با حضور قرآن پژوهان برتر کشور؛

همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم» آغاز شد

مرکز فقهی ائمه اطهار

همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم» با محوریت «دیدگاه های علوم قرآنی مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره)» در قم آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همایش ملی «حوزه‌‌های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم» با محوریت «دیدگاه‌های علوم قرآنی مرجع عالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره)» از دقایقی قبل در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش قرار است، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیامی تصویری صادر کند و در ادامه مراسم، آیات رضا استادی و فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

رونمایی از 12 جلد کتاب همایش به همراه گزارش دبیر علمی همایش و بیان  مقالات نیز بخش دیگری از برنامه های امروز است.

در رونمایی از کتب و ویژه‌نامه همایش، مجموعه مقالات طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز که در قالب کتاب «مجموعه مقالات علمی همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره)» گردآوری شده، رونمایی می‌شود.

بخش عصرگاهی این همایش نیز همراه با برگزاری پنل‌های علمی خواهد بود که این پنل‌ها با موضوعات «ظاهر و باطن، محکم و متشابه»، «اصول، مبانی و قواعد و تفسیر»، «اعجاز قرآن»، «جمع قرآن و قرائات» و «تحریف‌ناپذیری قرآن» برگزار می‌شود.

در این پنل‌ها، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و پژوهشگران مؤسسات علمی به ارائه بحث و نظر می پردازند.

در این همایش، ۶ اثر از آثار پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام در قالب سخنرانی مورد پذیرش قرار گرفته است که در این پنل‌ها ارائه می‌شوند.

مراسم اختتامیه این همایش ساعت 18 پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حضرت آیت‌الله اعرافی و اهدای جوایز به برترین مقالات برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱