از سوی جامعه‌المصطفی العالمیه برگزار می‌شود:

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی حدیثی المصطفی ویژه طلاب غیرایرانی

جشنواره قرآنی المصطفی - Copy

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیها السلام از ثبت نام بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی حدیثی المصطفی ویژه طلاب غیرایرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم طیبه سادات طباطبایی روز دوشنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اعلام کرد: ثبت نام در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی از روز 20 مهر ماه سال جاری آغاز شده است و تا 30 آبان ماه ادامه دارد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بیست و چهارم قرآنی حدیثی، در دو بخش معارفی (کتبی) و مهارتی (شفاهی) برگزار می‌شود که هر داوطلب می‌تواند در یک رشته از بخش مهارتی و 3 رشته در بخش معارفی شرکت کند.

طباطبایی افزود: در بخش معارفی و در مقطع کارشناسی و تمهیدیه، رشته مطالعات قرآنی به دو زبان فارسی و عربی بر اساس کتاب «آیات حیات» و کتاب «الکاشف» و رشته مطالعات نهج‌البلاغه و صحیفه بر اساس کتاب «کلام ناب» تعریف شده است.

وی ادامه داد: رشته مطالعات قرآنی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس کتاب «مباحث المعنی» از مجمع‌البیان فی تفسیر القرآن به دو زبان عربی و فارسی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل امور تربیتی تصریح کرد: در تمامی مقاطع در  رشته مطالعات حدیثی، مبحث «سبک زندگی اسلامی» بر اساس محتوای ارائه شده در کانال جشنواره و در بخش مهارتی نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌هایی مانند قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۱۵جزء قرآن کریم با یکدیگر به مسابقه خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: با توجه به آن که جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان پذیرای حضور تعداد زیادی از بانوان طلبه غیر ایرانی است، حضور پرشور آنان می تواند گام بزرگی در جهت تحقق اهداف این مسابقات که از جمله آنها شناسایی استعدادهای برتر قرآنی حدیثی در میان طلاب المصطفی(ص)، آموزش‌های فراگیر فنون مختلف قرآنی در رشته‌های گوناگون، آشنایی طلاب با آموزه‌های نورانی قرآن کریم عنوان شده است، باشد.

مدیر کل امور تربیتی در پایان گفت:  طلاب علاقه‌مند می‌توانند از طریق پایگاه قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) به نشانی quran.miu.ac.ir برای حضور در این مسابقات ثبت نام کنند یا با مراجعه به سرای ثقلین اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام  واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی (ره) برای ثبت نام اقدام کنند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 32112355 تماس بگیرند.

برای دریافت دفترچه راهنمای جشنواره بین‌المللی قرآنی حدیثی المصطفی این پیوند را فعال کنید.

برای دریافت پوستر جشنواره بین‌المللی قرآنی حدیثی المصطفی این پیوند را فعال کنید.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱