مراسم افتتاحیه دوره آموزش «آگاهی‌های جهانی و مهارت‌های ارتباطی بین‌الملل»

حسینی کوهساری

مراسم افتتاحیه دوره آموزش ضمن خدمت اساتید بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام با موضوع «آگاهی‌های جهانی و مهارت‌های ارتباطی بین الملل» و با حضور 50 استاد این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم افتتاحیه دوره آموزش ضمن خدمت اساتید بین‌الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام با موضوع «آگاهی‌های جهانی و مهارت‌های ارتباطی بین‌الملل» از سوی اداره امور اساتید برگزار شد.

اساتید حوزه باید تمدن ساز باشند

در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اظهار داشت: معمولا طلاب وظیفه تبلیغ دین و معارف اسلامی را در دنیا به عهده دارند بار دفاع از اسلام، انقلاب و گسترش فرهنگ اسلامی به عهده همین طلاب است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه عنوان کرد: تا کنون 250 هزار نفر از کشورهای دیگر به ایران آمده‌اند و زبان فارسی را یاد گرفته و هم‌اکنون در کشورهای خود مشغول تدریس و کار فرهنگی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی درباره پیچ تاریخی اشاره کرد و افزود: امروز مسیر تاریخ دچار نقطه عطفی شده و مناسبات تمدنی تاریخ تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون  تمدن غرب دچار افول جدی شده است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم به تمدن نوین اشاره کردند، بنابراین اساتید حوزه باید تمدن ساز باشند و طلاب تمدن‌ساز تربیت کنند.

حضور بیش از 50 استاد جامعه‌الزهرا(س) در دوره آموزش «آگاهی‌های جهانی و مهارت‌های ارتباطی بین‌الملل»

اداره امور اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به تحصیل بانوان طلبه غیرایرانی در مدرسه علمیه مشکات جامعه الزهرا علیهاالسلام، این دوره آموزشی جهت آشنایی اساتید این مدرسه برنامه‌ریزی شده است و بیش از 50 نفر از اساتید بین‌الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام از مباحث این دوره آموزشی بهره مند خواهند شد.

دوره آموزشی ضمن خدمت اساتید بین‌الملل به دو صورت حضوری و مجازی و به مدت 15 جلسه با همکاری مرکز آموزش‌های کوتاه مدت مدیریت حوزه‌های علمیه و مؤسسه بین‌المللی فرهنگ وتمدن برگزار می‌شود.

در این جلسات، رسالت حوزه و چرایی حضور در فضای بین‌الملل، عرصه‌شناسی فضای بین‌الملل، توانمندی‌های لازم برای حضور در عرصه بین‌الملل، مهارت‌های ارتباط مؤثر و موفق، آشنایی با فقه بین‌الملل و مخاطب شناسی بین‌المللی مورد تبیین قرار می‌گیرد.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱