بانوی طلبه داستان نویس تصریح کرد:

استعدادهای درخشانی در بین بانوان طلبه در عرصه نویسندگی وجود دارد

جامعه الزهرا

بانوی طلبه داستان نویس و مدرس ادبیات داستانی گفت: خوشبختانه استعدادهای درخشانی در بین بانوان طلبه در عرصه نویسندگی وجود دارد که باید از این استعدادها در مسیر شکوفایی حمایت شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم فاطمه جوادی با اشاره به این که از حدود ۱۵ سال پیش وارد عرصه نگارش داستان و رمان شده است، اظهار داشت: اولین رمان بنده، کتاب "دب اکبر" با محوریت موضوع دفاع مقدس است که چندماه پیش در کنگره بزرگداشت شهدای اطلاعات و عملیات از آن رونمایی شد و قرار است به زودی به همت یکی از ناشران عمومی به چاپ برسد.

این طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: چندسالی است که در کنار فعالیت‌هایی چون داستان‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، نقد فیلم، نقد ادبی و گاهی اوقات عکاسی به تدریس ادبیات داستانی هم مشغولم، به ویژه در خصوص آموزش به بانوان طلبه که استعدادهای درخشانی در بین آن‌ها وجود دارد.

جوادی اضافه کرد: هم اکنون در حال نوشتن رمان دوم هستم که یک موضوع اجتماعی روز با عنایت به بحث سبک زندگی را در آن مورد توجه قرار داده‌ام و امیدوارم که این اثر بتواند با مخاطب امروزی ارتباط لازم را برقرار کند.

وی گفت: در همان ایام تحصیل در جامعه الزهرا علیهاالسلام در کلاس‌های داستان‌نویسی که در اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی این مؤسسه برگزار می شد، شرکت می‌کردم و بعد از مدتی نیز موفق به نگارش مقالات و آثاری در نشریات از جمله اشارات، رواق هنر و اندیشه، دیدار آشنا، خانه خوبان و پرسمان شدم و البته هنوز هم به جهت علاقه به فعالیت روزنامه‌نگاری در این عرصه فعال هستم.

‌ این مدرس ادبیات داستانی بیان داشت: به لطف الهی در این سال‌ها به جهت دوره‌ها و کلاس‌های خوبی که برای بانوان قمی از جمله طلبه‌ها در قم برگزار شده، خوشبختانه بانوان فعال در زمینه نویسندگی، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و البته این رشد و موفقیت وقتی تداوم خواهد داشت که با پشتکار و اراده جدی افراد به ارتقای سطح کیفی کارشان منتج شود.

جوادی به بانوان علاقه‌مند به نویسندگی، توصیه کرد: بانوان علاقه‌مند برای موفقیت در این زمینه، دوره‌های مقدماتی و تکمیلی عناصر داستان را بگذرانند تا قبل از هر چیز با مبانی و اصول داستان‌نویسی و سپس تکنیک‌ها و مهارت‌های داستان‌نویسی آشنا شوند.

وی افزود: با این وجود معتقدم مهم‌ترین عنصر در موفقیت یک نویسنده برخورداری از گوهر همت، پشتکار، مطالعه، تمرین و ممارست است وگرنه صرف شرکت در کلاس‌های داستان‌نویسی بدون همت و تلاش فرد و نیز مطالعه و میل به نوشتن در عرصه‌های مورد علاقه، چندان نمی‌تواند فایده‌بخش باشد.

این طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: توصیه‌ام به جوان‌ترها این است که مدتی به نوشتن داستان‌های کوتاه بپردازند و بعد به سراغ نگارش رمان بروند تا در این زمینه به پختگی نسبی و مطلوب برسند.

جوادی در پایان تصریح کرد: قطعاً استعداد در این زمینه هم بسیار دخیل است اما مهم‌تر از استعداد، پشتکار و تلاش برای بهتر شدن است و این که از مشکلات و سختی‌های کار، هراسی به خود راه ندهیم و به موفقیت در مسیر آینده، اُمیدوار باشیم.

منبع: خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱