از جمله سازمان ارتباطات، وزارت امور خارجه، حوزه بین الملل شهرداری تهران و قم و سازمان ها و نهادهای همسو تعامل و ارتباط داشتیم.

وی اضافه کرد: گردآوری تفاهم نامه هایی که در بخش های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام منعقد شده بود و ارائه گزارش تحلیل از آن از دیگر فعالیت های این بخش بود.

مسئول ارتباطات بین الملل روابط عمومی با بیان اینکه تفاهم نامه ها می توانند پل ارتباطی جامعه الزهرا علیهاالسلام با سازمان های مختلف باشد، تصریح کرد: روابط عمومی در حوزه بین الملل می تواند به عنوان پشتیبان در مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی سرپل ارتباطات موثر باشد.

در ادامه، خانم قربانی کارشناس سایت و اطلاع رسانی با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از هزار و 700 خبر در سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شده است، گفت: رابطان خبری در بخش های مختلف محتوای زیرسایت ها را تولید و تامین می کنند ولی عمده خبرها توسط واحد خبر روابط عمومی تولید و منتشر شده است.

وی افزود: کانال های جامعه الزهرا علیهاالسلام در پیام رسان های سروش و ایتا فعالیت دارند و از ابتدای سال تا کنون حدود دو هزار مطلب در این کانال ها منتشر شده است.

قربانی با بیان اینکه روابط عمومی مجموعه ای پرکار و پرتلاش است، بر لزوم توجه بیش از پیش به آن تأکید کرد.

آقای رسول محمدی، کارشناس تبلیغات روابط عمومی نیز با اشاره به فعالیت های 6 ماهه این بخش، عنوان کرد: در 6 ماه نخست سال 55 برنامه در حوزه های مختلف فضاسازی شده و امور تبلیغاتی و سفارشات واحدهای مختلف در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: در این مدت، 480 مورد اقلام مختلف تبلیغاتی به صورت طر های منتشره در سایت، پرتابل، استند و موارد چاپی آماده شده است.

محمدی در پایان به بیان پیشنهاداتی در حوزه ساختار روابط عمومی پرداخت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱