همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)؛

سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

مزار شهدا

مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همراه با گلباران و عطرافشانی مزار شهدا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) به همت معاونت فرهنگی تبلیغی و با همکاری اداره کل امور تربیتی، اداره کل امور طلاب و خانواده و اداره کل ارزشیابی نیروی انسانی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

مادر شهید مدافع حرم «مهدی ایمانی»، خانواده شهید مدافع حرم «محمدحسین عطری»، اساتید، طلاب، مسئولان و کارمندان این مؤسسه در تالار بیداری اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

 

امروز به رویه و رویکرد امام موسی کاظم(ع) در جامعه نیازمندیم

در این مراسم که با جلسه درس اخلاق کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مزین شده بود، آیت الله «سیداحمد حسینی خراسانی» نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان به سخنرانی پرداخت و به روایتی از امام موسی کاظم(علیه‌السلام) اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آن حضرت خطاب به خانواده و فرزندان خویش توصیه فرمودند: «چنانچه اگر مردی تو را از سَمت راست دشنام داد و به سَمت چپِ تو رفت و عذر خواست، عذرش را بپذیر»؛ دستورالعمل اخلاقی است که اگر همه ما این دستور العمل اخلاقی را در زندگی به کار ببندیم، هیچگاه پشیمان نمی شویم و همیشه پیروز خواهیم بود.

آیت الله حسینی خراسانی تصریح کرد: این دستورالعمل اخلاقی را ابتدا در زندگی خانوادگی و سپس در رابطه با دیگران و در محیط کاری به کار بگیرید.

وی با بیان اینکه امروز به فرهنگ امام موسی بن جعفر(علیه‌السلام) در جامعه نیاز داریم، تصریح کرد: ما امروز در جامعه به پروراندن، تقویت کردن و فراگیرساختن این رویه و رویکرد کظم غیظ و پذیرفتن عذرخواهی افراد احتیاج داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر در قامت و لباس یک مسئول در این جامعه زندگی می‌کنیم و یا در جایگاه یک چهره موجه مورد عنایت مردم هستیم، این روحیه را باید در خود تقویت و به دیگران سفارش کنیم؛ همچنین آن را در جامعه فرهنگسازی و نهادینه کنیم که اگر این اتفاق رخ دهد، بنا به فرموده این امام همام، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

 

ما باید با صبر و استقامت، کاری زینبی انجام دهیم

در ادامه، همسر شهید مدافع حرم «محمدحسین عطری» به بیان ویژگی های اخلاقی و خصوصیات بارز این شهید بزرگوار اشاره کرد و خاطراتی از این شهید والامقام نقل کرد.

سرکار خانم پوراصغر که از فارغ التحصیلان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است، با تصریح بر اینکه ما باید ادامه دهنده راه ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و شهدا باشیم، تأکید کرد: ما باید با صبر و استقامت، کاری زینبی انجام دهیم و فرزندان خود را به عنوان سربازان امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) تربیت کنیم.

 

عطرافشانی مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و تجدید میثاق با شهدا

در این مراسم، «سیدرضا تحویلدار» به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(علیهم‌السلام) پرداخت.

پس از پایان مراسم، شرکت کنندگان جهت عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با انقلاب اسلامی و شهدا از تالار بیداری اسلامی به سمت مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) حرکت کردند و به شهدا ادای احترام کردند.

پیکرهای مطهر 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) در سال 1394 در صحن آموزشگاه امام رضا(علیه‌السلام) به خاک سپرده شدند.

دو تن از این شهدای والامقام در سن 19 و22 سالگی در عملیات خیبر واقع در جزیره مجنون و شهید دیگر در سن 25 سالگی در عملیات محرم واقع در منطقه شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

سالگرد شهدای گمنام

 

حسینی خراسانی

 

همسر شهید عطری

 

مزار شهدا

 

مزار شهدا

 

مزار شهدا

 

مزار شهدا

 

مزار شهدا

 

مزار شهدا

 

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱