مبلغ ترکیه‌ای تبار در دیدار با مدیر جامعه الزهرا مطرح کرد؛

با انقلاب اسلامی ایران شیعه شدم/ دنبال تربیت مادرهای خوب هستیم

شیخ محمد اوجی

در دیدار مدیر جامعه الزهرا علیها السلام با مدیر موسسه قرآن و اهل بیت آلمان راههای همکاری و تعامل دوجانبه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، شیخ محمد اوجی، فعال فرهنگی و مبلغ ترکیه‌ای تبار که اکنون در آلمان ساکن است و مدیریت موسسه قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام در فرانکفورت را بر عهده دارد. موسسه وی علاوه بر دو شعبه دیگری که در آلمان دارد در هلند نیز دارای یک شعبه فعال است و در حال حاضر 250 دانش‌پژوه در آن مشغول فراگیری قرآن، احکام و معارف دینی هستند.

وی قبل از انقلاب از روحانیون شافعی بوده و در ترکیه امامت جماعت یک مسجد بزرگ را برعهده داشته است. او از انقلاب اسلامی ایران و تاثیرش بر قلوب مردم جهان گفت و از امام خمینی(ره) به عنوان بیدارگر قرن نام برد. فعالیت‌ها و سخنرانی‌های وی در حمایت از انقلاب اسلامی برای او دردسر ساز و او مجبور به اقامت در آلمان شد. پس از تحقیق و استبصار به مذهب حقه شیعه گروید و مبلغ این مذهب در آلمان شد که نتیجه آن گرایش بیش از دو هزار نفر به شیعه و حضور ده‌ها نفر از آنان در ایران برای تحصیلات علوم حوزوی بوده است.

موسسه قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام و شعبه های آن را که چند روز پیش در حرم امام رضا علیه‌السلام وقف این امام رئوف کرده است، همین طلاب و شاگردانش اداره می‌کنند. دو دختر وی که فارغ‌التحصیل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستند نیز در این مسیر همراه و یاور پدر هستند.

وی از اهمیت آشنایی بانوان با معارف دینی سخن به میان آورد و گفت: در موسسه دنبال تربیت مادرهای خوب هستیم، چرا که اگر مادران خوبی داشته باشیم خانواده های خوبی خواهیم داشت و فرزندان این خانواده‌ها نیز در مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام قدم برخواهند داشت.

شیخ محمد برگزاری سالانه 12 کنفرانس مانند کنفرانس هفته وحدت و مراسمات مذهبی مانند عاشورا و راهپیمایی روز قدس را از فعالیت‌های مهم موسسه‌اش معرفی می‌کند.

وی به همراه 15 نفر از خواهران ترک تبار ساکن آلمان از جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها بازدید کرد و در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از وی برای حضور در آلمان و آشنایی با فعالیت‌های موسسه‌اش دعوت کرد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های این مبلغ دینی بیان داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌تواند در دو قالب با موسسه قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام همکاری و تعامل داشته باشد؛ نخست، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آشنایی با علوم اسلامی برای همه بانوان علاقه‌مند از هر دین و مذهب و با هر زبانی و دوم، پذیرش طلبه خواهر با معرفی آن موسسه.    

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱