به مناسبت هفته کتاب صورت پذیرفت؛

بازدید مدیر جامعه الزهرا از کتابخانه/ از طرح‌های مشوق کتابخوانی حمایت می‌کنیم

بازدید مدیر از کتابخانه (12)

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: واقعیت این است که کتابخوانی در کشور و در فضای علمی ما جایگاه و وضعیت مناسبی ندارد برای همین اکنون باید علاوه براینکه کتابدار هستیم مشوق کتاب خواندن هم باشیم و برای مخاطبانمان انگیزه ایجاد کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی صبح امروز به مناسبت هفته کتاب از کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام بازدید کرد و از تلاش‌های همکاران کتابدار به ویژه در دوران کرونا قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه رضایت مراجعه کنندگان از کتابخانه نشان‌دهنده تحولات موثر و تلاش‌های بی وقفه همکاران در این بخش است، اظهار داشت: راه‌اندازی شیفت عصر کتابخانه با وجود مشکلات فراوان این پیام را دارد که ما حتی برای یک نفر کتابخوان هم ارزش قائلیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: واقعیت این است که کتابخوانی در کشور و در فضای علمی ما جایگاه و وضعیت مناسبی ندارد برای همین اکنون باید علاوه براینکه کتابدار هستیم مشوق کتاب خواندن هم باشیم و برای مخاطبانمان انگیزه ایجاد کنیم. برای همین از همکاران درخواست دارم راهکارها و طرح های خود را برای تشویق طلاب به کتابخوانی و حضور در کتابخانه ارائه دهند تا با بررسی و حمایت از آن اجرایی و به ثمر نشیند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سیاست ما همواره حمایت از کتابخانه، فرهنگ کتابخوانی، پژوهش و تحقیق بوده است برای همین در شرایط وخیم بودجه‌ای هم هرگاه درخواست تامین منابع کتابخانه آمده دستور خرید داده شده است.

در پایان از کتابداران و همکاران پرتلاش بخش کتابخانه خانم‌ها فراهانی، کیکاووسی، موسوی زاده، حیدری، دهشیری، جورسر، اسعدی، رمضانی، زمانی، علوی، عسکری، صولتی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

در ادامه سرکار خانم فراهانی، مدیر کتابخانه با ارائه گزارشی از فعالیت کتابخانه در سال جاری و در شرایط کرونا گفت: با توجه به کم شدن مراجعه کنندگان پس از شیوع کرونا، کار تگ زدن کتاب‌ها پیگیر شد و با تلاش همکاران به پایان رسید. همچنین حدود 7 هزار جلد کتاب که نیاز به اصلاح و ترمیم جزئی داشت از سوی همکاران اصلاح شد که همین مساله صرفه جویی مالی خوبی برای مجموعه در پی داشت.

وی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه مجازی کتاب در هفته کتاب، از استقبال خوب طلاب از این نمایشگاه خبر داد و گفت: همه مراحل بازدید، سفارش و ارسال این کتب به صورت غیرحضوری انجام می شود.

مدیر کتابخانه ادامه داد: مجموعه ای از قرآن‌ها به زبان های مختلف در کتابخانه وجود داشت که در این مدت فهرست نویسی و در بخش مستقلی قرار داده شد. همچنین بخش کتب غیرفارسی به صورت مستقل و متمرکز به ابتدای کتابخانه منتقل و ساماندهی شد.

گفتنی است، در پایان از کتابداران و همکاران پرتلاش بخش کتابخانه خانم‌ها فراهانی، کیکاووسی، موسوی زاده، حیدری، دهشیری، جورسر، اسعدی، رمضانی، زمانی، علوی، عسکری، صولتی با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱