به همت مدرسه علمیه طیبات؛

دومین نشست بصیرت‌افزایی با رویکرد خانواده برگزار شد

دومین نشست بصیرت افزایی- تیتر

دومین نشست بصیرت‌افزایی با رویکرد خانواده با موضوع اقتدار والدین در خانواده و خانوده صمیمی و فرزندان با نشاط با حضور استاد ارجمند جناب آقای رفیعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، دومین نشست بصیرت‌افزایی با رویکرد خانواده با موضوع «اقتدار والدین در خانواده؛ خانواده صمیمی و فرزندان با نشاط» با حضور جناب آقای رفیعی و جمعی از طلاب مدرسه طیبات و دیگر مدارس علمیه روز پنجشنبه 24 آبان ماه در سالن جلسات طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی (ره) برگزار شد.

کارشناس این نشست، ابتدا با ذکر آیه۲۱ سوره روم که خداوند می فرماید: «ومن آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها وجعل بینکم موده ورحمه...»، عنوان کرد: خانواده به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهاد اجتماعی است که اگر عملکرد مناسبی داشته باشد موجب رشد و شکوفایی جامعه می‌شود؛ چرا که در خانواده سالم، فرزندان بااستعداد تربیت می‌شوند؛ آرامش به وجود می‌آید و زن و شوهر برای هم دو بال هستند نه وبال.

رفیعی در ادامه تصریح کرد: اولین کاری که باید در این زمینه صورت گیرد، آگاهی دادن به افرادجامعه است، چه جوانانی که قصد ازدواج دارند و چه اشخاصی که تشکیل خانواده داده اند.

وی تأکید کرد: وظیفه حوزه و دانشگاه در این زمینه، آگاهی‌بخشی لازم به افراد جامعه با توجه به آیات و روایات است.

کارشناس مباحث خانواده، توجه به ویژگی‌های شخصیتی افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: زوجین قبل از ازدواج باید نسبت به شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی هم اطلاع کافی پیدا کنند و در طی نشست‌های متعدد از خصوصیات اخلاقی یکدیگر مطلع شوند.

رفیعی در ادامه نشست با پخش چند کلیپ مربوط به خانواده، به بیان نکاتی در زمینه نشاط خانواده پرداخت و افزود: برای ایجاد نشاط باید به مواردی چون توجه به اعضای خانواده، مشورت و همفکری با هم، پذیرش عذر و تغافل و غیره توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همانطور که بر شمیشیر پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم نوشته شده، سه اصل بسیار مهم در رفتار انسان مؤمن باید وجود داشته باشد، از جمله صله رحم، احسان در مقابل بدی و حسن خلق.

کارشناس مباحث خانواده در پایان چندکتاب در زمینه مهارت‌های زندگی و تربیت فرزند به شرکت کنندگان توصیه کرد و به سؤالات طلاب پاسخ داد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱