فجر انقلاب اسلامی؛ زمینه ساز انقلاب جهانی

دهه فجر مبارک

سخنان حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه درباره پیروزی انقلاب اسلامی ایران و زمینه سازی ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حضرت امام خمینی رحمة‌الله‌علیه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز 12 بهمن سال 1357 (اول فوریه 1979) پس از 15 سال تبعید به ایران بازگشت و روز 22 بهمن (11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید.

به همین دلیل، از 12 بهمن، روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب به عنوان «دهه فجر» نامگذاری شده است.

حضرت امام خمینی رحمة‌الله‌علیه همواره پیروزی انقلاب اسلامی را مقدمه و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌دانستند، از جمله ایشان می‌فرمودند:

«همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان شاءالله تهیه بشود» (صحیفه نور، ج 7، ص 255).

«امیدوارم که این انقلاب، یک انقلاب جهانی بشود و مقدمه برای  ظهور حضرت بقیه الله ارواحنا له الفداء باشد» (همان، ج، 16، ص 88).

«امید است که این انقلاب جرقه و بارقه ای الهی باشد که انفجاری عظیم در توده های زیر ستم ایجاد نماید و به طلوع فجر انقلاب مبارک حضرت بقیه الله ارواحنا لمقدمه الفداء منتهی شود» (همان، ج 15، ص 75).

«من امیدوارم که ما به مطلوب حقیقی برسیم و متصل بشود این نهضت به نهضت بزرگ اسلامی و آن نهضت ولی عصر(ع) هست» (همان، ج 12، ص 175).

«ان شاءالله اسلام را آن طور که هست در این مملکت پیاده کنیم و مسلمین جهان نیز اسلام را در ممالک خودشان پیاده کنند... و زور و ظلم و جور از دنیا برطرف بشود و مقدمه باشد برای ظهور ولی عصر ارواحنا له الفداء» (همان، ج 15، ص 170).

«خداوندا بر ما منت بنه و انقلاب اسلامی ما را مقدمه فروریختن کاخ های ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان و همه ملت ها را از ثمرات و برکات وراثت و امامت مستضعفان برخوردار فرما» (همان، ج 20، ص 118)

«خداوند همه ما را از قیدهای شیطانی رها فرماید تا بتوانیم این امانت الهی را به سرمنزل مقصود برسانیم و به صاحب امانت، حضرت مهدی موعود ارواحنا لمقدمه الفداء رد کنیم» (همان، ج 19، ص 11).

«مسؤولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجّت ارواحنا له الفداء است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد، مسائل اقتصادی  و مادی اگر لحظه ای مسؤولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند، منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید و این بدان معنا نیست که آن ها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند» (همان، ج 21، ص 108).

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در کتاب انسان 250 ساله به این موضوع اشاره دارند و می‌فرمایند: «ظهور ولیّ‌عصر صلوات‌الله‌علیه همان طوری که با این انقلاب ما یک قدم نزدیک شد، با همین انقلاب ما باز می‌تواند نزدیک‌تر بشود؛ یعنی همین مردمی که انقلاب کردند و خود را یک قدم به امام زمانشان نزدیک کردند، می‌توانند باز هم یک قدم و یک قدم دیگر همین مردم خودشان را به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نزدیک‌تر کنند. چطور؟

اولا هر چه شما بتوانید دائره‌ی این مقدار از اسلامی که من و شما در ایران داریم - مبالغه نمی‌کنیم، اسلام کامل البته نیست، اما بخشی از اسلام را این ملّت توانسته در ایران پیاده کند - همین مقدار از اسلام را هر چه شما بتوانید در آفاق دیگر عالم، در کشورهای دیگر، در نقاط تاریک و مظلَم دیگر گسترش و اشاعه بدهید، همان مقدار به ظهور ولی امر و حجت عصر کمک کردید و نزدیک شدید.

ثانیا، نزدیک شدن به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نه نزدیک شدن در مکان است و نه نزدیک شدن به زمان؛ ... نزدیک شدن ما به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف یک نزدیک شدن معنوی است، یعنی شما در هر زمانی، تا پنج سال دیگر، تا ۱۰ سال دیگر، تا صد سال دیگر که بتوانید کیفیت و کمیّت جامعه‌ی اسلامی را افزایش بدهید امام زمان صلوات‌اللَّه‌علیه ظهور خواهد کرد.

اگر بتوانید در درون خود جامعه‌تان - همان جامعه‌ی انقلابی - تقوا و فضیلت و اخلاق و دینداری و زهد و نزدیکی معنوی به خدا را در خود و دیگران تأمین کنید، پایه و قاعده‌ ظهور ولیّ‌عصر صلوات‌اللَّه‌‌وسلامه‌‌علیه را مستحکم‌تر کردید و هر چه بتوانید از لحاظ کمیّت و مقدار تعداد مسلمانان مؤمن و مخلص را افزایش بدهید، باز به امام زمان و زمان ظهور ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نزدیک‌تر شدید.

پس ما می‌توانیم قدم به قدم جامعه‌ی خود و زمان و تاریخ خود را به تاریخ ظهور ولیّ‌عصر صلوات‌اللَّه‌‌و‌سلامه‌ علیه نزدیک کنیم».

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱