مدیر جامعه الزهرا مطرح کرد؛

برکت در زندگی و شهادت سردار سلیمانی/ ضرورت الگوگیری مدیران از سردار دل‌ها

شورای جامعه

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: چه کسی باور می کرد یک جوان روستایی از راور کرمان بدون تحصیلات آکادمیک نظامی و دانشگاهی و حوزوی به گونه‌ای عمل کند که الان چندین کشور منطقه موجودیت خود را مدیون او باشند.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت یاد و خاطره سرداران شهید اسلام، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی امهندس و همرزمانشان گفت: خدای متعال را شاکریم که به ملت ایران توفیق تجلیل از فرزندان سرافرازش را داد و باعث شد چنین حماسه بزرگی را در تشییع پیکر پاک شهیدان اسلام خلق کنند و این باعث افتخار است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: مردم نشان دادند که با همه گرفتاری‌ها و مشکلات هر جا احساس کنند برای حفظ اصول وظیفه دارند، همه حرف‌ها را کنار می‌گذارند و اینگونه عاشقانه و شکوهمندانه پای کار می‌آیند. من به عنوان یک خادم کوچک از این ملت فرصت‌شناس، قدرشناس، زمانه‌شناس و دشمن‌شناس تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: فرصت‌های انسان‌ها در بسیاری از مواقع نزدیک به هم و شبیه به هم است، ولی بهره‌مندی آنها از این فرصت‌ها متفاوت است و این چیزی است که آن را برکت می نامیم. «اللهم بارک لی فی ما آتیتنی» خداوند به همه عطا می‌کند اما برکت در این «ما آتیتنی» مساله دیگری است. مولوی انسان‌ها را تشبیه به آهوی ختن و آهوی غیرختن می‌کند، آهوی ختن معروف است که مشک تولید می‌کند که خوشبوترین ماده در جهان است، در حالی که آهوی غیرختن تنها فضولات تولید می‌کند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه اظهار داشت: سردار سلیمانی از 18 – 17 سالگی وارد جهاد شد و از آن زمان تا آخر عمر دیگر فرصت استراحت هم نداشت. شما یک جا را بیاورید که ایشان بدون احتمال ترور و گلوله و جنگ سر راحت بر بالش گذاشته باشد. ایشان در دوران پربرکت زندگی‌اش حتی فرصت گناه هم پیدا نکرد.

وی افزود: من اولین بار ایشان را در ایام حج پس از آن کشتار خونین ملاقات کردم که مسئول انتظامات مراسم برائت از مشرکین بود، آخرین دیدارمان هم چند ماه پیش در یک مراسم در دفتر رهبری بود. چه کسی باور می کرد یک جوان روستایی از راور کرمان بدون تحصیلات آکادمیک نظامی و دانشگاهی و حوزوی به گونه‌ای عمل کند که الان چندین کشور منطقه موجودیت خود را مدیون او باشند. درست است که همه این حرکات با هدایت‌ها و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده ولی نقش خود سردار سلیمانی در حفظ عراق و حرم‌های مطهر و دیگر خطوط مقاومت انکار ناپذیر است به گونه‌ای که خودشان را مدیون سردار سلیمانی می‌دانند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در همین هفته‌ای که حاج قاسم به شهادت رسید یک نماینده مجلس هم بر اثر تصادف از دنیا رفت، حاج قاسم هم می‌شد که تصادف کند یا در جبهه‌های جنگ کشته شود یا بر اثر بیماری از دنیا برود یا یک نفر ترورش کند، می‌شد تنها باشد و ابومهدی المهندس همراهش نباشد. اما وقتی قرار باشد مرگ یک انسان با برکت باشد، خداوند همه اینها را جور می کند تا آمریکا رسما این جنایت را بپذیرد و بدن‌هایشان اینگونه شود و دست بریده سردار با انگشتر به دست اشک‌ها را جاری کند و همه اینها در کشور بلکه در جهان موج ایجاد کند و این موج‌ها هنوز هم ادامه دارد و این معنای «وجعلنی مبارکا» است که حضرت موسی فرمود.

وی با اشاره به ضرورت درس گرفتن از زندگی و شهادت سردار سلیمانی ادامه داد:حال ما باید به خودمان نگاه کنیم ببینیم چقدر زندگی‌مان بابرکت است و وقتی از دنیا می‌رویم دیگران در مورد ما چه می‌گویند و چقدر مثمر ثمر بوده‌ایم. فرصت‌هایی که ما در زندگی داریم به ویژه اگر در سمت‌های مدیریتی هستیم باید با این نگاه مورد توجه قرار دهیم و از لحظه لحظه آن با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم‌السلام استفاده کنیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱