توضیحی درباره برداشت برخی رسانه ها از یک خبر

لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت

برخی رسانه‌ها در پی خبر نقد و بررسی «لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، انتقاد کارشناس به آمارهای خشونت را به عنوان تایید کارشناس نسبت به آمار منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، در پی نشستی که در خصوص «لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد و کارشناس نشست با تحلیل و بررسی، آمار اعلامی خشونت علیه زنان در ایران را نقد و رد کرد، برخی رسانه‌ها با برداشتی نادرست بر این آمار به نقل از کارشناس نشست صحه گذاشتند، در حالیکه وی منتقد این آمار بود.

گفتنی است، در این نشست سرکار خانم قاسم پور با اشاره به آمار خشونت علیه زنان عنوان کرد: آمار جهانی می‌گوید که ۳۳ درصد زنان جهان تحت خشونت هستند، در حالیکه برخی کارشناسان می‌گویند که ۶۶ درصد زنان ایرانی با خشونت مواجه هستند. البته این آمار واقعی نیست.

وی نسبت به این آمار که از سال 92 در رسانه‌ها منتشر شده، انتقاد داشت و ریشه این آمار غیرواقعی را تعریف نادرست از مسئله خشونت عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل تفاوت این آمار ممکن است به خاطر نوع سؤالاتی باشد که مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: مسئله خشونت علیه زنان را نه می‌توان نفی کرد و نه می‌توان گفت که ۶۶ درصد زنان ایران درگیر خشونت هستند، ما باید تعریف خشونت را بر اساس شاخصه‌های دینی خود داشته باشیم.

انتظار می رود که رسانه ها از برداشت های نادرست، تقطیع شده و شخصی پرهیز کنند و در تحقق اهداف و رسالت های رسانه ای خود، حرفه ای عمل کنند. 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱