نماینده حضرت آیت الله یعقوبی مطرح کرد

استفاده از تجربیات جامعه الزهرا در راه‌اندازی موسسات دینی برای بانوان عراقی

شیخ الطائی

نماینده یکی از مراجع تقلید عراق، جامعه الزهرا علیهاالسلام را مجموعه ای موفق و با ظرفیت‌های بالا عنوان کرد و گفت: از تجربیات جامعه الزهرا در راه‌اندازی حوزه‌های علمیه و موسسات دینی برای بانوان عراقی استفاده می کنیم.

به گزارش روابط عمومی، شیخ قیس الطائی نماینده حضرت آیت الله یعقوبی از مراجع عراق ضمن بازید از موسسه جامعه الزهرا علیهاالسلام با حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام با پیگیری برخی علما و بزرگان حوزه و با موافقت و دستور حضرت امام خمینی (ره) در سال 64 راه اندازی شد، گفت: با یاری خدا این موسسه امروز تبدیل به مجموعه بزرگ و شجره طیبه‌ای شده و در خدمت جامعه اسلامی است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در حال حاضر 22 هزار طلبه خواهر از ایران و 53 کشور جهان، سطوح مختلف تحصیلی را به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی در این موسسه می‌گذرانند.

وی با اشاره به اینکه این موسسه تاکنون حدود 50 هزار دانش‌آموخته داشته است که بسیاری از آنها مشغول فعالیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تبلیغی هستند اظهار داشت: در کنار بخش حوزوی، دانشکده هدی در 12 رشته پذیرای دانشجویانی از ایران و دیگر کشورها است.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: مرکز آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی نیز از بخش‌هایی است که ویژه مخاطبان و علاقه‌مندان غیرحوزوی راه‌اندازی شده و تاکنون دوره‌های مختلفی را در زمینه‌های دینی و اعتقادی برای گروه‌ها و مخاطبان مختلف ایرانی و غیرایرانی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام در خدمت همه امت اسلامی به ویژه ملت عراق است گفت: پذیرش طلاب خواهر از کشور عراق، تبادل اساتید و ایجاد دوره های مطالعاتی برای اساتید و طلاب و برگزاری دوره های کوتاه مدت معارفی بر اساس درخواست و نیاز طرفین می‌تواند محورهای همکاری و ادامه ارتباطات علمی جامعه الزهرا با موسسات علمی عراق باشد.

در ادامه شیخ الطائی، نماینده حضرت آیت الله محمد یعقوبی در ایران، مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام را مجموعه ای بزرگ، کامل و باظرفیت های بالا عنوان کرد و گفت: ما همواره از تجربیات موجود در جمهوری اسلامی ایران برای تاسیس و مدیریت حوزه‌های علمیه و موسسات دینی و حوزوی استفاده کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: با توجه به تاکید حضرت آیت الله یعقوبی مبنی بر راه‌اندازی موسسات علمی و دینی ویژه بانوان با هدف گسترش و نشر فرهنگ و معارف اهل بیت علیهم‌السلام در بین خانواده‌ها، از تجربه‌ جامعه الزهرا در این زمینه بهره خواهیم برد و برای رسیدن به این اهداف چاره‌ای جز گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی نداریم.

نماینده آیت‌الله یعقوبی در ادامه به وضعیت اقتصادی ایران ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا اشاره کرد و گفت: ما در عراق وضعیتی به مراتب بدتر و تحریم های شدیدتری را پشت سر گذاشتیم و امروز اندوخته و تجربه زنان عراقی در مدیریت اقتصادی خانواده ها برای گذر از شرایط بد اقتصادی می‌تواند الگویی قابل تبیین و تحلیل برای همه باشد.

در ادامه شیخ الطائی و همراهان از بخش های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام از جمله معاونت پژوهش و کتابخانه این موسسه علمی بازدید و با حضور بر سر مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱