نشست «مسیحیت صهیونیسم و آینده مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی» برگزار شد

نشست مسیحیت صهیونیستی - دکتر شیرودی

نشست علمی پژوهشی «مسیحیت صهیونیسم و آینده مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی» با حضور دکتر شیرودی در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست علمی پژوهشی «مسیحیت صهیونیسم و آینده مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی» به همت انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این نشست؛ جناب آقای دکتر مرتضی شیرودی به تبیین دو مقدمه «مسأله مسیحیت صهیونیسم» و «وجوه مشترک آن با انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی» پرداخت و مسائلی از قبیل تأکید بر وجود منجی، اعتقاد به برگزیدگی، عدالت گستری و رفاه جهانی را از اهم این وجوه دانست.

وی تصریح کرد: شناخت اندکی نسبت به مسیحیت صهیونیسم و اطلاع از برنامه‌های آن در جامعه وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به تفاوت یهود سیاسی و غیرسیاسی اشاره کرد و گفت: یهود سیاسی به دنبال قدرت‌یابی و سیطره بر دیگران است اما یهود غیرسیاسی، تنها به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با دیگران عمل می‌کند.

شیرودی افزود: برنامه تئودور هرتزل روند سیاسی‌تر شدن یهود را سرعت بخشید و مسیحیت صهیونیستی را وارد عرصه قدرت‌طلبی کرد که نتیجه آن، تأسیس دولت اسرائیل در سال1948 بود.

وی به عقاید مسیحیت صهیونیستی و موضوعات بازگشت یهودیان به ارض موعود، تأسیس دولت یهود، تبلیغات جهانی برای جلب اعتقاد مردم و جنگ ارماگدون اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی با چنین تفکراتی، تعارض ذاتی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هم زمانی مسیحیت صهیونیستی و انقلاب اسلامی معنادار است تا حدی که شاید اگر اسرائیل به وجود نمی‌آمد، نهضت حضرت امام خمینی(ره) به وجود نمی‌آمد و حضرت امام، احساس خطر نمی‌کردند.

شیرودی با بیان اینکه اسرائیل بنیادگرایی ایرانی و اسلام سیاسی امام را بزرگترین دشمن خود می‌داند، به شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی جبهه مقاومت را در مصاف با دولتی ضربه‌ناپذیر کرد که دشمن شماره یک انقلاب اسلامی است.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱