دبیر ستاد حوزوی مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه:

حضور بیش از 20 هزار طلبه در فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا

حجت الاسلام زمانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی گفت: بیش از ۲۰ هزار طلبه جهادی در عرصه‌هایی وارد شدند که بسیاری از شرایط ترس داشتند.

 به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در مراسم تجلیل از طلاب خواهر جهادی که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قم برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات طلاب، دانشجویان، معلمان، کادر سلامت و دیگر جهادگران که در بحران کرونا در ایران تاکنون خوش درخشیدند، بیان کرد: گرچه کرونا تمام دنیا را فراگرفت، اما روی کره زمین هیچ ملتی مانند ملت ایران وفاداری و انجام وظیفه اخلاقی و الهی خود را نشان نداد.

جهادگران در ایام کرونا صحنه‌های زیبایی خلق کردند

رئیس ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه تصریح کرد: در رسانه‌ها دیدیم که در کشورهای دیگر عده ای دنبال سرقت ماسک‌ و مواد شوینده بودند، اما در ایران به خصوص در قم با افزایش تولید ماسک و اهدای آن به دیگر شهرها، صحنه‌های زیبایی خلق شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی به این ملت افتخار می‌کنند و قطعا دنیای استکبار نمی‌تواند در برابر این ملت مقاومت کند.

وی اضافه کرد: در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا وقتی که حتی غسال‌ها هم از غسل و کفن جنازه‌های کرونایی ترس داشتند و راضی به انجام این کار نشدند، جهادگران عزیز وارد میدان شده و این وظایف را به نحو احسن انجام دادند که این فداکاری‌ها ما را به یاد دوران دفاع مقدس می‌اندازد.

راه اندازی کمیته‌های تخصصی در ایام شیوع کرونا

دبیر ستاد حوزوی مدیریت بحران  و حوادث غیرمترقبه در ادامه با اشاره به ایجاد کمیته‌های تخصصی جهت انجام خدمات مربوط به کرونا، توضیح داد: یک کمیته جهت عیادت از بیماران در بیمارستان، کمیته دیگری برای تغسیل و تجهیز فوتی‌ها در آرامستان‌ها و کمیته سوم نیز گروه هفتاد نفره فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی برای مشاوره جهت بهبود مشکلات روحی روانی بیماران و پرستاران تشکیل شد؛ کمیته چهارم کمیته پیشگیری است که وظیفه توزیع محصولات بهداشتی در مناطق محروم کشور را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی ادامه داد: کمیته بعدی به تولید محتوای علمی مرتبط به کرونا می‌پردازد که تاکنون چندین کتاب راجع به کرونا و شبهات مربوط به آن چاپ شده و به جهت دسترسی آسان، فایل آن‌ها نیز در اختیار جهادگران قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کمیته رسانه نیز با همکاری نهادهای هفتگانه حوزوی تشکیل شد و در سطح کشور مشغول به فعالیت است. کمیته بین‌الملل در سطح جهان خدمات ارزشمندی از جمله آموزش طلاب خارجی را ارائه کرده است تا صحنه‌هایی که ایرانیان خلق کردند به همه جهانیان منتقل شود.

دبیر ستاد حوزوی مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه با اشاره به اینکه جهادگران در عرصه خطرناکی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: یک کمیته نیز برای بیمه کردن طلاب و جهاد گران تشکیل شده تا در مواقع بحرانی از آن‌ها حمایت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی یادآور شد: کمیته محتوا هم با تنظیم شیوه‌نامه بهداشتی برای اجتماعات مذهبی مانع از تعطیلی کامل آن‌ها شد و این برای ما افتخار دیگری است که برنامه‌های مذهبی ماه محرم و صفر هم با شکوهی هر چه تمام‌تر و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شد.

وی تصریح کرد: کمیته‌های متعددی از جمله کمیته طب‌الاسلامی و کمیته علمی اقتصادی سیاسی نیز برای ارائه راهکار جهت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا تشکیل شده است.

وظیفه طلاب جهادگر در بیمارستان‌ها/حضور بیش از 20 هزار طلبه در فعالیت‌های جهادی

 دبیر ستاد حوزوی مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه ابراز کرد: با مشورت با ریاست بیمارستان‌ها، استانداری و ستاد مقابله با ویروس کرونا سه وظیفه اصلی برای جهادگران مشخص شده است؛ وظیفه اول خدمت‌رسانی به بیماران و همراهان آن‌ها جهت همکاری با پرستاران، دوم آرامش‌بخشی به بیماران و پرستاران از طریق گفتگو با آن‌ها و سوم تبلیغ فرهنگی احکام مرتبط به بیماران یا پرستاران و برگزاری مراسمات دینی متناسب با شرایط بیمارستان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی با بیان احادیث و روایت‌هایی که بیانگر ثواب اخروی جهاد به خصوص کمک به بیماران بود، گفت: در سطح کشور بیش از 20 هزار نفر از طلاب وارد کار شدند که ان‌شاءالله خداوند این امر نیک را از آن‌ها بپذیرد و اجر اخروی را برای آن‌ها قرار دهد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱