مبلغ دینی و مدافع حرم تصریح کرد:

سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود /ماجرای اهدای انگشتر از سوی سردار به مدافعان حرم

دیانی-یادواره شهدا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی با بیان اینکه سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود، به ماجرای اهدای انگشتر از سوی حاج قاسم به مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی موقع اهدای انگشتر به مدافعان حرم می‌گفت این انگشتر تبرک دست مجروح نائب المهدی است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی دیانی روز دوشنبه در مراسم یادواره شهدا که از سوی دبیرستان‌های دوره اول، دوره دوم و معارف اسلامی مجتمع آموزشی تربیتی هدی در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، به آیه شریفه «الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ؛ آنها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقام‌شان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند» اشاره کرد و گفت: هر کاری در این عالم انجام دهید و به هر درجه و مقامی برسید، باز مقام شهدایی که در راه خدا کشته شدند از درجه و مقام شما بالاتر است.

مبلغ دینی و مدافع حرم اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «فَوْقَ كُلِّ بِرٍّ بِرٌّ حَتَّى يُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذَا قُتِلَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ فَلَيْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ؛ فوق هر نيكى نيكى است تا شخص در راه خداى عز و جل كشته شود، چون در راه خدا كشته شد بالاتر از آن نيكوئى نيست».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی تصریح کرد: وقتی خدا کسی را انتخاب می‌کند که به لقای شیرین او بپیوند، بالاتر از آن لذتی نیست، شهید سردار سلیمانی در این عالم مرد بزرگی بود امام خمینی انسان‌هایی در این عالم تربیت کرد که برای بسیاری از آزادگان دنیا معلم شدند.

وی یادآور شد: من در حلب هیچ گاه صدای اذان شیعه نشنیده بودم، دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا از شروع جنگ تکفیری‌ها در سوریه در محاصره بودند تا 94 آزاد شدند، وقتی وارد سوریه شدیم دو درصد شیعه وجود داشت و حاج قاسم دستور داده بود که تبلیغ تشیع نکنیم و می‌گفت ما برای آزادگی آمده ایم و این تحولی بود که خمینی کبیر در این دنیا ایجاد کرده بود.

امام خمینی(ره) مصداق روایتی از امام موسی کاظم علیه‌السلام است

این مبلغ دینی بیان داشت: ما دین را به کسی تحمیل نمی‌کنیم، همانطور که خداوند می‌فرماید: «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ»؛ ما فقط می‌گوییم که هستیم و دشمن چه کسی است.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) مصداق این روایت از امام موسی کاظم علیه‌السلام است که فرمودند: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین؛ مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می‌کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است» و یاران امام هم این گونه بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی تأکید کرد: امام خمینی(ره) تربیتی در عالم ایجاد کرد که همه مردم آزاده دنیا فهمیدند که می‌توان در راه خدا ایستاد؛ حتی اگر تو را کشتند خون تو ثمر دارد، برخی می‌خواهند سایه جنگ را از سر مردم بردارند، حال آنکه طبق این روایت، مردان خدا از جنگ نمی ترسند.

وی یادآور شد: بعد از جنگ نهروان یاران باوفای امام علی علیه‌السلام شهید شدند، حضرت به کوفه آمدند و فرمودند: «الجهاد»، اما هیچ کسی پاسخ نداد، حضرت فرمودند: «این عمار، این ابن تیهان، این ذو الشهادتین»؛ امام علی علیه‌السلام فرمودند: «کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد».

کار دشمن دشمنی است و از دشمنی دست برنمی‌دارد

این مدافع حرم تأکید کرد: اگر کسی از جنگ رویگردان شد، در حمله دشمن به حاج قاسم سلیمانی که 12 سال با داعش جنگید و آنان را ریشه کن کرد، بیدار می‌شود؛ اگر اتفاق بزرگی در عالم بیفتد، در سایه نبرد با دشمن می‌افتد.

وی اظهار کرد: کار دشمن دشمنی است و از دشمنی دست برنمی‌دارد، اگر کسی گفت من کاری می‌کنم که دشمن با ما نجنگد، فریب بزرگی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی اضافه کرد: امام علی علیه‌السلام در خطبه ای می‌فرماید: «من شبان و روزان، آشکارا و نهان، شما را به رزم این مردم خواندم و گفتم: با آنان بستیزید، پیش از آنکه برشما حمله برند. زیرا به خدا سوگند با مردمی در میان خانه‌شان نجنگیدند، جز آنکه جامه خواری برآنان پوشیدند».

سه هدف امام خمینی(ره) از پیروزی انقلاب اسلامی

وی در ادامه به شهید محمد کشتکار اشاره کرد که آخر دوران جنگ در عملیات کربلای هشت در شلمچه به شهادت رسید و با بیان خاطره ای گفت: روزی در مدرسه پیامی از سوی حضرت امام(ره) پخش شد که رهبر ما آن طفل 13 ساله ای است که نارنجک به خود می‌بندد و زیر تانک می‌رود، دیدیم محمد در حیاط ایستاده و به کلاس نمی‌آید، دلیلش را پرسیدیم، گفت مگر سخن امام را نشنیدید، این شهید آنقدر پافشاری کرد تا به جبهه رفت و به شهادت رسید.

این مبلغ دینی و مدافع حرم در ادامه تصریح کرد: حضرت امام فرمودند ما برای سه هدف قیام می‌کنیم، اول سرنگونی شاه که نماینده استکبار جهانی است، دوم حکومتی شبیه حکومت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و امام علی علیه‌السلام ایجاد شود و سوم اینکه پرچم انقلاب را به دست امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برسانیم.

شهادت قصه نیست، اتفاق هم نیست

وی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی 24 ساله بود که فرمانده لشکر شد، آنچنان به دل دشمن می‌تاخت که برای سرش جایزه گذاشتند، او جانانه برای امام خمینی می‌جنگید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی افزود: این مرد، چهل سال رزمنده بود و لباس رزم از تن درنیاورد، خانه خود را به عنوان بیت الزهرا نام نهاد، زیرا حقیقت حضرت زهرا علیهاالسلام بود که این بچه‌ها را عاشق خدا کرد و امام خمینی(ره) با این حقیقت حضرت طاهره علیهاالسلام، بچه‌ها را به سوی حق دعوت می‌کرد.

وی با تصریح بر اینکه شهادت قصه نیست، اتفاق هم نیست، ادامه داد: حاج حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین علیه‌السلام از شهدای دفاع مقدس در سه راهی طلاییه دستش از پیکرش جدا شد، مادرش که امدادگر بود گفت اگر عضوی از بدن قطع شود، عصب‌ها به هم می‌ریزد، مسکن می‌خواهی، گفت نه، وقتی دستم از پیکرم جدا شد، با سرعت نور به آسمان و به سمت بهشت می‌رفتم، دیدم همت و باکری شهید شدند، بچه‌ها در جزیره مجنون محاصره شدند، آتش و خمپاره بر سر رزمنده‌ها می‌بارد، خمینی یار می‌خواهد، گفتم هنوز کار دارم و دوباره برگشتم، این شهید والامقام از سال 62 تا 65 با یک دست علمداری کرد تا به شهادت رسید.

شجاعت در وجود سردار سلیمانی موج می‌زد

این مبلغ دینی با بیان اینکه سردار سلیمانی مردانه می‌جنگید و شجاعت در وجود او موج می‌زد، گفت: اگر کسی برای رضای خدا کار کرد خدا در دل او شجاعت می‌دهد و از کار بزرگ هراس ندارد. حاج قاسم سلیمانی با همه وجود به سمت خدا می‌رفت و همیشه در خط جبهه و در میان نیروها بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند که حضرت امام فرموده است برای رساندن این پرچم به دست امام زمان باید هیجان جهانی ایجاد شود و مردم دنیا باید بخواهند، شروع آن هم نابودی اسرائیل است و باید از صحنه روزگار حذف شود، برای این کار رزمندگان بدون مرز و نام سپاه قدس را تشکیل داند و فرمانده آن را حاج قاسم گذاشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی بیان داشت: وقتی در طلاییه روایت می‌گفتیم، جوانان از کشورهای مختلف می‌گفتند می‌شود خدا به ما هم توفیق جهاد بدهد، آنان دعای خالصانه کردند و دعایشان محقق شد، اگر کسی مسیر زندگی را اینگونه قرار داد که اخلاص سرلوحه زندگی او بود، بهترین فدا شدن در راه خدا برای او رقم خواهد خورد و راه برای او باز می‌شود.

خاطره‌ای از شهید مدافع حرم محمد جنتی معروف به حاج حیدر

وی به یکی از فرماندهان مدافع حرم اشاره کرد و اظهار داشت: فرمانده ای به نام محمد جنتی داشتیم که به او حاج حیدر می‌گفتند، متولد 1360 بود 15 سال چریک فدایی پای رکاب حاج قاسم بود و سردار از کار او رضایت داشت؛ حاج حیدر کد بیسیم خود را 110 گذشته بود و نیروهای تکفیری از او هراس داشتند، دشمنی که ادعا می‌کرد که همه از من می‌ترسند، با شنیدن نام یکی از سربازان حاج قاسم به هم می‌ریختند.

این مدافع حرم افزود: حاج حیدر یگان خط شکن ایجاد کرد، این یگان در بوکمال وقتی وارد عمل شد، حاج قاسم اعلام عمومی کرد که زینبیون قلب داعش را شکافت. 25 روز بود که دخترش زینب به دنیا آمده بود اما به خانه نرفته بود، اما نگران بود از اینکه در این موقعیت که زن و بچه را رها کرده است، خدا از او راضی نباشد، روزی با همسرش تماس گرفتم و پس از تبریک ولادت فرزندش گفتم که حاج حیدر خجالت می‌کشد، همسرش گفت چرا خجالت می‌کشد؟ من و زینب فدای راه زینب هستیم. حاج حیدر در عملیاتی به شهادت رسید و جنازه ایشان ماند تا بعد از دو سال پیکر مطهر این شهید به کشور بازگشت.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی نیروهایی چون حاج حیدر و عماد مغنیه تربیت کرده بود، اسرائیل که ادعا می‌کرد پیشرفته ترین تسلیحات نظامی را دارد، در جنگ 33 روزه استراتژی خود را از حمله به دفاع تبدیل کرده بود.

انسان‌هایی در دنیا قدم نهادند که جز رضای ولیّ خود پلک نزدند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی با بیان اینکه انسان‌هایی در دنیا قدم نهادند که جز رضای ولیّ خود پلک نزدند، عنوان کرد: حاج قاسم در مصاحبه آخر در پاسخ به این سؤال که چگونه افرادی چون عماد مغنیه و غیره تربیت شدند، گفت به دفاع مقدس و انقلاب خمینی و تربیت امام خامنه ای برگردید که هر چه بچه‌ها ها دارند از عشق به اینان دارند.

وی با بیان اینکه این تربیت الهی امروز باعث شد مردمی چون فاطمیون در دنیا قیام کنند، ابراز داشت: سیدحسن نصرالله وقتی حرفی از مقام معظم رهبری می‌شنود مطمئن است که محقق می‌شود، خیلی‌ها هنوز باور ندارند که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.

این مبلغ دینی و مدافع حرم اضافه کرد: وقتی به حاج حیدر می‌گفتیم کجا می‌خواهی شهید شوی می‌گفت در راه قدس برای ایجاد حکومت جهانی تا مقدمه ای برای ظهور شود، این بی تابی به خاطر سوز جگری بود که از روضه حضرت زهرا علیهاالسلام و نهضت کربلا بر دلشان مانده بود.

سردار سلیمانی با شهادت خود روضه علقمه را برای ما مجسم کرد

وی همچنین به شهید محمدامین کریمیان شهید مدافع حرم قمی اشاره کرد و گفت: این شهید سطح سه حوزه را در 6 سال خوانده بود، دو زبان انگلیسی و عربی را به صوت کامل مسلط بود، 8 سال طلبه بود، در بخشی از وصیت نامه خود نوشته بود: «من از این دنیا با همه زیبایی‌اش می‌روم و همه آرزوهایم را رها می‌کنم اما به ولایت و حقانیت علی ابن ابی‌طالب و خداوندی خدا یقه‌تان را می‌گیرم اگر امام خامنه‌ای را تنها بگذارید. اگر از سرهای ما کوه درست کنند هرگز نخواهیم گذاشت روزی نسل‌های بعدی در کتاب تاریخشان بخوانند امام خامنه‌ای مثل جدش حسین علیه‌السلام تنها ماند».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی با بیان اینکه سردار سلیمانی با شهادت خود روضه علقمه را برای ما مجسم کرد، ادامه داد: وقتی حاج قاسم شهید شد به خانه شهید مروتی رفتم، مادر شهید به شدت گریه می‌کرد، گفتم حاج خانم خدا به شما صبر دهد، باز گریه کرد و گفت سه فرزندم در راه خدا شهید شدند، یکی از پسرانم هشت سال ذره ذره جلوی چشمانم ذوب شد، اما حاج قاسم با رفتنش قلب ما را سوزاند.

وی تصریح کرد: دینای استکبار بداند، امروز 20 کیلومتر مردم عراق ندای «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند، مردم ترکیه، اندونزی و مالزی و کل خاورمیانه می‌گوید آمریکا دیگر نمی‌تواند اینجا بماند و همه اینها به خاطر اربا اربا شدن حاج قاسم است که با شهادت خود این وقایع را رقم زد است.

ماجرای اهدای انگشتر از سوی حاج قاسم به مدافعان حرم/ سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود

این مبلغ دینی به خاطره ای دیگر از سردار اشاره کرد و اظهار داشت: حاج قاسم روز دوم عید سال ۹۸ به مدافعان حرم انگشتر عیدی داد، زمانی که انگشترها را می‌داد نمی‌گفت این انگشتر را حاج قاسم داده که اگر می‌گفت تا هفت نسل من افتخار می‌کردند که این انگشتر یادگار حاج قاسم است، ایشان می‌گفت این انگشتر تبرک دست مجروح نائب المهدی است، سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود.

وی ابراز کرد: همه انگشترها را بین بچه‌ها تقسیم کردیم، اما انگشتر به من نرسید، حاج قاسم گفت بیا با هم عکس بگیریم، یک عکس یادگاری گرفتیم، آنجا به سردار گفتم ما به قم برمی‌گردیم تا به درس و تحصیل بپردازیم، گفت عجله نکنید، سپس گفت ما جنگی در پیش خواهیم داشت که بزرگترین جنگ با دشمن در طول تاریخ می‌شود؛ در این جنگ شهدای دفاع مقدس و مدافع آرزو می‌کنند که کاش کنار شما می‌جنگیدند و این جنگ زمانی آغاز شد که حاج قاسم به شهادت رسید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱